en_GBpl_PL

Marketing na LinkedIn – jak robić go dobrze?

marketing na linkedin

Postaw na marketing na LinkedIn. LinkedIn ma bardzo duży potencjał, jednak nadal nie jest on aż tak docenianym medium społecznościowym jak Facebook czy Instagram, a to duży błąd. Według danych Sharebee z 2022 roku, zrzesza on ponad 800 milionów użytkowników na całym świecie, a liczba ta stale rośnie. Jest to serwis, na którym znajdziesz zupełnie inny content, niż na pozostałych social mediach i jest to dobra wiadomość – po co powielać te same schematy? Co więc w sobie kryje i jak zaplanować marketing na LinkedInie, aby był skuteczny?

LinkedIn – czym jest i do czego służy?

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, który służy do zdobywania kontaktów biznesowych oraz zawodowych. Choć powstał w 2002 roku, to w polskiej wersji językowej dostępny jest dopiero od 10 lat. Swoim wyglądem i sposobem użytkowania przypomina Facebooka, jednak musisz wiedzieć, że treści, które są na nim zamieszczane znacząco się różnią. Jak wiemy, w serwisie Facebook publikuje się głównie treści rozrywkowe. Użytkownicy LinkedIna wykorzystują go głównie do celów zawodowych, dlatego publikują na nim swoje CV i referencje, co ułatwia poszukiwanie nowego stanowiska pracy, a pracodawcom – poszukiwanie nowego pracownika. LinkedIn stał się również przestrzenią dla firm, do prowadzenia promocji strony firmowej i działań marketingowych. Dzięki udostępnianym przez portal narzędziom jest to możliwe, a co więcej, bardzo skuteczne. Na LinkedInie nie zaprasza się użytkowników do znajomych, tylko tworzy się sieć kontaktów biznesowych. Dzięki temu trafia się na określoną grupę docelową, której przeświecają podobne cele biznesowe.

Co daje profil firmowy LinkedIn?

LinkedIn, tak jak inne media społecznościowe, daje wiele możliwości zarówno zwykłemu użytkownikowi, jak i firmom. Założenie konta na tym portalu jest dobrym pomysłem dla każdego, kto chce poszerzyć swoje perspektywy na polu zawodowym oraz zdobyć nowe kontakty biznesowe. Działania marketingowe na LinkedInie pomagają firmom w promocji oraz w zwiększeniu świadomości marki wśród klientów, a także w znajdowaniu nowych partnerów biznesowych. Dlatego właśnie LinkedIn jest niezwykle istotnym medium społecznościowym.

Jego największym plusem jest ukierunkowanie contentu na rzetelną i wartościową wiedzę, dzięki czemu publikując na LinkedInie firma może zostać uznana za profesjonalistów i ekspertów w danej dziedzinie, a to zapewni jej skuteczną reklamę.

Co publikować w serwisie LinkedIn?

Jak już wiemy, LinkedIn to platforma znana przede wszystkim w biznesie i służy do budowania relacji z klientami. Trudno jednoznacznie stwierdzić, jaka forma publikacji będzie najlepsza na twój profil firmowy, ponieważ w każdej branży różne treści będą lepiej „klikalne”. Możemy jednak zdradzić, że jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów, to content musi być ciekawy, przemyślany i zachęcający odbiorców do reakcji. Na LinkedInie najczęściej jednak możesz znaleźć różnego rodzaju infografiki oraz grafiki, raporty branżowe, artykuły eksperckie, case study oraz posty przedstawiające nowe produkty i usługi a także pokazujące firmę oraz jej pracowników. Często można spotkać również anegdoty z branży a także wiele porad. LinkedIn umożliwia także swoim użytkownikom publikacje reklam.

Marketing na LinkedInie – planowanie strategii działania

Tak, jak w przypadku każdego innego medium społecznościowego, marketing na LinkedInie również wymaga strategii działania. Co jest zatem istotne i poprzez jaką aktywność możesz zbudować świadomość marki?

Grupa docelowa

Na samym początku należy zacząć od określenia grupy docelowej – kiedy nie zostanie dokładnie określona, nie zaplanuje się skutecznego content marketingu. Możesz także stworzyć bazę różnych grup docelowych i do nich kierować poszczególne przekazy. LinkedIn pozwala na dokładne określenie grupy docelowej za pomocą danych demograficznych, co jest ogromnym ułatwieniem podczas planowania strategii.

Ciekawy content

Publikując treści należy wziąć pod uwagę atrakcyjność przekazu. Potencjalni klienci muszą zostać zachęceni do przeczytania wpisu i łatwo go znaleźć, dlatego ważne jest używanie słów kluczowych, atrakcyjnych wizualnie grafik oraz infografik, które będą angażowały odbiorców i zwiększą współczynnik konwersji strony firmowej.

Regularność publikacji

Z badań LinkedIna wynika, że profil firmowy publikujący treści regularnie dociera do około 60% swoich obserwujących, generując tym samym wysoki zasięg organiczny. Zatem jasno widać, że regularność jest niezwykle ważna, aby przyciągnąć odbiorców i zawiązać z nimi więź. Najlepiej publikować treści w ciągu tygodnia, rano i popołudniu – wtedy najwięcej użytkowników jest dostępnych w serwisie LinkedIn. Dzięki temu może zwiększyć się skuteczność działań firmy.

Rodzaje reklam na LinkedInie

Treści sponsorowane

LinkedIn daje kilka możliwości, dzięki którym możesz zareklamować swoją firmę. Między innymi pozwala na przekształcenie postów organicznych w posty sponsorowane. Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć i zrobić opłatę – w ten sposób profil dotrze do większej ilości potencjalnych klientów. Publikując treści sponsorowane możesz skierować użytkowników do strony firmowej. Jako treść sponsorowaną można publikować takie formaty jak:

  • post z pojedynczą grafiką i tekstem,
  • karuzelę, czyli post z kilkoma, przesuwanymi zdjęciami i tekstem,
  • post z materiałem video,
  • reklama wydarzenia, np. webinaru, w której odbiorcy widzą najważniejsze informacje dotyczące tego wydarzenia

Reklamy tekstowe

Taka forma reklamy jest dobrym rozwiązaniem, kiedy szybko chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów. Jest to rodzaj reklamy, którą łatwo się zarządza i konfiguruje, a swoją formą przypominają Google Ads, a ich największym plusem jest stosunkowo niski koszt za kliknięcie.

Wiadomości sponsorowane

Ta forma reklamy polega na wysyłaniu spersonalizowanych wiadomości do potencjalnych klientów, które mają na celu zwiększenie zasięgu i świadomości marki. W skład takiej wiadomości powinno wchodzić powitanie, przycisk CTA (Call-to-action) oraz treść, która ma zachęci użytkowników do podjęcia działania. Ten rodzaj reklamy rozliczany jest na podstawie kosztu wysłania wiadomości. Zatem płacisz za każdą wysłaną wiadomość, nawet jeśli nie zostanie ona odczytana przez odbiorców.

Dynamiczne reklamy

Ich głównym celem jest przekierowanie ruchu na odwiedziny witryny internetowej lub pozyskanie nowych obserwatorów. Są nazywane dynamicznymi, ponieważ na podstawie danych zawartych w profilu użytkownika generują spersonalizowany przekaz, który ma większe szanse na skuteczność i podjęcie działań przez odbiorców.

Formularz generujący leady

Generowanie leadów to nic innego jak wzbudzanie zainteresowania wśród odbiorców i zachęcanie do wysyłania zapytać o ofertę firmy. Formularz generujący leady umieszczany jest na głównej tablicy i swoją formą bardzo przypomina posty sponsorowane. Kiedy zainteresowany użytkownik kliknie w taki link, LinkedIn automatycznie udostępnia firmie jego profil i wszystkie potrzebne dane. Dzięki temu firma buduje bazę potencjalnych klientów oraz pozyskuje nowych subskrybentów newsletterów.

Pozostałe narzędzia marketingowe na LinkedInie

Marketing na LinkedInie jest bardzo rozbudowany. Oprócz możliwości publikowania reklam oraz różnego rodzaju form treści, dostępne są także inne narzędzia, które pozwalają na działania promocyjne.

Newsletter

Jeśli firma publikuje na swoim profilu artykuły, to LinkedIn daje jej możliwość wysyłania ich do użytkowników w formie newslettera. Dzięki temu klienci będą na bieżąco z najważniejszymi materiałami publikowanymi przez firmę, a firma będzie stale przypominała im o sobie.

LinkedIn Pulse

To narzędzie umożliwia publikację całych artykułów na profilu LinkedIn, bez konieczności wstawiania linków do strony internetowej. Dzięki temu klienci będą mogli przeczytać je bezpośrednio na LinkedInie, bez konieczności przenoszenia się na stronę www.

LinkedIn Learning

Dawniej był to serwis Lynda.com, jednak w 2015 roku został przejęty przez LinkedIna. Dzięki temu narzędziu firma może udostępniać szkolenia on-line oraz kursy w kilku kategoriach: biznes, technologia i kreatywność.

LinkedIn Events

Jest to narzędzie, które pomaga w zorganizowaniu wydarzenia, np. webinaru. Dzięki niemu użytkownik łatwo może wysyłać zaproszenia czy kontrolować listę uczestników. Jest to duże ułatwienie przy organizacji takiego przedsięwzięcia on-line.

Ile kosztuje reklama na LinkedInie?

Zanim zdecydujesz się na marketing za pomocą tego serwisu warto wiedzieć ile kosztują reklamy. Reklamy na LinkedInie rozliczane są w trzech modelach aukcyjnych – płatność za kliknięcie (CPC), płatność za 1000 wyświetleń (CPM) oraz płatność za wyświetlenie (CPV). Dużym plusem LinkedIna jest to, że sam podpowiada, jaki model rozliczania będzie najlepszy, biorąc pod uwagę nasz cel marketingowy.

To, co ma znaczenie przy koszcie, to grupa docelowa, stawka, cel oraz wskaźnik istotności. Jednak ceny, w odróżnieniu od reklam na innych mediach społecznościowych jak Facebook, Instagram czy YouTube, są dużo wyższe. Za reklamy na LinkedInie płaci się w Euro, a stawka za kliknięcie waha się od 1 do kilkunastu Euro.

Prowadzenie konta na LinkedInie

Prowadzenie profilu na tym serwisie nie należy do łatwych zadań. LinkedIn jest dość skomplikowanym narzędziem, dlatego warto skorzystać z pomocy ekspertów w tej dziedzinie. Agencja interaktywna social media pomoże w przygotowaniu i wdrożeniu strategii działania na podstawie zamierzonych przez firmę celów. Warto podkreślić, że bez względu na wielkość firmy i rodzaj branży, w której działa – prowadzenie firmowego LinkedIna, to dobre rozwiązanie dla każdego biznesu.

Jeśli więc chcesz, aby Twoja firma była obecna na LinkedInie i osiągała zamierzone cele biznesowe – napisz do nas. Wspólnie ustalimy skuteczny plan działania.

Przeczytaj również, jak prowadzić dobrze firmowego Instagrama.

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych