Firma nie może istnieć bez klientów. Ich pozyskanie stanowi niezbędny element na drodze do rozwoju, ale jak przyciągnąć klientów, jeśli wszędzie czyha konkurencja? Jak wypromować biznes, kiedy nadmiar reklam wywołuje u odbiorców zjawisko ślepoty banerowej? Nasza odpowiedź jest prosta: postaw na content marketing i tworzenie ciekawej, unikatowej treści.
Najkrótsza definicja content marketingu brzmi dokładnie tak, jak tłumaczenie zwrotu z języka angielskiego: content marketing to marketing treści. Aby lepiej zrozumieć, co kryje się pod tym pojęciem, warto przyjrzeć się definicjom obu członów. Jako marketing rozumiemy „proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość” [Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, 2011]. Rozwój technologii wykreował nowy świat – świat online. W rezultacie funkcjonujemy w dwóch równoległych rzeczywistościach, a każda z nich rządzi się swoimi prawami, również marketingowymi. Stąd też pojawił się marketing online. A czym jest content, czyli treść? Wbrew pozorom nie są to tylko teksty, takie jak: wpisy na blogach firmowych, poradniki, artykuły eksperckie, wywiady, opisy produktów, recenzje. Content marketing to również nagrania wideo i audio, infografiki, raporty, itp. W szerszym, a zarazem bardziej tradycyjnym, rozumieniu content marketing to także treści wykorzystywane poza Internetem, czyli w prasie codziennej i branżowej, folderach, gazetkach, katalogach, ulotkach czy też drukowanych poradnikach.
Tym, co łączy wszystkie rodzaje treści jest cel: dostarczanie użytkownikom pożądanych i wiarygodnych informacji na interesujących ich temat w kontekście danej marki. Jego osiągnięcie jest źródłem obopólnej satysfakcji, bowiem potencjalny klient otrzymuje przydatne informacje, zaś firma zyskuje jego sympatię i zaufanie. Mogłoby się wydawać, że nie przekłada się to na wymierne zyski. A jednak: klienci najchętniej korzystają z produktów i usług należących do marek, którym ufają. Co więcej, dobry content marketing wprowadza firmę w świat korzyści, które niesie ze sobą marketing wirusowy, czyli samodzielne rozpowszechnianie informacji o danej firmie przez odbiorców treści przez nią przygotowanych. Według DemandMetric, ponad 60% klientów lubi konsumować (czytać, oglądać) wartościowe treści publikowane przez marki. Ta sympatia pozwala osiągnąć nawet 6-krotnie wyższy współczynnik konwersji (wg Content Marketing Institute) bez wydawania pieniędzy na płatne wyszukiwania. Wniosek: content marketing jest skutecznym narzędziem promocji, które pozwala na realne oszczędności. Aby wykorzystać ten potencjał, trzeba poznać odpowiedź na jeszcze jedno pytanie, o to, jak budować marketing treści?
Tworzenie treści, zwłaszcza bazujących na tekście, to pozornie banalna sprawa, aż chciałoby się zaśpiewać „pisać każdy może…”. I owszem, ale nie każdy będzie chciał to czytać. W content marketingu nie chodzi tylko o ilość, ale również o jakość treści, zarówno pod kątem merytoryki, stylu, dopasowania do konkretnej grupy odbiorców i ich potrzeb. Właśnie dlatego treść na stronie internetowej powinna spełniać założenia EAT (w skrócie ekspertyza, autorytet, zaufanie), zwłaszcza jeśli należy ona do grupy YMYL (oznaczenie stron dotyczących najważniejszych dla życia dziedzin: zdrowie, nauka, finanse, prawo).
Każda strona internetowa, niezależnie od realnej siedziby firmy, może mieć ogólnopolski, a nawet ogólnoświatowy zasięg. Jednak, zanim promocja biznesu przyniesie globalny zasięg, warto skupić się na dotarciu do osób, które najszybciej mogą zostać klientami. Jak to osiągnąć? Content marketing w Warszawie, czy Łodzi lub Gdańsku czy w Bieszczadach rządzi się tymi samymi zasadami, a my je znamy. Nasi specjaliści efektywnie wykorzystują wszystkie narzędzia, które pozwalają dotrzeć do tych, którzy znajdują się w grupie docelowej promowanego biznesu. Agencja content marketingu wie, że content marketing i social media „lubią się”. W Brandpeak umiejętnie wybieramy te media społecznościowe, które umożliwiają osiągnięcie najlepszych wyników. Dostosowujemy content do wymagań, jakie stawia Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, YouTube, fora branżowe… Wszystko po to, aby słowa Billa Gatesa „Content is King” nie były frazesem, ale faktem, a nasi klienci stali się królami życia.
W erze informacji konsumenci ignorują reklamy w mediach, nie zauważają ich także w Internecie. Więc, jak do nich dotrzeć i zaprezentować naszą markę? Dajmy im tego, czego oczekują: wartościową, rzetelną informację.
Nie jest tajemnicą fakt, że we współczesnym marketingu cały czas należy poszukiwać nowych, skutecznych rozwiązań, dostosowanych do specyfiki czasów. Obecnie, w czasach dominacji informacji, marketerom z pomocą przychodzi content marketing. Zadaniem content marketingu jest tworzenie oraz dystrybucja istotnych i wartościowych treści, w celu zainteresowania potencjalnych klientów daną marką. Nie jest to narzędzie jednorazowe, które od razu zaowocuje zwiększeniem sprzedaży. Jest to nieustanny proces komunikacji z konsumentami. Komunikacji, a nie tylko nadawania, zatem gdy mówimy do konsumentów, musimy ich również słuchać. To pierwsza zasada marketingu treści.
Chociaż mówimy o marketingu treści, to w content marketingu chodzi o treść w różnej formie. I teraz w 50% treść ta ma formę wideo lub podcastu! Tak! A wszystko za sprawą social mediów i ich rozwojowi, dzięki któremu treść wideo króluje obecnie w mediach społecznościowych. Wideo marketing jest obecnie tak popularny, że właściwie już każda marka włącza działania te do swoich strategii content marketingowych. Wideo treści najlepiej odpowiadają obecnie na potrzeby młodych pokoleń, szczególnie tych z pokolenia Z i Y. Aby łatwiej i skuteczniej przyciągają uwagę odbiorców z tych pokoleń marki decydują się na kampanie wideo stricte stworzone pod młodych odbiorców do dystrybucji w social mediach.
W XXI wieku media przestały być twórcą i jedynym źródłem wiadomości. W dobie Internetu nadawcą komunikatu może być każdy, ale czy każda informacja będzie interesująca? Ilekroć Czytelniku, czytając artykuł w Internecie po kilku zdaniach lub w jego połowie zamykałeś stronę? Pamiętasz, dlaczego to robiłeś? Nie miałeś czasu czytać? Nie chciało Ci się? A może po prostu dany tekst nie wciągał Cię tak bardzo, abyś chciał przeczytać go do samego końca? A może nie odpowiadał na Twoje pytania? Internet treściami stoi, które są prezentowane w różnej formie (raporty, artykuły, blogi, video, itp.), ale nie zawsze są to treści ciekawe, sprawdzone i starannie przygotowane. Tutaj dochodzimy do kolejnej zasady content marketingu. Dobrze prowadzony content marketing ma to „coś”, coś ciekawego do powiedzenia. Tylko dobre i unikatowe treści zainteresują odbiorców. Jednak odbiorca odbiorcy nie równy. Najpierw musimy poznać grupę docelową działań content marketingu, bo tylko dzięki temu dopasujemy treść do jej oczekiwań i co najważniejsze, trafimy z dystrybucją. Bo to trzecia, ważna kwestia w działaniach opartych na marketingu treści, czyli dystrybucja.
Co z tego, że wiemy, kim jest nasza grupa docelowa, że znaleźliśmy dla niej ciekawy temat, dopasujemy formę przekazu treści, jeśli nie dotrzemy do niej z naszym materiałem? Nie dajmy się szukać, tylko sami znajdujmy naszych klientów. Opowiadajmy im ciekawe historie o marce i w kontekście marki, tak, aby w efekcie jej pożądali. Dobra strategia marketingu treści wspiera proces sprzedaży i właśnie o to w tym wszystkim chodzi.
Tworzenia treści content marketingowej nie należy się bać, a po porostu odpowiednio zaplanować w ramach strategii content marketingowej. A przemyślany i konsekwentnie realizowany plan działań content marketingowych przełoży się na realne efekty w postaci np. wyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania (pozycjonowanie strony). Blog firmowy z ciekawą treścią i jednocześnie dobrym planem SEO (uwzględniające odpowiednie słowa kluczowe) to zawsze skuteczna broń w walce o wysoką pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Dobre treści content marketingowe przyczyniają się do generowania leadów i nie tylko z pozycjonowania i treści SEO publikowanej na firmowej stronie internetowej, ale np. z mediów społecznościowych. Odpowiednie treści content marketingowe przyciągają uwagę, ale też wywołują określoną reakcję – zakupy, pozostawienie kontaktu lub po prostu kontakt z firmą. Regularne publikowanie dobrej jakości treści pomaga zaangażować odbiorców w różnych kanałach komunikacji – na blogu firmowym, w mediach społecznościowych, w działaniach e mail marketing, etc. Skuteczny content marketing umie przyciągnąć klientów, przyczynia się na budowanie zaufania do marki, budowania relacji, a tym samym przyczynia się do zwiększania świadomości marki.
Agencja content marketingowa, to niezastąpiony partner przy tworzeniu różnego rodzaju contentu i planowania działań content marketingowych. Treści na strony internetowe, posty do social mediów, teksty eksperckie, e-booki, ale też treści w formie video, podcastów czy całych filmów – w tym pomoże Ci content marketing i agencja.
Jeśli potrzebujesz wsparcia agencji i zaopiekowanie się content marketingiem i copywritingiem, to napisz do nas. Zaplanujemy działania content marketingowe i stworzymy materiały, z których będziesz dumny. Wprowadzimy twoją markę w świat content marketingu.
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb i pokażemy, jak skutecznie marketing i zaplanowana komunikacja wpływa na postrzeganie marki, jej wizerunek oraz sprzedaż w biznesie. Zapytaj, co dokładnie możemy dla Ciebie zrobić.
Brandpeak Sp. z o.o.
Brandpeak to agencja social media, marketingu w internecie i public relations. Stawiamy na unikalne połączenie doświadczenia i wiedzy. Nasi specjaliści precyzyjnie planują i z sukcesem wdrażają kampanie i projekty marketingu internetowego, digital PR i w mediach społecznościowych.
Wykorzystujemy różnego rodzaju narzędzia marketingu online, takie jak content marketing (marketing treści), influencer marketing, performance marketing, PPC, e-mail marketing. Ofertę uzupełniają usługi agencji social media oraz reklama. Prowadzimy media społecznościowe, a reklama na Facebooku czy platformach takich jak Instagram i LinkedIn to nasz konik. Potwierdzą to nasi klienci!
Poprzez nasze działania chcemy budować świadomość marek, wspierać tworzenie silnych brandów, kreować i podtrzymywać pozytywny wizerunek i utrzymywać pozytywną reputację. Robimy to poprzez PR - prowadzenie kampanii public relations, analiz, budowanie i utrzymywanie relacji z mediami, prowadzenie biur prasowych naszych klientów.
Nie można nas zaszufladkować i powiedzieć tylko: agencja public relations, agencja social media, agencja reklamowa czy agencja kreatywna czy agencja marketingowa. Nie chcemy wierzyć, że jesteśmy jak inne agencje! Lubimy myśleć o sobie, że jesteśmy kompleksową agencją marketingową, która dobiera narzędzia marketingowe w zależności od rodzaju celów, które mamy zrealizować: poprawa wizerunku, budowanie świadomości marki, zwiększenie sprzedaży, dotarcie do nowych klientów i grup docelowych i wiele, wiele innych. Wiemy, jak są one ważne i jak mogą wspierać wzrost Twojego biznesu. Tak kompleksowe działanie zapewnia najlepsza agencja marketingowa działająca dla klientów w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Agencja social media. Agencja PR. Agencja marketingowa. Brandpeak.pl Agencja PR warszawa, łódź, agencja social media warszawa, łódź, agencja marketingowa warszawa, łódź.