en_GBpl_PL

Agencja PR Warszawa – jak może skutecznie wesprzeć rozwój Twojej firmy?

Wiele przedsiębiorstw skupia się na sprzedaży i marketingu, ale nie zwraca uwagi na rolę budowanie pozytywnego wizerunku i relacji z otoczeniem z wykorzystaniem współpracy z agencja PR Warszawa. W tym tekście przekonamy Cię, że takie myślenie to błąd. Zwrócimy uwagę na rolę wizerunku firmy. Przedstawimy narzędzia i działania, za pomocą których można zbudować i utrzymać pozytywne relacje z otoczeniem. Wytłumaczymy Ci też, czym są agencje PR i jak co klient może zyskać dzięki takiej współpracy.

Agencja PR Warszawa, Łódź, Kraków, Poznań, Wrocław… Nie ważne skąd jest współpracująca agencja PR. Ważne, że może skutecznie wesprzeć rozwój Twojej firmy.

Dlaczego wizerunek firmy jest ważny?

Czy masz swój ulubiony sklep, w którym zawsze robisz zakupy? Jeśli tak – co decyduje o tym, że to właśnie do niego najczęściej zaglądasz? Na pewno nie kierujesz się tylko i wyłącznie jednym określonym kryterium – na przykład konkurencyjną ceną albo dobrą jakością.

Teraz wyobraź sobie ten sam sklep, w którym może i znajdziesz mnóstwo wysokiej jakości produktów albo bardzo przystępne ceny, ale… w kompletnym bałaganie. Żadna kategoria nie jest wyraźnie oznaczona. Ceny, podobno niesamowicie atrakcyjne, w ogóle nie są wyeksponowane. Nie wiesz, ile kosztuje interesujący Cię produkt. W tym celu prosisz o pomoc obsługę. Wszyscy pracownicy sklepu są jednak wobec Ciebie nieuprzejmi i masz wrażenie, że jesteś traktowany jak intruz. Nie wrócisz już do takiego sklepu, prawda?

Czym jest wizerunek marki?

Choć to tylko barwna opowiastka, to dobrze oddaje ona sens i rolę wizerunku marki. Wizerunek marki jest wszystkim tym, co składa się na doświadczenie klienta z marką: obsługą, układem sklepu, klarownością informacji… To doświadczenie to może być pozytywne lub negatywne.

Analogicznie jest z wizerunkiem, czyli indywidualnym wyobrażeniem odbiorcy na temat danej jednostki czy organizacji. To pozytywny wizerunek – a nie sam marketing czy produkty decyduje o tym, czy jesteś w stanie zaufać danej marce czy firmie, czy masz na jej temat dobrą opinię i czy byłbyś w stanie skorzystać z jej dóbr lub wybrać ich usługi.

Jaki jest cel public relations?

Zbudowanie i utrzymywanie pozytywnego wizerunku i dobrych relacji z otoczeniem – jest absolutnie fundamentalnym celem działań public relations.

Jak myślisz, dlaczego największe przedsiębiorstwa w Polsce czy na świecie inwestują gigantyczne nakłady finansowe w prowadzenie działań wizerunkowych i public relations? To dosyć proste: ich produkty czy usługi docierają do milionów odbiorców, często rozsianych po całym świecie. Zbudowanie i utrzymywanie takiego zaufania są procesem wymagającym ciągłej uwagi. To jednak nie wszystko, aby produkty mogły docierać do tych klientów, muszą efektywnie współpracować z zaufanymi podwykonawcami, dostawcami czy partnerami biznesowymi. Aby mogły się dalej rozwijać, muszą robić dobre wrażenie na inwestorach. Aby pojawiać się na nowych rynkach, powinny zyskać przychylność i zaufanie miejscowych władz. I tak dalej, i tak dalej… W skrócie – działalność na taką skalę wymaga ogromnego zaufania tak ze strony konsumentów, jak i wszystkich innych interesariuszy tej organizacji. Budowanie wizerunku firmy jest stałym procesem, wymagającym cierpliwości i konsekwentnego działania.

Public relations – kto powinien korzystać z działań PR?

Zaraz, zaraz – czy to oznacza, że PR jest przeznaczony tylko dla gigantycznych korporacji? Uspokajamy – absolutnie nie. Budowanie dobrego wizerunku i utrzymywanie jak najlepszych relacji z otoczeniem przedsiębiorstwa powinno być celem każdej organizacji – bez względu na to, czy w Polsce, czy za granicą. Dobra wiadomość jest taka, że ten cel osiągnąć na mnóstwo różnych sposobów, wykorzystując przeróżne działania i narzędzia. Jak wybrać te optymalne? Warto skorzystać ze wsparcia agencji PR.

Agencja PR – co to?

Agencja PR Warszawa to organizacja, która ma na celu budowanie wizerunku swoich klientów. Zadaniem agencji public relations warszawa tworzenie spójnych i strategicznych planów komunikacji i ekspozycja swoich w przestrzeni lub opinii publicznej na różnych płaszczyznach. W skład agencji PR najczęściej wchodzi grupa specjalistów. To grono osób dysponujących wiedzą na temat szeroko pojętej komunikacji oraz mediów społecznościowych, relacji z mediami, public affairs czy nawet obszarów takich, jak influencer marketing. Dużą zaletą agencji PR jest zwykle ich interdyscyplinarność. Takie firmy mogą obsługiwać różnych klientów, reprezentujących zupełnie odmienne branże, mających zupełnie inne cele komunikacyjne i wykorzystujących zupełnie inne narzędzia.

Agencja Public Relations Warszawa – zakres usług

Znajomość realiów wielu różnych branży i szeroko pojętego rynku (nie tylko w Polsce) sprawia, że agencja PR Warszawa może znacznie zaproponować zakres usług skrojonych na miarę potrzeb klientów. Każda współpraca wymaga oczywiście indywidualnego podejścia oraz wykorzystania nieco innych narzędzi. Wymieniamy te najważniejsze, bez których trudno sobie wyobrazić efektywne działania wizerunkowe marki, a przy realizacji których agencje PR mogą wydatnie pomóc. Zakres usług jakie oferuje agencja pr to różnorodne działania pr, m.in.: content marketing, pr korporacyjny, pr wewnętrzny, marketing w mediach społecznościowych, organizacja eventów, media relations, dotarcie do dziennikarzy i influencerów, dbanie o wizerunek także w google.

Public relations. Stworzenie strategii komunikacji

Praktyczne każde przedsiębiorstwo powinna dysponować i realizować określoną strategią komunikacji. Czym ona jest? To dokument, przedstawiający kluczowe założenia komunikacji marki z otoczeniem. Powinien wynikać ze strategii marketingowej i uwzględniać pozycjonowanie marki (miejsce, jakie firma chciałaby zająć na rynku). Strategia komunikacji powinna wziąć pod uwagę to, do jakiej grupy docelowej marka chce dotrzeć, co i jak chce jej komunikować i wreszcie – chce tą komunikacją osiągnąć. Jak sama nazwa wskazuje – to dokument o strategicznym dla firm znaczeniu, dlatego przy jego tworzeniu jej treści czy realizacji jej założeń warto posłużyć się pomocą, które zapewni dobra agencja pr. Warto podkreślić też to, że strategię komunikacji przygotowuje się pewien czas, dlatego cierpliwość i przede wszystkim współpraca z agencją nad planem strategicznym jest wskazana.

Agencja public relations a social media

Media społecznościowe też są bardzo istotnym elementem kształtującym tożsamość, reputację i wizerunek marki. Działania w social mediach – na Facebooku, Instagramie, TikToku czy LinkedIn – nie muszą, a wręcz nie powinny, być przeznaczone wyłącznie do sprzedaży czy być traktowane jako rozwiązania będące wsparciem dla marketingu. W ramach komunikacji w social mediach firma może nie tylko proponować swoje produkty czy usługi, ale również wykorzystać je do komunikacji swojej misji, wizji czy eksperckiej wiedzy, która jest niezwykle pomocna w pozyskaniu i utrzymania zaufania klienta.

Media relations

To jedno z kluczowych narzędzi public relations, szczególnie w obszarze komunikacji korporacyjnej. Jego celem jest sprawienie, by media chętniej publikowały wzmianki na temat firmy, dobrze kojarzyły daną markę i przedstawiały na jej temat pozytywne opinie w medialnym przekazie. Wzmianka na temat firmy w tzw. jakościowych mediach, które czytają lub oglądają Twoi klienci, daje możliwość dotarcia do znacznie szerszego grona odbiorców.

Specjaliści pr wiedzą, że kluczem relacji z mediami są konsekwencja i cierpliwość. Takie relacje obejmują zbudowanie bazy dziennikarzy, nawiązanie z nimi kontaktu, zainteresowanie ich tematami, które mogliby podjąć i osadzić w ich kontekście markę. Szczególnie warto je podjąć, kiedy firma chce zbudować zaufanie do marki poprzez pozycjonowanie się w roli eksperta, doskonale zorientowanego na danym rynku czy w konkretnym obszarze. Eksperckie treści są bardzo odbierane zarówno przez media, jak i wszystkich interesariuszy organizacji – w tym aktualnych i nowych klientów, firm partnerskich, inwestorów czy innych osób.

Oferta PR – Skontaktuj się z nami

Jeśli myślisz o rozwoju swojego biznesu tak, by wzbudzał zaufanie, zainteresowanie i był wiarygodny, wybierz naszą agencję i skorzystaj z naszych usług! Skontaktuj się z nami i przedstaw nam swoją markę. Opowiedz, jakie wartości wyznaje i kim są Twoi klienci. Na bazie tych informacji nasz zespół sprzedaży opracuje optymalne rozwiązania i propozycję współpracy. Jeśli się na nią zdecydujesz – możemy zaprojektować dla Ciebie odpowiednią komunikację, wspierającą realizację Twoich celów. Działamy w całej Polsce – nasza agencja pr realizuje projekty nie tylko w mieście Warszawa. Mamy na koncie mnóstwo ekscytujących projektów i kampanii komunikacyjnych, a nasza oferta jest kompleksowa. Działania PR, które realizujemy w naszej agencji PR to: media relations i dotarcie do dziennikarzy, content marketing, pr wewnętrzny, komunikacja w mediach społecznościowych, organizacja eventów, pozycjonowanie w google, budowanie relacji z influencerami, komunikacja kryzysowa, branding marki, launch produktu i inne działania marketingowe i pr. Nasi specjaliści pr mają wieloletnie doświadczenie w pracy w agencji pr i po stronie klienta.

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych