Dla każdej marki na Instagramie ciągły wzrost liczby obserwujących jest czymś niezwykle pożądanym. Zatem w jaki sposób zachęcić nowe osoby, aby dołączyły do grona obserwatorów marki w mediach społecznościowych? Co zrobić, aby ten wzrost był stały, a firmowy Instagram nieustannie się rozwijał?
Na początek zastanówmy się, skąd biorą się nowi obserwujący na Instagramie. Followersi, to nie jedynie liczba w górnej części profilu na mediach społecznościowych. Followersi to przede wszystkim ludzie, których należy zainteresować publikowanymi treściami i relacjami, aby zechcieli dołączyć do grona fanów strony na Instagramie i pozostać tam na dłużej.
Obserwatorzy, jeśli się postarasz, mogą być jednymi z najwierniejszych i zaangażowanych fanów marki. Aby tak się stało, trzeba dbać o jakość contentu, a także odpowiednią częstotliwość i regularność komunikacji, chociażby przez publikację regularnych relacji i zdjęć. Przez to obserwatorzy będą na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się w Twojej firmie. Zatem zacznij od tego, aby przestać postrzegać obserwujących twoje social media, jako liczby! W followersach dostrzegaj ludzi, których trzeba w jakiś sposób zainteresować, poprzez tworzenie atrakcyjnych treści, poprzez stały i dwukierunkowy kontakt z nimi, interakcje i budowanie zaangażowania.
Pozyskiwanie nowych obserwujących na Instagramie jest pochodną tego, że nagle wiele osób zaczyna odwiedzać instagramowy profil. Tutaj często pojawia się pytanie, co jest w stanie zachęcić użytkowników social mediów do wejścia właśnie na dane konto, na dany profil marki? Co zrobić, aby zdobyć więcej followersów na instagramie?
Pierwszy sposób to tak zwany zasięg organiczny, czyli oparty na algorytmie Instagrama, który to algorytm losowo wyświetla swoim użytkownikom publikowane na Instagramie treści.
W ten sposób, część użytkowników może zainteresować się na tyle daną treścią, że przejdzie na profil i kliknie przycisk „obserwuj” i tak pozyskamy nowych followersów. Takie organiczne pozyskiwanie nowych obserwujących jest bardzo pożądane, jednak wraz ze zmianami algorytmu Instagrama, staje się to coraz trudniejsze. Dostęp do informacji, czy treści docierają głównie do osób, które obserwują profil, czy do osób, które jeszcze tego nie robią, można w łatwy sposób sprawdzić na profilu. Wystarczy, że kliknąć statystyki pod danym postem lub rolką, wówczas pojawią się różne istotne dane statystyczne.
Jeśli treści docierają do dużej liczby osób nieobserwujących, to bardzo dobry znak i również wysoka szansa na pozyskanie nowych obserwujących. Jeżeli jednak liczba takich użytkowników jest stosunkowo niewielka, wówczas oznacza to, że istnieje problem w dwóch istotnych obszarach – pierwszy z nich to hasztagi, a drugi, to wygląd i poziom zrozumienia profilu na Instagramie.
Hasztagi pomagają w dotarciu do użytkowników Instagrama hipotetycznie zainteresowanych treściami i produktami firmy, zatem również do potencjalnych klientów. Niestety źle dobrane hasztagi nie pomogą we wzroście zasięgu organicznego treści. Co więcej, sprawdzają się one również lepiej w przypadku postów zdjęciowych oraz karuzeli, a gorzej w przypadku rolek.
Algorytm Instagrama dla reelsów działa inaczej i dopasowanie do nich odpowiednich hasztagów, po zmianach wprowadzonych w 2022 roku, nie jest już prostym zadaniem. W tej sytuacji przydatne są dane z narzędzi zewnętrznych, takich jak, chociażby IQ Hashtags. Jeśli zależy Ci na zasięgach organicznych dla Twojej firmy na Instagramie, bardzo pomocne w tym zakresie może również okazać się wsparcie, które zaoferuje agencja marketingowa. Pomoc agencji social media przyda się także wtedy, kiedy profil i publikowane tam treści są w jakimś stopniu niezrozumiałe dla użytkowników Instagrama, oraz jeśli szukasz pomysłów na rolki i posty zgodne z aktualnie panującymi trendami. Trzymanie się trendów również pomaga zwiększyć organiczne zasięgi i tym samym liczbę obserwujących.
Akcje sprawiają, że liczba nowych obserwujących może się zwiększyć, ponieważ powodują one interakcję społeczności Instagrama z profilem. Akcją może być konkurs, w którym motywacją do wzięcia udziału jest wygranie produktu firmy, transmisje live, przy współpracy z innymi twórcami, bądź wywołanie dyskusji pod rolką/postem. Gdy dane działanie się wydarzy, wówczas następuje nagły wzrost obserwujących na profilu. Niestety trwa on krótko i zanika po jej zakończeniu, zatem nie jest to metoda gwarantująca stały przyrost obserwatorów.
Akcje mogą być pozytywne, kiedy na profil wchodzą osoby, które są szczerze zainteresowane tym, jakie działania marka prowadzi na Instagramie. Podczas każdej akcji, ale i w przerwach pomiędzy nimi, warto poświęcić zarówno swój czas, jak i zaangażowanie, aby na bieżąco odpowiadać na wiadomości i komentarze. Kiedy dużo publikujesz oraz reagujesz na komentarze i wiadomości, wówczas bezpośrednio przenosi się to na wzrost zasięgów. Dzięki temu zyskujesz również więcej obserwujących dla swojej platformy.
W internecie istnieją akcje pozytywne i negatywne, tak samo jest na Instagramie. Akcje negatywne sprawiają, że docierasz do ludzi, którzy nie są zainteresowani publikowanymi przez ciebie treściami, tematyką twojego konta i działalnością firmy. Są to sztucznie stworzone sytuacje mające na celu wyłącznie zwiększenie liczby obserwujących. Przykładowo, są to powszechnie znane rozdania na szeroką skalę, w których regulaminie pojawia się konieczność zaobserwowania wszystkich kont, biorących w nich udział. Propozycje uczestnictwa w tego typu akcjach często pojawiają się w Direct Messages na Instagramie firmowych kont. Takie działania nie sprzyjają budowaniu społeczności, a wręcz przeciwnie, działają na niekorzyść marek. Instagram nie blokuje tego typu akcji, jednak wpływają one negatywnie na wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów.
Podsumowując, wszystkie akcje, które budzą prawdziwe zainteresowanie użytkowników Instagrama i pozwalają dotrzeć do ludzi, którzy chętnie skorzystają z oferty, są pozytywne. Z kolei te, generujące „puste” wyniki, bez realnego zaangażowania, są na minus. Pamiętajcie, że nie tylko Instagram, ale również Facebook i inne media społecznościowe i ich użytkownicy nie są zwolennikami akcji negatywnych. Najlepiej nie angażować swojego konta w podobne interakcje i pozostać profilem budzącym zaufanie, zarówno dla algorytmu różnych social media, jak i dla przyszłych i obecnych klientów.
Kampanie reklamowe na Instagramie potrafią wygenerować naprawdę niewiarygodne efekty. Dają możliwość stałego wzrostu konta, a także pewną przewidywalność, pozwalającą poczynić prognozy dla jego rozwoju. Reklama umożliwia również dotarcie do użytkowników szczerze zainteresowanych określonymi treściami. W efekcie, z jej pomocą uzyskuje się stały, przewidywalny wzrost obserwatorów pozwalający na ciągły rozwój konta, dzięki zdobywaniu aktywnych obserwujących, zwiększających liczbę interakcji na profilu. Niestety tak działa jedynie dobrze ustawiona reklama, a odpowiednie jej przygotowanie nie jest najłatwiejszą sztuką. Może zaistnieć sytuacja, że po ustawieniu reklamy i wykorzystaniu całego budżetu nie odniesiemy dobrych wyników. Sukces zazwyczaj opiera się na wiedzy i odpowiednim wykorzystaniu posiadanych danych. Profile na Instagramie zwiększają swoje zasięgi, kiedy docierają do użytkowników zainteresowanych tematyką ich konta, dlatego trzeba wiedzieć, jakie to są osoby i czym się charakteryzują. Mówiąc krótko, należy dobrze doprecyzować swoją grupę docelową.
Media społecznościowe dają możliwość zbudowania pozytywnych relacji z klientami a marketing i reklama są niezwykle pomocne w tym przedsięwzięciu. Niestety profile społecznościowe, również te na Instagramie, wymagają wielu działań – nie tylko regularnej publikacji zdjęć lub stories, ale również bycia na bieżąco z wszelakimi nowinkami i aktualizacjami w danych mediach społecznościowych. Instagram w tym zakresie często zaskakuje i w ciągu ostatnich miesięcy wprowadził wiele modyfikacji. W 2022 roku dokonał zmiany algorytmu, w wyniku której marketing na tym medium, stał się trudniejszy. Jeśli czas poświęcony na udoskonalanie reklam oraz profili społecznościowych nie daje zadowalających efektów, warto skorzystać z pomocy agencji marketingowej. Reklama na pozyskanie obserwujących może sprawić, że liczba ta znacząco wzrośnie, a najbardziej oczekiwany efekt, to ten, kiedy Instagram osiąga zakładane wyniki przy jak najniższym budżecie. Czy taki scenariusz jest w ogóle możliwy? Oczywiście, że tak – wystarczy skorzystać ze wsparcia profesjonalistów – agencji social media warszawa.
Których z opisanych powyżej możliwości najlepiej użyć, aby jak najbardziej efektywnie zwiększyć liczbę swoich obserwujących na Instagramie? Odpowiedź, na to pytanie jest niezwykle prosta – najlepiej, aby wykorzystywane były wszystkie. Media społecznościowe, w tym Instagram i Facebook, umożliwiają dotarcie do klientów, kontakt z nimi i tym samym poznanie ich potrzeb i oczekiwań – do czego możesz wykorzystać tę wiedzę?
Zaangażowanie i dokładna obserwacja zachowania swoich followersów, słuchanie ich opinii i chęć komunikacji z nimi pozwala zdobyć cenne dane, dzięki którym stworzysz lepszy profil wzbogacony o dopasowane treści, zdjęcia i lepiej dobrane reklamy. Dzięki temu liczba followersów będzie się zwiększać, a Twoje cele na Instagramie będą dostępne na wyciągnięcie ręki. Chociaż osiąganie takich celów wymaga dużo pracy i zaangażowania, przykładowo poprzez publikowanie wielu treści, czy reagowanie na komentarze pod każdym ze zdjęć, to zdobyty dzięki temu rozwój profilu, jest zdecydowanie wart całej włożonej pracy.
Jeśli interesuje Cię oferta prowadzenia Instagrama, to skontaktuj się z nami. Przygotujemy ofertę dostosowaną do potrzeb w zakresie prowadzenia social media.
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb i pokażemy, jak skutecznie marketing i zaplanowana komunikacja wpływa na postrzeganie marki, jej wizerunek oraz sprzedaż w biznesie. Zapytaj, co dokładnie możemy dla Ciebie zrobić.
Brandpeak Sp. z o.o.
Brandpeak to agencja social media, marketingu w internecie i public relations. Stawiamy na unikalne połączenie doświadczenia i wiedzy. Nasi specjaliści precyzyjnie planują i z sukcesem wdrażają kampanie i projekty marketingu internetowego, digital PR i w mediach społecznościowych.
Wykorzystujemy różnego rodzaju narzędzia marketingu online, takie jak content marketing (marketing treści), influencer marketing, performance marketing, PPC, e-mail marketing. Ofertę uzupełniają usługi agencji social media oraz reklama. Prowadzimy media społecznościowe, a reklama na Facebooku czy platformach takich jak Instagram i LinkedIn to nasz konik. Potwierdzą to nasi klienci!
Poprzez nasze działania chcemy budować świadomość marek, wspierać tworzenie silnych brandów, kreować i podtrzymywać pozytywny wizerunek i utrzymywać pozytywną reputację. Robimy to poprzez PR - prowadzenie kampanii public relations, analiz, budowanie i utrzymywanie relacji z mediami, prowadzenie biur prasowych naszych klientów.
Nie można nas zaszufladkować i powiedzieć tylko: agencja public relations, agencja social media, agencja reklamowa czy agencja kreatywna czy agencja marketingowa. Nie chcemy wierzyć, że jesteśmy jak inne agencje! Lubimy myśleć o sobie, że jesteśmy kompleksową agencją marketingową, która dobiera narzędzia marketingowe w zależności od rodzaju celów, które mamy zrealizować: poprawa wizerunku, budowanie świadomości marki, zwiększenie sprzedaży, dotarcie do nowych klientów i grup docelowych i wiele, wiele innych. Wiemy, jak są one ważne i jak mogą wspierać wzrost Twojego biznesu. Tak kompleksowe działanie zapewnia najlepsza agencja marketingowa działająca dla klientów w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Agencja social media. Agencja PR. Agencja marketingowa. Brandpeak.pl Agencja PR warszawa, łódź, agencja social media warszawa, łódź, agencja marketingowa warszawa, łódź.