en_GBpl_PL

Social media w biznesie, czyli jak współpracować z agencją social media

Prowadzenie social media marketingu bywa trudne a osiągnięcie zamierzonych celów biznesowych nie zawsze się udaje. Warto w tej kwestii zdać się na doświadczenie i powierzyć profesjonalne prowadzenie mediów społecznościowych wykwalifikowanej agencji social media. Jednak aby podjąć udaną współpracę zarówno firma, jak i agencja social media powinny spełniać określone warunki. Tylko wówczas wspólne działania przyniosą oczekiwane korzyści.

Prowadzenie social media dla firm

Social media od lat nie służą już tylko i wyłącznie rozrywce. Obecnie są także narzędziem do prowadzenia marketingu dla firm – dużo bardziej skutecznym niż znane dotąd formy promocji. Wynika to z dużej ilości aktywnych użytkowników na różnych kanałach społecznościowych, na przykład na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie. Media społecznościowe pozwalają firmom na pracowanie nad wizerunkiem marki, dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej oraz na zwiększenie sprzedaży, co zdecydowanie jest największym plusem tego typu komunikacji marketingowej. Jednak planowanie strategii i osiąganie założonych celów nie jest takie proste i należy spełnić wiele warunków, aby social media marketing był skuteczny. Często bywa tak, że w natłoku innych, biznesowych obowiązków nie masz czasu na samodzielne prowadzenie social mediów twojej firmy. Dlatego warto, aby wówczas prowadzenie profilu przejęła agencja social media, która ma w tym duże doświadczenie i zaproponuje nowe rozwiązania, które pomogą w pozyskaniu nowych klientów.

Agencja social media – od czego zacząć współpracę?

Współpraca z agencją social media może otworzyć firmie drogę do sukcesu. Jednak są pewne kwestie, które należy ustalić przed rozpoczęciem współpracy, aby ten sukces osiągnąć. Zarówno firma, jak i agencja social media powinny postawić na jasną komunikację i ustalić wszelkie szczegóły dotyczące współpracy. Firma musi przedstawić swoje oczekiwania oraz budżet, jaki planuje przeznaczyć na działania marketingowe w social mediach. Tylko wówczas agencja social media będzie mogła zaplanować strategię oraz skuteczne kampanie reklamowe.

Warunki współpracy

Rozpoczynając współpracę z agencją social media należy wspólnie ustalić jej warunki. Firma musi określić jakie ma oczekiwania i zadania ma zrealizować agencja social media i jakim budżetem dysponuje. Zazwyczaj agencje social media skupiają się na działaniach mających na celu rozwój firmy, czyli na obsłudze profili w mediach społecznościowych. Najczęściej są to profile firmowe na Facebooku, Instagramie oraz LinkedInie. W skład takich działań wchodzi publikacja treści, kreacje graficzne, tworzenie materiałów wideo, odpowiadanie na zapytania w wiadomościach prywatnych oraz komentarzach, a także planowanie kampanii reklamowych z osiągnięciem założonych przez firmę celów biznesowych. Najczęściej celem kampanii jest pozyskiwanie klientów na terenie całej Polski poprzez szeroki zasięg reklamy i kierowanie klientów na landing page, co pozwala na zwiększenie sprzedaży i świadomości marki.

Cele biznesowe

Kiedy postanowisz powierzyć prowadzenie swoich mediów społecznościowych agencji social media musisz zastanowić się, jaki cel chcesz osiągnąć. Przed rozpoczęciem współpracy należy zakomunikować agencji, na czym zależy nam najbardziej. Media społecznościowe (np. Facebook) oferują kilka celów reklamowych, takich jak zwiększenie zasięgów, rozpoznawalności marki, ruch na stronie, sprzedaż produktów oraz wiele innych.

To, jaki cel wybierze firma wpływa na planowanie kampanii reklamowej – umiejscowienie reklam, budżet oraz format reklamy. Warto jednak wybrać kilka celów biznesowych i wypuszczać różne reklamy. Agencja social media dostosuje kampanie Facebook Ads pod różne cele biznesowe, dzięki czemu firma ma większe szanse na rozgłos, zyskanie nowych klientów i lepsze wyniki sprzedażowe.

Jak wybrać najlepszą agencję social media

Najlepsze agencje social media i digital marketingu cechuje przede wszystkim kreatywność działań oraz dobra komunikacja. Obsługa social media to duże wyzwanie, dlatego ważne jest, aby pracownicy agencji byli odpowiednio wykwalifikowana i potrafili poradzić sobie z wyzwaniem rzuconym przez klienta z każdej branży. Agencja social media musi zaproponować strategię działania w oparciu o najnowsze trendy. Jak sprawdzić, czy nadąża za nimi i jest „na czasie”? Wszystkie dobre agencje social media prowadzą również swoje własne kanały społecznościowe oraz stronę www, na których zamieszczają informacje o swojej ofercie, pokazują dotychczasowe realizacje oraz umieszczają artykuły dotyczące wiadomości z branży. Na tej podstawie można określić, czy podoba nam się estetyka i styl publikacji danej agencji social media. W ten sposób łatwiej jest podjąć decyzję o współpracy i trafić na profesjonalistów.

Koszty współpracy z agencją social media

Koszt współpracy to kwestia bardzo indywidualna. Każda agencja social media ma swój własny cennik prowadzenia social media – za wykonywanie poszczególnych działań i ma na nią wpływ kilka czynników. Przy określaniu kosztów duże znaczenie mają: poziom wiedzy i umiejętności pracowników agencji, ilość wykonywanych działań oraz to, jaka jest sytuacja „wyjściowa” mediów społecznościowych firmy (ile ma polubień, jakie działania były podejmowane) oraz oczekiwania klienta. Jednak nie można się spodziewać, że działania marketingowe przyniosą od razu dziesiątki klientów.

Social media marketing to długi i złożony proces, dlatego trzeba być cierpliwym i regularnym w działaniach, jednak przy pomocy agencji to zadanie będzie ułatwione.

Brandpeak agencja social media i marketingu internetowego

Szukasz do współpracy agencji social media, która poprowadzi komunikację w Twoich firmowych kanałach na portalach społecznościowych? Dobrze trafiłeś! W Brandpeak zadbamy o social media Twojej marki. Zapytaj nas o ofertę i cennik prowadzenia social media.

Czego możesz spodziewać się współpracując z nami?

Przede wszystkim zrobimy audyt obecnej komunikacji w social mediach i analizę twojej konkurencji. Dzięki strategicznemu podejściu zaplanujemy nietuzinkowe i kreatywne działania, które przełożą się na postrzeganie marki. Przygotujemy również strategię reklamową dla firmowych social mediów. Krok po kroku będziemy realizować plan działań i optymalizować, dostosowując go do aktualnych trendów.

Agencja Brandpeak social media i digital marketing

agencja social media
Brandpeak – agencja social media

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych