Spis treści
Lejek marketingowy to niezastąpiony element skutecznej strategii reklamowej, zwłaszcza w erze cyfrowej. Jego zastosowanie na platformie Facebooka staje się kluczowym czynnikiem determinującym sukces kampanii. W niniejszym artykule przyjrzymy się definicji lejka marketingowego, dowiemy się, dlaczego warto go stosować, a także jak skutecznie wykorzystać go na platformie Facebook.
Lejek sprzedażowy na Facebooku to model przedstawiający ścieżkę, którą potencjalny Klient pokonuje od kiedy poznaje produkt do finalizacji zakupu. Dlaczego warto go stosować w naszym marketingu? Umożliwia nam zrozumienie etapów decyzyjnych Konsumenta i wskazuje działania reklamowe, które dostarczą właściwe treści w odpowiednim czasie od content marketingu po działania skupione na sprzedaży. Musisz wiedzieć jakie cele reklamowe chcesz zrealizować.
Podział budżetu reklamowego powinien być zrównoważony i uwzględniać każdy etap lejka sprzedażowego. Część informacji do analizy znajdziesz w menedżerze firmy Facebook i Google Analytics. Na podstawie tych danych zrozumiesz, że powinieneś większe środki alokować na początkowych etapach, gdzie celem naszej pracy jest zwiększenie świadomości i pozyskiwanie zaufania, a mniejsze, gdy skupiamy się na decyzjach zakupowych.
Na początkowym etapie użytkownik po raz pierwszy styka się z marką. W tym momencie kluczowe jest przekazanie informacji o istnieniu firmy. Aby zwiększyć świadomość marki, konieczne jest bycie obecnym tam, gdzie są grupy docelowe.
Celem na tym etapie jest dotarcie do jak najszerszej grupy potencjalnych odbiorców, które mogą zainteresować się ofertą. Badania wskazują, że około 3% odbiorców wykazuje gotowość do zakupu od razu po pierwszym kontakcie, jeżeli znajdzie coś wyjątkowego w Twojej marce.
Proces budowania świadomości marki rozpoczyna się od solidnych grup klientów, aby lepiej zrozumieć grupę docelową. Celem jest osiągnięcie rozpoznawalności marki poprzez odpowiednie punkty kontaktu z klientem na ścieżce do sprzedaży.
Działania obejmują tworzenie spójnej obecności online, angażowanie się w interakcje społecznościowe, dostarczanie wartościowych treści i budowanie relacji z potencjalnymi klientami.
Precyzyjne zdefiniuj grupę odbiorców:
Stwórz atrakcyjne grafiki i wideo:
Prowadzenie firmowego profilu na Facebooku – jak wyróżnić się z tłumu
Na tym etapie skoncentruj się na wskaźnikach, takich jak zasięg, wyświetlenia, częstotliwość i ew. wejścia na stronę.
W środkowym etapie lejka, często pomijanym momentem jest ten, w którym zgromadziliśmy już grupę potencjalnych osób gotowych do podjęcia decyzji zakupowej. Kluczowe jest w dużej mierze utwierdzenie ich w słuszności. Osoby zaliczane do grupy MOFU już widziały reklamę i były na Twojej stronie, żeby przejrzeć produkty i odczuwają potrzebę dokonania zakupu – muszą jedynie przekonać się, że to właśnie nasza oferta wnosi dla nich rzeczywistą wartość.
Często wystarczą dodatkowe informacje i argumenty, aby skłonić ich do dokonania zamówienia. Naszym zadaniem jest przedstawienie się na kolejnej reklamie w sposób wyróżniający i uzasadnienie, dlaczego nasza oferta przewyższa konkurencję. Wartościowe treści edukacyjne, takie jak posty, nagrania, ebooki, raporty, webinary, strony edukacyjne, dobry artykuł i newslettery, pomagają rozwiać wątpliwości odbiorcy.
W tym etapie inwestycje w content marketing są kluczowe.
Kontynuuj targetowanie grup, które miały już interakcję na reklamę:
Dostarcz treści bardziej szczegółowe:
Wskaźniki śledzenia obejmują ilość wejść na stronę produktową, ilość pobranych ebooków i ilość zebranych danych kontaktowych.
Jeśli skutecznie przeszliśmy przez etapy TOFU i MOFU, możemy oczekiwać, że w większości przypadków część potencjalnych klientów przechodzi teraz do BOFU (Bottom of the Funnel), czyli ostatniego etapu lejka sprzedażowego. Brak tego ostatniego, kluczowego elementu, zamykającego proces sprzedaży, często wynika z podobieństwa między produktami lub usługami na rynku.
Jeśli użytkownik dostrzega co najmniej dwie opcji, które są ze sobą bardzo zbliżone lub w równym stopniu zaspokajają jego potrzeby, konieczne staje się dostarczenie dodatkowego bodźca, aby skłonić go do finalizacji koszyka. W etapie BOFU, działania marki powinny skoncentrować się na generowaniu tego kluczowego bodźca. Może to być kolejne przypomnienie o korzyściach zakupu u nas, podsumowane krótkim komunikatem.
Warto jednak pójść o krok dalej i zapewnić użytkownikowi bardziej konkretną korzyść, taką jak możliwość przetestowania produktu, dostęp do bezpłatnego poradnika, gratisowe akcesoria dodatkowe czy specjalny kod rabatowy, zwłaszcza jeśli wiemy, że cena jest dla naszych klientów istotnym czynnikiem decyzyjnym. Znajomość rynku i jego uczestników jest kluczowym elementem w kontekście zakończenia procesu sprzedaży na etapie BOFU.
To właśnie my, jako marka, powinniśmy najlepiej znać preferencje i oczekiwania naszego klienta, aby dostarczyć im bodźce na Facebooku skutkujące finalnym wyborem nasz produkt lub usługi i zachęcać do ponownego zakupu — co przekłada się na stabilną sprzedaż.
Personalizacja treści:
Ostateczne przekonanie:
Wskaźniki obejmują sprzedaż, przejścia do koszyka i powracające osoby.
Facebook Ads to must have, czyli moc reklam na Facebooku
Strategia retargetingowa:
Lokalna ekspozycja:
Dynamiczne reklamy produktowe:
Skuteczne wykorzystanie pracy lejka sprzedażowego na Facebooku to klucz do osiągnięcia celów biznesowych. Podział budżetu, precyzyjne targetowanie grup odbiorców oraz dostosowanie treści do etapów lejka, to kluczowe dla skutecznej kampanii. Eksperymentuj z różnymi strategiami, monitoruj wyniki i stale dostosowuj kampanię do zmieniających się potrzeb rynku. W ten sposób lejek sprzedażowy na Facebooku stanie się potężnym narzędziem w budowaniu Twojej skutecznej obecności online.
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb i pokażemy, jak skutecznie marketing i zaplanowana komunikacja wpływa na postrzeganie marki, jej wizerunek oraz sprzedaż w biznesie. Zapytaj, co dokładnie możemy dla Ciebie zrobić.
Brandpeak Sp. z o.o.
Brandpeak to agencja social media, marketingu w internecie i public relations. Stawiamy na unikalne połączenie doświadczenia i wiedzy. Nasi specjaliści precyzyjnie planują i z sukcesem wdrażają kampanie i projekty marketingu internetowego, digital PR i w mediach społecznościowych.
Wykorzystujemy różnego rodzaju narzędzia marketingu online, takie jak content marketing (marketing treści), influencer marketing, performance marketing, PPC, e-mail marketing. Ofertę uzupełniają usługi agencji social media oraz reklama. Prowadzimy media społecznościowe, a reklama na Facebooku czy platformach takich jak Instagram i LinkedIn to nasz konik. Potwierdzą to nasi klienci!
Poprzez nasze działania chcemy budować świadomość marek, wspierać tworzenie silnych brandów, kreować i podtrzymywać pozytywny wizerunek i utrzymywać pozytywną reputację. Robimy to poprzez PR - prowadzenie kampanii public relations, analiz, budowanie i utrzymywanie relacji z mediami, prowadzenie biur prasowych naszych klientów.
Nie można nas zaszufladkować i powiedzieć tylko: agencja public relations, agencja social media, agencja reklamowa czy agencja kreatywna czy agencja marketingowa. Nie chcemy wierzyć, że jesteśmy jak inne agencje! Lubimy myśleć o sobie, że jesteśmy kompleksową agencją marketingową, która dobiera narzędzia marketingowe w zależności od rodzaju celów, które mamy zrealizować: poprawa wizerunku, budowanie świadomości marki, zwiększenie sprzedaży, dotarcie do nowych klientów i grup docelowych i wiele, wiele innych. Wiemy, jak są one ważne i jak mogą wspierać wzrost Twojego biznesu. Tak kompleksowe działanie zapewnia najlepsza agencja marketingowa działająca dla klientów w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Agencja social media. Agencja PR. Agencja marketingowa. Brandpeak.pl Agencja PR warszawa, łódź, agencja social media warszawa, łódź, agencja marketingowa warszawa, łódź.