en_GBpl_PL

Facebook Ads to must have, czyli moc reklam na Facebooku

reklama social media

Facebook ads to podstawa! Dlaczego? Facebook jest obecnie jednym z największych i najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie, z ponad 2,8 miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie (dane luty 2023). W związku z tym, posiadanie profesjonalnego fanpage’a na Facebooku staje się niezbędne dla każdej firmy, która chce dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych klientów i zbudować pozytywny wizerunek swojej marki. Jednak prowadzenie profilu firmowego to obecnie za mało, aby odnieść biznesowy sukces w mediach społecznościowych. Na szczęście na pomoc przychodzi reklama w social mediach, w tym reklama Facebook ads…

Zacznijmy jednak od początku i odpowiedzenia na pytanie, dlaczego obecnie warto, aby każda firma włączała social media i kampanie reklamowe w mediach społecznościowych – facebook ads, meta ads, linkedin ads, tiktok ads, pinterest ads – do swojej strategii marketingowej? Według danych opublikowanych w raporcie Digital 2022 Polska, w 2022 roku z mediów społecznościowych korzystało prawie 28 milionów Polaków! To stanowi ponad 70% populacji naszego kraju. A średni czas spędzony na użytkownika w mediach społecznościowych, to 1,5 godziny, czyli tyle ile średnio trwa film fabularny… Dużo, prawda? Stacje telewizyjne już dawno zaczęły przerywać filmy reklamami… To samo dzieje się w social mediach z tą różnicą, że próg cenowy wejścia z reklamą „w czas antenowy” użytkowników mediów społecznościowych jest dużo niższy. Oczywiście im większa skala działań firmy i bardziej wyśrubowane cele do zrealizowania, tym budżet reklamowy musi być większy, ale o tym w dalszej części tekstu.

I choć rodzajów mediów społecznościowych jest mnóstwo, to nadal król jest jeden, czyli Facebook, a w parze z królową, czyli Instagramem, tworzą narzędzie marketingowe, które mądrze wykorzystane może zbudować przewagę konkurencyjną i wnieść na wyżyny.

Facebook ads, czyli reklama na Facebooku – dlaczego warto?

Jak już wspominaliśmy, reklama na Facebooku – Facebook ads to must have, z którego skorzystać mogą najróżniejsze firmy – od małych, po wielkie. Wszystko dlatego, że wysokość budżetu reklamowego można dostosować do możliwości finansowych firmy. W przeciwieństwie do wspomnianej reklamy telewizyjnej, aby zaistnieć reklamowo na Facebooku i Instagramie nie musimy od razu wykładać budżetu liczonego w dziesiątkach tysięcy lub nawet setkach tysięcy złotych… Reklamy na Facebooku są elastyczne pod względem budżetu. Można łatwo kontrolować budżet reklamy i dostosować go do potrzeb i możliwości finansowych. Co więcej, reklamodawcy mają narzędzia do monitorowania efektów kampanii reklamowych i optymalizacji pod kątem uzyskiwania najlepszych wyników.

Powodem, dla którego warto korzystać z reklam na Facebooku, jest możliwość dokładnego określenia grupy docelowej. Dzięki możliwości określenia takich danych grupy docelowej jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania i wiele innych, można dokładnie wybrać, do kogo będzie skierowana reklama i jakie grupy odbiorców będą miały największe prawdopodobieństwo zainteresowania się ofertą.

Kolejną przesłanką do korzystania z reklamy na Facebooku jest możliwość dotarcia do dużej liczby osób. Facebook jest największym serwisem społecznościowym na świecie, a reklamy na Facebooku są wyświetlane w newsfeedzie użytkowników, co zwiększa ich widoczność i skuteczność. Poza tym, reklamy na Facebooku są elastyczne i dostosowywane do potrzeb reklamodawcy. Można wybrać między reklamą banerową, reklamą wideo, reklamą produktową i wiele innych rodzajów reklam, aby najlepiej odpowiadać na potrzeby swojej firmy i jej grupy docelowej.

Facebook również umożliwia reklamodawcom tworzenie reklam za pomocą różnych formatów, takich jak reklamy filmy wideo, banery, karuzelowe, reklamy produktowe i wiele innych. Każdy format może być dostosowany do potrzeb reklamodawcy, a także jego grupy docelowej i celów marketingowych.

Kampania reklamowa na Facebooku – cennik Facebook Ads

Cennik reklam na Facebooku zależy od kilku czynników, takich jak rodzaj reklamy, konkurencja w danej branży, grupa docelowa, czas trwania kampanii i budżet. Koszt reklamy na Facebooku jest ustalany na podstawie modelu aukcyjnego, w którym reklamodawcy konkurują ze sobą o wyświetlenie reklamy użytkownikowi. Facebook umożliwia również wybór modelu płatności, takiego jak płatność za kliknięcie (CPC), płatność za wyświetlenie (CPM) lub płatność za wywołanie (CPA). Reklamodawcy mogą również ustawić maksymalne stawki za kliknięcie, aby zapewnić sobie kontrolę nad swoimi wydatkami reklamowymi.

Warto pamiętać, że koszty reklam na Facebooku są często niższe niż inne formy reklamy. Dzięki szerokim możliwościom targetowania i analizie danych, Facebook oferuje wyjątkową skuteczność w porównaniu z innymi kanałami reklamowymi.

Promowanie postów vs. manager reklam Facebook – facebook ads

I jeśli czytając ten tekst, odpalasz już Facebooka, wciskasz „zaloguj” do swojego konta i zaczynasz klikać „promuj post”, to usłysz, jak krzyczymy do Ciebie: stop! Nie tędy droga! Owszem promowanie postów przez opcję „promuj post”, to rozwiązanie ok, ale tylko dla małych biznesów i to też tylko przejściowo… Dlaczego? Do prowadzenia kampanii reklamowych służy Manager Reklam na Facebooku oraz system Manager Firmy do zarzadzania wszystkimi aktywnościami marki lub firmy w mediach społecznościowych. Jakie są zatem różnice między tymi dwoma systemami?

Czym jest Manager Firmy?

Manager Firmy na Facebooku to narzędzie, które umożliwia zarządzanie fanpage’em firmy na Facebooku oraz Instagramie. Pozwala ono na łatwe tworzenie i publikowanie postów, monitorowanie i odpowiadanie na komentarze, a także zarządzanie reklamami na Facebooku i Instagramie. System ten pozwala firmie na efektywne zarządzanie swoją obecnością na największej na świecie platformie społecznościowej i monitorowanie wszystkich aktywności związanych z marką.

Czym jest Manager Reklam?

Manager Reklam na Facebooku to natomiast narzędzie umożliwiające tworzenie i zarządzanie reklamami na Facebooku i Instagramie. To dzięki niemu właśnie firma może dokładnie określić, do jakiej grupy odbiorców powinny być kierowane reklamy, a także jakie są najlepsze dni i godziny na ich emisję. Manager Reklam na Facebooku umożliwia również monitorowanie skuteczności reklam i dostosowywanie ich do bieżących potrzeb. To właśnie menedżer reklam pokazuje wszystkie dane dotyczące prowadzonych działań.

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy zainwestować w reklamę na Facebooku, to mamy dla Ciebie 10 argumentów na TAK!

10 powodów, dla których warto inwestować w kampanie na Facebooku – FACEBOOK ADS:

  1. Klienci już tu są! Musisz tylko do nich dotrzeć! Facebook to „największa telewizja świata”. Obecnie na całym świecie jest 4,76 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, co stanowi nieco ponad 60 procent całej globalnej populacji.
  2. Docierasz do wyselekcjonowanych klientów, przez targetowanie reklam! Dzięki możliwości ustawiania takich parametrów jak płeć, zainteresowania, wiek i lokalizacja, miejsca pracy, stanowiska, możesz dotrzeć do idealnej grupy odbiorców. Zatem reklama pokazuje się odpowiednim osobom, a nie wszystkim, którzy są na Facebooku.
  3. Możesz zacząć od mniejszych kwot i sukcesywnie zwiększać budżet reklamowy! Nie musisz od razu wykładać wielkich sum, aby się reklamować.
  4. Budujesz świadomość marki! Reklamy pozwolą zwrócić uwagę na Twoją firmę i zdobyć nowych klientów.
  5. Łatwy dostęp do panelu w menedżerze reklam. Dzięki czemu można w każdej chwili sprawdzać skuteczność reklam, w tym ich budżet, wyświetlenia, zasięg, sprzedaż produktów, targetowanie i inne dodatkowe informacje, które ustawiasz w panelu.
  6. Wzrost ruchu na stronie dzięki reklamie na Facebooku. Przekierowanie ruchu z Facebooka na własną stronę pozwala na poprawienie jej widoczności w sieci i zainteresowania nową grupę odbiorców produktem lub usługą. Takie kampanie generują nie tylko przejścia na stronę, ale także sprzedaż.
  7. Różnorodność form reklam. Od pojedynczych zdjęć czy grafik, przez kolekcje produktów, aż po filmy – Facebook oferuje szeroki wybór form reklamy.
  8. Różne miejsca wyświetlania reklam – reklama pojawia się tam, gdzie jest potencjalny klient: w Messengerze, w audience network, w newsfeedzie, etc.
  9. Sam Facebook lub sam Instagram, albo jedno i drugie jednocześnie! Możesz reklamować się tylko jednej z tych platform lub na obu jednocześnie – w zależności od tego, gdzie jest grupa docelowa klientów.
  10. Wsparcie specjalistów . Zawsze można liczyć na pomoc doświadczonych specjalistów z Brandpeak – agencja social media , którzy z przyjemnością pomogą w tworzeniu skutecznych reklam na Facebooku.

Zobacz, co realizujemy w ramach oferty reklam w mediach społecznościowych – facebook ads

W ramach naszej oferty reklam w mediach społecznościowych, realizujemy szereg działań, aby zapewnić naszym klientom jak najlepsze rezultaty i jak największą widoczność. Oto kilka z naszych głównych działań:

Meta ads / Facebook ads: Tworzenie i prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie.

Dostosowujemy nasze kampanie do specyficznych potrzeb naszych klientów i celów biznesowych, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Meta ads / Facebook ads: Analiza danych i optymalizacja kampanii

Korzystamy z najnowszych narzędzi i metod, aby monitorować i analizować dane z kampanii, a następnie wprowadzać optymalizacje, aby zwiększyć skuteczność i efektywność naszych działań.

Meta ads / Facebook ads: Tworzenie atrakcyjnych i angażujących treści

Dostarczamy naszym klientom wysokiej jakości treści, które pomagają budować ich markę i przyciągać uwagę potencjalnych klientów.

Meta ads / Facebook ads: Śledzenie i raportowanie wyników

Regularnie przedstawiamy naszym klientom raporty z działań, aby pokazywać im cały proces, postęp i skuteczność naszych działań.

Nasza oferta reklam w mediach społecznościowych jest elastyczna i dostosowywana do indywidualnych potrzeb naszych klientów, aby zapewnić im jak najlepsze wyniki i największą widoczność. Jeśli jesteś zainteresowany skorzystaniem z naszych usług, zachęcamy do skontaktowania się z nami. Zamów kampanię na Facebooku u nas. Dokładnie wiemy, jak ją ustawić i czym są tajemnicze określenia: audience network, zestaw reklam, pixel facebooka, kliki, cpc, cpm, leady, etc. Zgłoś się do nas jeśli szukasz: reklama na facebooku łódź, reklama na facebooku warszawa, etc.

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych