en_GBpl_PL

Real Time Marketing – czym jest RTM i jak może wpłynąć na wizerunek firmy?

real time marketing

Istnieje kilka różnych technik marketingowych, które pomagają zwiększyć zasięg w mediach społecznościowych i wpłynąć pozytywnie na wizerunek marki w Internecie. Jedną z nich jest Real Time Marketing, który opiera się na błyskawicznej reakcji na popularne wydarzenia i wykorzystaniu ich do promocji produktów lub usług, które oferuje firma. RTM to złożony proces, który wymaga autentyczności i kreatywności, aby przyniósł oczekiwane efekty. Jak działa Real Time Marketing i co należy zrobić, aby był skuteczny? Dowiesz się tego z poniższego tekstu.

Real Time Marketing – co to jest?

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to najprościej ujmując „marketing czasu rzeczywistego”. Co to oznacza? Jest to rodzaj marketingowej strategii polegającej na szybkiej reakcji na bieżące wydarzenia, które mają miejsce np. w życiu społecznym czy kulturalnym i odniesieniu się do nich w komunikacji oraz w mediach społecznościowych marki. Czym inspirują się marketingowcy wykorzystujący RTM? Przede wszystkim inspirują ich wszelkiego rodzaju głośne wydarzenia, np. a sportowe, premiery filmów czy seriali, nowości muzyczne, globalne lub krajowe zdarzenia a także inspirują się otoczeniem. Najważniejsze jest to, aby śledzić na bieżąco media – zarówno te tradycyjne, jak i te internetowe oraz social media (Facebook, Instagram), aby wiedzieć, co jest obecnie „na topie”, co wzbudza emocje i zainteresowanie wśród użytkowników Internetu i co się najlepiej „klika”. Tak naprawdę wszystko, co zyskało rozgłos może stać się bazą do Real Time Marketingu.

Co jest najważniejsze w Real Time Marketingu?

Śledzenie bieżących wydarzeń i szybka reakcja

Marketing w czasie rzeczywistym wymaga stałego śledzenia mediów społecznościowych i telewizji, aby nie umknęło nam żadne istotne wydarzenie. Pozwoli to na szybką reakcję i wykorzystanie popularnego wydarzenia do celów marketingowych Twojej marki. To, jak szybko zareagujesz jest niezwykle ważne, ponieważ im szybsza reakcja, tym większa możliwość stworzenia unikatowego pomysłu, który wzbudzi wśród potencjalnych klientów pozytywne emocje i wpłynie na budowanie relacji i rozwój biznesu.

Nie należy zapominać, że publikacje powinno się dobierać odpowiednio do swojej grupy docelowej. Na przykład, jeśli targetem marki są osoby w przedziale wiekowym 40-50, to post nawiązujący do premiery serialu dla nastolatków raczej nie będzie skuteczny. Wykorzystywanie kontrowersyjnych tematów również nie jest dobrym pomysłem. W ten sposób bardzo łatwo zrobić swojej marce antyreklamę, dlatego powinno się unikać takich tematów.

Kreatywne ujęcie tematu

Aby Real Time Marketing był skuteczny musisz wyróżnić się na tle konkurencji unikatowym pomysłem z wykorzystaniem poczucia humoru. Jeśli jakiś temat jest na topie, to Instagram i Facebook pękają w szwach od postów reklamowych, które prześcigają się w kreacjach. Czasami wystarczy ugryźć temat z innej strony, zastosować ciekawy zabieg słowny lub graficzny, który przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności Twojej marki w sieci i w social mediach. Dzięki dobrze wykorzystanemu RTM można w krótkim czasie zyskać popularność i nowych klientów, ale także można zaobserwować zwiększenie ruchu na stronie i sprzedaży.

Kreatywność i Real Time Marketing to nierozerwalny duet. Kiedy nagle pojawiają się setki, a nawet tysiące postów wykorzystujących popularny temat – błyskotliwa kreacja jest kluczem do sukcesu. Należy pamiętać, żeby ująć temat tak, aby od razu wywoływał u przyszłych klientów skojarzenia z Twoją marką i zapadł im na dłużej w pamięć.

Jakie korzyści płyną z Real Time Marketingu?

Nie od dziś wiadomo, że marketing internetowy i media społecznościowe dają ogrom możliwości na działania promocyjne i budowanie pozytywnego wizerunku marki wśród odbiorców. Internet jest przyszłością marketingu i głównym filarem każdej strategii marketingowej, a Real Time Marketing nie bez powodu staje się coraz bardziej popularny, ze względu na szereg korzyści, które przedsiębiorstwo może dzięki niemu osiągnąć.

Niski koszt, wysokie zasięgi

Rozkładając wszystkie korzyści na czynniki pierwsze możemy stwierdzić, że największym atutem Real Time Marketingu są jego niskie koszty w porównaniu do zasięgu, który może zapewnić. Śledząc bieżące wydarzenia i reagując na nie odpowiednio szybko, tak naprawdę mamy content na wyciągnięcie ręki, który wystarczy tylko odpowiednio ubrać za pomocą tekstu i grafiki. Użytkowników social mediów coraz trudniej jest zaskoczyć, dlatego sztampowe, nudne treści przechodzą zazwyczaj bez echa. Ciekawa kreacja pozwoli na utrzymanie ich uwagi przez dłuższą chwilę a nawet na reakcję, komentarz czy puszczenie treści dalej w obieg, co dla każdej marki jest jak najbardziej pożądanym efektem!

Zaangażowanie odbiorców i pozytywny wizerunek

Zatem, za sprawą Real Time Marketingu można zwiększyć zaangażowanie odbiorców i świadomość marki w Internecie a także w nietypowy i ciekawy sposób zaprezentować swoje produkty lub usługi. Popularność postu może znacząco wpłynąć na pozycjonowanie stron internetowych, czyli wyższej pozycji Twojego biznesu w wynikach wyszukiwania.

RTM to szansa na kreowanie unikatowych przekazów i świetny sposób na wyróżnienie się w branży. Z perspektywy klientów marka, która wykorzystuje Real Time Marketing jest bardzo otwarta, kreatywna i warta uwagi. Dzięki temu zabiegowi skraca się dystans pomiędzy marką a klientem, co wpływa na dobre relacje pomiędzy nimi.

Dobra agencja marketingowa i Real Time Marketing

Marketing czasu rzeczywistego nie należy do łatwych zadań. Jest to dziedzina marketingu, która wymaga szczególnych umiejętności, takich jak kreatywność, wyczucie, znajomość rynku i stała obserwacja bieżących wydarzeń. Dlatego w tej kwestii lepiej nie działać na ślepo – agencja marketingowa wykona to za Ciebie!

Agencja marketingowa wraz z zespołem wykwalifikowanych pracowników skrupulatnie przygotuje się do tego zadania, zaczynając od określenia grupy docelowej oraz języka komunikacji, aby przekaz był jak najbardziej skuteczny. Kiedy agencja marketingowa rozpoczyna współpracę z daną marką musi poznać jej cele biznesowe, aby jak najlepiej dobrać sposób działania i wiedzieć od czego zacząć tworzenie oferty.

RTM to nie tylko posty, stories czy reelsy, ale także e-mail marketing, który również jest formą reklamy i komunikowania o produktach oraz usługach marki, który także przyczynia się do zwiększenia odwiedzin na stronach internetowych i rozwija Twój biznes.

Chcesz zacząć wykorzystywać Real Time Marketing do promocji Twojej marki?

Zastanawiasz się, czy w Twojej branży RTM się sprawdzi? Napisz do nas. Wspólnie stworzymy plan działania i pomożemy wynieść Twoją markę na wyżyny popularności! Możesz być jedną z marek, które odniosły sukces dzięki RTM i zwiększyły sprzedaż swoich produktów i usług w sieci oraz zbudowały trwałe relacje z klientami.

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych