en_GBpl_PL

TikTok ma moc! Poznaj trendy i wykorzystaj jego potencjał

agencja social media, agencja reklamowa

TikTok notuje rosnącą popularność. Sprawia to, że firmy nie mogą już przechodzić obok tej platformy obojętnie. Tiktok wskazuje trendy marketingowe dla social media i pozwala dotrzeć do olbrzymiej społeczności. Pytanie brzmi zatem, jak najlepiej wykorzystać jego potencjał i przyczynić się do zwiększenia zainteresowania użytkowników aplikacji kontem swojej marki.

Trendy na Tiktoku są zmienne

Obecnie już ponad miliard osób aktywnie korzysta z aplikacji Tiktok. Coraz więcej polskich użytkowników się do niej przekonuje, więc warto również znaleźć tam przestrzeń na social media swojej marki. Globalna społeczność Tiktoka w kreatywny sposób poszerzała definicję rozrywki, czyniąc z aplikacji przestrzeń, która nieustannie wskazuje trendy marketingowe. Aby nadążyć za tymi dynamicznymi zmianami, przedstawiciele różnych firm nieustannie poszukują w sieci sprawdzonych treści, starając się zrozumieć działanie aplikacji i być na bieżąco z nowymi tematami na platformie. Chcąc jak najlepiej zaangażować swoich odbiorców, trzeba być kreatywnym, szukać nowych pomysłów i tworzyć ciekawe filmy, chociażby poprzez niecodzienne przedstawienie swojej pracy. Jak osiągnąć zamierzony efekt?

Pierwszą rzeczą, którą należy omówić, jest czas „życia” tych trendów na Tiktoku. Zdecydowana większość użytkowników platformy twierdzi, że podstawą zdobywania dużych zasięgów na platformie i warunkiem udostępniania jakościowych treści, jest ciągłe bycie w trendach. Jednak osiągniecie tego, nie jest takie proste, czego użytkownik Tiktoka musi być w pełni świadomy – lista najchętniej oglądanych treści nieustanie się zmienia. Najlepszym rozwiązaniem jest poświęcenie czasu i regularne przeglądanie filmów na platformie w celu wychwycenia tematów zyskujących na popularności. Oglądając treści konkretnego twórcy, możemy mieć zbyt zawężoną perspektywę – warto porównywać gusta różnych użytkowników tej internetowej społeczności i wyciągać wnioski.

Tiktok a planowanie treści dla swojej społeczności

Dobre rozumienie platformy Tiktok jest podstawą. Mając na uwadze, że trendy marketingowe na tej platformie są aktualne bardzo krótko, trzeba zauważyć, że planowanie filmów w dłuższej perspektywie mija się z celem. Tutaj zalecanym rozwiązaniem jest robienie tego z maksymalnie tygodniowym wyprzedzeniem. Trzeba być elastycznym i wychwytywać trendy jak najszybciej. Następnie równie szybko wcielać je w życie, bowiem globalna społeczność platformy szybko oczekuje zmian. Dobrą taktyką jest również śledzenie rynku muzycznego i aktywności polskich artystów. Przykładowo, kiedy utalentowany piosenkarz z Polski publikuje nowy utwór, wówczas wykorzystanie go jak najszybciej, daje wysokie prawdopodobieństwo zdobycia szerokich zasięgów. Tutaj po raz kolejny istotną rolę odgrywa czas – im szybciej, tym lepiej.

Kilka najbardziej charakterystycznych trendów tiktoka na 2023 rok

1. Opieranie swoich działań na autentyczności

Aby zwiększyć świadomość społeczności dotyczącą oferowanych przez ciebie produktów lub usług, unikaj nachalnych treści sprzedażowych. W tym roku zdecydowanie na topie będzie pokazanie artykułów, ich zastosowania i funkcjonalności poprzez Tiktoka. Aby przyciągnąć uwagę społeczności platformy, pamiętaj, że mocną stroną twojej marki powinno być tworzenie autentycznych treści. Tiktok nie tylko na nowo stworzył pojęcie rozrywki, ale również w pewnym stopniu skierował uwagę na szczerość przekazu i inne postrzeganie reklam. Dlatego zamiast typowej kampanii lepsze zastosowanie będzie miał filmik wskazujący na atuty produktu lub usługi. Tutaj oczywiście świetnym rozwiązaniem będzie zaangażowanie influencerów, którzy mogą zaprezentować je jako recenzję lub formę tutoriali w myśl zasady pokaż, a nie sprzedawaj.

Lepsze dotarcie do konsumentów oferują tutoriale tworzone przez influencerów. Jednak te nagrywane w firmie, również mogą zyskać duże zasięgi, bowiem oglądanie filmu stało się bardziej wiarygodne niż czytanie recenzji. Nic w tym dziwnego, że użytkownicy Tiktoka częściej niż na innych platformach otrzymują recenzję produktów od zaufanych twórców. Takie treści się klikają i stale zyskują rozgłos. Coraz większą popularność zdobywa tworzenie treści kładących nacisk na naturalność i szczerość w marketingu, co przejawia się również w tym trendzie. Z pewnością podczas przeglądania Tiktoka będziemy coraz częściej trafiać na podobne treści, bowiem tylko szczerość przekazu jest obecnie drogą do zaangażowania sporej części społeczności. Materiały stworzone z myślą o aktywizowaniu odbiorców, nazywamy actionable entertainment.

2. Użytkownicy Tiktoka tworzą społeczność self care

Z akcentem na naturalność również przestawia się kolejny trend, czyli moda na materiały dotyczące szeroko rozumianego obszaru self care. Pod tym pojęciem możemy rozumieć, nie tylko treści kosmetyczne, ale również te nastawione typowo na rozrywkę, jak relaksujące asmr, czy memizacja życia (czyli humor). Użytkownicy Tiktoka nieustannie szukają autorytetów tworzących treści, które pomogą dbać o zdrowie czy radzić sobie z życiowymi trudnościami.

3. Zaangażuj społeczność Tiktoka poprzez rozrywkę

Społeczności Tiktoka twierdzi jednogłośnie, że platforma poprawia ich samopoczucie i jest dla nich ważnym źródłem rozrywki. Wiedząc to, aby zwiększyć zaangażowanie społeczności warto tworzyć dla nich treści podnoszące na duchu. Mają one znaczący wpływ na decyzje zakupowe odbiorców przekazu. Mówiąc krótko, warto motywować swoją społeczność do zakupu lub skorzystania z twoich usług poprzez tworzenie rozrywkowych, pozytywnych filmów – memy, challange, czy inne aktywności, których celem jest zapewnianie odbiorcom radości, będą jak najbardziej w cenie.

Dobrym przykładem wykorzystania memizacji są, chociażby działania reklamowe jednej z firm tworzących gry komputerowe. EA Games nawiązało współpracę z Tiktokiem, aby dotrzeć do społeczności graczy popularnej gry The Sims i zachęcić ich do wspólnego śpiewania w rodzimym języku simlish. Kampania ea games to idealny przykład, który pokazuje, jak kreatywne pomysły potrafią zyskać popularność w aplikacji.

4. Wzrośnie zainteresowanie działaniami parentingowymi

Tiktok przewiduje, że parenting w 2023 roku zacznie zdobywać popularność. Użytkownicy szukają sposobów, jak radzić sobie z różnymi trudnościami, a Tiktok daje im wskazówki przy jednoczesnym zapewnieniu rozrywki. Wokół tematu zaczyna się tworzenie społeczności, która może stanowić niezwykle istotne miejsce pozwalające zwiększyć popularność, a także zainteresować treściami edukacyjnymi. Na znaczeniu zyskają również zagadnienia technologiczne, treści kulinarne, czy te dotyczące sprzątania.

Trendy na 2023 rok przedstawiają się naprawdę interesująco. Pamiętajmy jednak, że Tiktok jest bardzo dynamicznym medium, dlatego lepiej traktować te założenia, jako luźne wskazówki, niż pewne trendy, które zagwarantują wzrost popularności przez cały rok.

Skuteczne przyciągnięcie uwagi i zachęcanie do zakupu reklamowanego produktu

Reklama na Tiktoku również nie jest prostym zagadnieniem i różni się od reklam na innych mediach społecznościowych. Przykładowo, w momencie, kiedy reklamę z Facebooka przeniesiemy bezpośrednio na Tiktoka, wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie odniesie ona zamierzonych wcześniej celów, bowiem będzie rażąco niedopasowana do medium.

Kampanie reklamowe/filmy stworzone ze zmieniających się, statycznych zdjęć nie będą pasowały do aplikacji, podobnie kolejną przeszkodą będzie niedopasowanie formatu, chociażby poprzez wstawianie kwadratowych reklam na Tiktoka. W aplikacji Tiktok szczególne zastosowanie będą miały kampanie skierowane na aktywizację społeczności, które pozwalają skłonić klienta do interakcji z marką. Przykładowo mogą to być przemyślane challenge. Taka strategia pozwala nie tylko sprzedać, ale również pomaga tworzyć więzi z odbiorcami, zwiększyć ich ciekawość wobec marki oraz poszerzyć społeczność social media. Pamiętaj, że pomysł na challange musi być chwytliwy, ale jednocześnie prosty, aby nikt nie miał problemów z jego wykonaniem. Dostarczenie motywacji zakupowej za pośrednictwem Tiktoka jest mocno związane ze specyfiką platformy. Tutaj trzeba w krótkim czasie zaskarbić sobie zaangażowanie użytkowników, dlatego zwykłe statyczne reklamy mogą nie przynieść efektów.

Agencja social media pomaga znaleźć nowe pomysły i zrozumieć działanie aplikacji Tiktok

Największym problemem, na który napotyka większość przedsiębiorstw, jest zrozumienie platformy. Tiktok zdecydowanie różni się od innych social media. Chociaż jego algorytm powszechnie uznawany jest za najbardziej przychylny, nadal wstawianie na niego jakichkolwiek treści nie wystarcza. Kluczowy element Tiktoka to podążanie za trendami. Trzeba do nich dostosować wszelkie plany i oczekiwania, a także mieć na względzie, że nie wszystko, co sprawdza się np. na Facebooku, będzie równie dobrze działało na tej aplikacji. Najważniejsze trendy można odkryć poprzez regularną obserwację i analizę, a przy samym tworzeniu filmów rozrywkowych pomocne będą narzędzia Tiktoka. Jeśli jednak czujesz, że nie masz czasu na doglądanie tego, co promuje Tiktok, bądź jeśli nie czujesz jego stylu, wówczas nie musisz rezygnować z wykorzystania tej platformy dla twojej marki. Wystarczy, że poszukasz wsparcia wśród specjalistów w agencji marketingowej.

Czy Tiktok nadal daje bezcenną popularność, którą możesz wykorzystać do zwiększenia rozpoznawalności marki?

Czy nadal można zyskać tysiące obserwujących za pomocą Tiktoka pomimo znaczącej liczby twórców? Zdecydowanie tak! Tiktok nadal jest platformą, na której najłatwiej zyskać zaangażowaną grupę odbiorców. Pamiętajmy, że społeczność Tiktoka stale rośnie. Oznacza, że aplikacja pozwala nieustannie pozyskać nowych klientów. To miejsce stwarza doskonałą szansę do dla zupełnie nowych firm lub takich, które dopiero zaczynających promować się w mediach społecznościowych.

Jak to możliwe? Wszystko dzięki nieustannie zmieniającemu się algorytmowi. Na żadnym innym medium nie da się zbudować tak dużej społeczności w krótkim czasie, jak aplikacja Tiktok. Żeby zaistnieć, trzeba jednak znaleźć wyróżnik dla swojej marki i odnaleźć swoją niszę, a następnie poświęcić czas na szukanie trendów oraz zrozumienie oczekiwań społeczności platformy.

Nie wiesz, w jaki sposób stworzyć unikatową strategię opartą jednocześnie na trendach Tiktoka? Zastanawiasz się, jak prowadzić swoje konto na tej platformie? Tutaj warto skorzystać ze wsparcia specjalistów z agencji social media. Niech nic nie stoi na przeszkodzie do rozwijania swojej marki na Tiktoku.

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych