en_GBpl_PL

E-commerce marketing musie rozpalać pożądanie, aby przekładać się na sprzedaż

e-commerce marketing, marketing sklepu internetowego

Jak wypromować sklep internetowy? To pytanie często pojawia się w wyszukiwarce Google. Zatroskani właściciele sklepów i marketerzy szukają sposobów na to, jak poprawić marketing firmy i zwiększyć sprzedaż w e-commerce. Na szczęście sposobów jest wiele – od płatnej reklamy PPC, przez SEO, aż po… ciekawe treści i internetowych celebrytów, zwanych influencerami. Jedno jest pewne – połączenie wizerunku i marketingu online to klucz do sukcesu walce o uwagę i pieniądze użytkowników internetu. Krótko mówiąc: marketing e commerce (marketing sklepu internetowego) to podstawa sukcesu w tym biznesie.

Najskuteczniejsze działania marketingowe dla e-commerce

Płatna reklama to obecnie podstawowy sposób na generowanie ruchu na stronie sklepu internetowego. Precyzyjnie zoptymalizowane kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie oraz w wyszukiwarce Google napędzają klientów i podbijają słupki sprzedaży. Pracująca przy takich reklamach agencja digital marketingu, zadba o wszystkie szczegóły związane z wdrożeniem narzędzi i  odpowiednim ustawieniem kampanii.

Nie zapominajmy jednak o tym, że mamy również wiele organicznych narzędzi na zwiększenie liczby naszych odbiorców w sklepie online. Teraz na topie są oczywiście content marketing i influencer marketing oraz social media marketing i marketing automation. Sposoby te wymagają od nas inwestycji czasu i wyobraźni, bardziej niż wkładu finansowego, jak kampanie PPC. Jednak bez tego nie będziemy generować odpowiedniej sprzedaży online. A przecież pozyskanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży to coś o co zabiegają wszystkie sklepy internetowe z branży e commerce.

Content marketing, czyli od słowa do treść, aż po sprzedaż w sklepie internetowym

Bez względu na to w jakiej branży prowadzimy sklep internetowy, nasi potencjalni klienci rozpoczynając drogę zakupową stawiają sobie wiele pytań. Postarajmy się więc być z nimi już na początku tej drogi, tworząc treść na stronie dającą rzetelną i trafiającą w sedno odpowiedź na najbardziej palące pytania. Oczywiście jest to praktyka powszechnie stosowana w strategiach organicznego pozycjonowania strony w wyszukiwarkach. Umieszczenie w warstwie tekstowej sklepu dużej ilości słów kluczowych i często wyszukiwanych przy poszukiwaniu naszego asortymentu jest oczywiście bardzo ważne, ale nie wolno zapomnieć o tworzeniu treści, które w tytule zawierają często zadawane pytania, trendy lub sposoby zastosowania.

Dając odpowiedź na pytania związane z wyborem produktu i inspiracje oparte na trendach, mamy szansę pojawić się w wyszukiwarce nie tylko na przykładową frazę „czerwona sukienka”, ale np. „czerwone sukienki trendy 2024”, „jakie buty do czerwonej sukienki”, „jakie dodatki do marynarki”, etc. Poza niewątpliwą wartością tego typu treści dla SEO, jeśli tylko stoi za nimi prawdziwa znajomość tematu, mamy okazję wypozycjonować markę sklepu w kategorii specjalisty/eksperta w danym obszarze. Takie treści są idealne do promocji w social media, gdzie użytkownicy poza propozycjami produktu do kupienia, dostają wartość dodaną – odpowiedź na pytanie, której szukali, news, nowy trend, nowy sposób zastosowania, innymi słowy – INSPIRACJE.

W treści umieszczamy, link do produktu w postaci tekstowej lub multimedialnej. Dajemy więc użytkownikowi nie tylko to czego poszukiwał, ale krótką i prostą drogę by zrealizował zakup, nad którym się zastanawiał. Możemy także, co jeszcze bardziej wartościowe, wykreować potrzebę zakupu produktu, której wcześniej nie rozpatrywał. To kreowanie potrzeby zakupowej to święty Graal zabiegów content marketingowych. Jest on praktycznie bezkosztowy, wymaga od nas tylko dobrego researchu, wiedzy i pomysłów oraz oczywiście umiejętności tworzenia ciekawych tekstów oraz innych form marketingu w internecie: filmów wideo, infografik, animacji, relacji na żywo, a nawet memów…

Nasze produkty integralną częścią inspiracji

Posłużmy się więc przykładem. W przypadku asortymentu odzieżowego sprawa jest najprostsza. Wystarczy, że będziemy promować nasze produkty w stylizacjach pokrywających się z najnowszymi modowymi trendami, nasze zdjęcia produktowe będą zawierały przykłady użycia, stylizacji i będą prezentowane na modelu, którym łatwo będzie inspirować się naszej grupie odbiorców, który jest im estetycznie bliski.

Modele umieszczeni na zdjęciach i w kampaniach naszych produktów zdają się być kluczowi. Co naturalnie prowadzi nas do kolejnej konkluzji. Po co ograniczać się wyłącznie do modeli agencyjnych, których wizerunek wykorzystujemy na naszych platformach. Dlaczego nie iść o krok dalej i oddać promocję naszych produktów influencerom, którzy mają szansę stać się jeszcze bardziej bliscy naszym odbiorcom. Rok 2021 to kolejny wzrost inwestycji marek w ten typ marketingu – aż 15 miliardów dolarów firmy przeznaczą na promocję influencerską w 2021 roku.  W dodatku, aż 62% firm zadeklarowało większe wydatki na Influencerów, ponieważ ich skuteczność we wsparciu sprzedaży jest już wyjątkowo mierzalna. Nadchodzący rok to wzrost znaczenia mikroinfluencerów oraz influencerów, którzy  wyspecjalizowali się w konkretnych kategoriach. Tacy influencerzy, w przeciwieństwie do instagramowych celebrytów w ogólnej kategorii „lifestyle”, są dużo tańsi i mimo mniejszej społeczności, którą gromadzą, są jej bliżsi.

Kupuje? Sprzedaje? Czyli influencer w sklepie online

Obecnie umowy influencerskie są rozbudowane i obwarowane konsekwencjami prawnymi. Działalność reklamowa content kreatorów, bo tak też są coraz częściej nazywani, mierzona jest już przez ich „performance”. Co za tym idzie, specjalnie otagowane URLe, którymi się posługują, mierzą ruch na stronę sklepu, który generują. Używają markowych hashtagów, specjalnie tworzonych dla nich kodów promocyjnych, etc. Agencja współpracująca z influencerami dobrze poprowadzi szczegóły wspólnych działań marki z kreatorem opinii. Zadba o współpracę z każdym z influencerów, aby dokładnie zmierzyć skuteczność ich działań. Aspekty, o których warto pamiętać, to czy profil influencera jest zbieżny z tożsamością naszej marki, a demografia jego odbiorców, jest taka jak naszych. Pomyślmy też nad platformami. Czy nasz asortyment odnajdzie swoich odbiorców na Instagramie, Facebooku czy może TikToku? Zadbajmy też o różne formaty, nie ograniczajmy się do postu w postaci zdjęcia.

Wideo, które sprzedaje

Rosnącym trendem jest cały czas treść video, najlepiej w formacie nieedytowanym. Pomyślmy też nad tym czy ta treść video mogłaby przyjąć jeden z popularnych konceptów – tutorial, filmik typu przed-po lub DIY. Gotową treść powinniśmy zobaczyć nie tylko w poście, ale również relacji, bo to najczęściej „konsumowana” treść social mediowych społeczności. Na koniec nie zapomnijmy o możliwości płatnej promocji treści z udziałem influencerów. Zwiększy to znacznie nasze zasięgi o odbiorców spoza oryginalnej społeczności. Przy dużym potencjale, czyli realizacji ciekawego i oryginalnego pomysłu, materiał ma szanse stać się „viral”.

Potrzebujesz wsparcia przy strategii content marketingowej i współpracy z influencerami? Napisz do nas. Zespół naszej agencji marketingowej znajdzie sposób na Twoją markę w sieci. 

Otwierasz sklep internetowy? Trzy aspekty marketingowe, o których nie możesz zapomnieć

Gra w e-commerce to coraz większa ilość graczy, a co za tym idzie coraz większa konkurencja, nie tylko na polu samego asortymentu, ale także tego jak go wypromować. Metodą prób i błędów musimy więc znaleźć sposoby na to, jak w odmętach sieci wypłynąć na powierzchnię i pozostać tam na dłużej. W tych staraniach nie możemy zapomnieć o trzech ważnych aspektach związanych z prowadzeniem i promocją sklepu internetowego.

Marketing e-commerce to też wizerunek i tożsamość marki sklepu internetowego

O własnym sklepie internetowym marzy wielu, dokładnie tak jak prawie każdemu z nas przeszła kiedyś przez myśl wizja własnej restauracji. Każdy w takiej wizji posiada swój własny, oryginalny koncept na realizację pomysłów, które na rynku są jeszcze nieobecne oraz na stworzenie produktu i marki, która odzwierciedlałaby jego wizję i wartości. Od tego więc musimy zacząć.

Tworzenie nowego sklepu lub rebranding sklepu niedziałającego poprawnie zaczynamy od dokładnego zbadania konkurencji. Jeśli asortyment w naszym sklepie jest unikatowy, stworzony przez nas i niedostępny nigdzie indziej, to musimy opowiedzieć naszą historię. Nasza wizja powinna być czytelna i bliska naszym odbiorcom. Żeby tak było, musimy dokładnie wiedzieć kim są. Jeśli nasze produkty pojawiają się też w innych sklepach, pora by się spośród nich wyróżnić.

W naszej strategii marketingowej nie może więc zabraknąć opracowania identyfikacji wizualnej marki sklepu, która pozostanie w pamięci i trafi w gusta naszej grupy odbiorców. Musi być ona powielona w każdym medium z którego korzystamy – social media, strona internetowa, e-mailing, opakowania, etc. Im bardziej spójny kolorystycznie i wizerunkowo będzie Twój sklep, tym łatwiej będzie go zapamiętać. Dobrze opowiedziana historia i jasna obietnica Twojej marki będzie miała daleko idące pozytywne skutki i na pewno pomoże Ci sprzedać.

Marketing e-commerce to też sklep internetowy dostosowany do urządzeń mobilnych

Żadna promocja nie będzie skuteczna bez poprawnie działającego sklepu, co najważniejsze, na wszystkich możliwych urządzeniach. Hasła typu „Mobile is the king” słyszymy od ponad dekady, ale nie mogłyby być bardziej aktualne niż dziś.

Poproś swojego programistę o dopasowanie całej treści sklepu na urządzenia mobilne różnych rozmiarów i różnych producentów. Następnie dokładnie przetestuj ścieżkę użytkownika przez stronę – nawigację, czytelność treści, wszystkie multimedia i przede wszystkim łatwość dokonania zakupu (w tym popularne i bezpieczne systemy płatności).

Główną uwagę zwróć na zdjęcia, postaw na kreatywne sposoby przedstawienia produktów – nie tylko zdjęcia packshotowe, ale także w użyciu i na modelach. Treść natomiast wypełnij w naturalny sposób słowami kluczowymi, które pomogą Ci nie tylko w pozycjonowaniu strony, ale również będą sprzyjać wyszukiwaniu głosowemu, które staje się coraz bardziej powszechne w 2021 roku.

Marketing e-commerce to też analityka strony

Twój sklep stoi już na wybranej domenie, idealnie dostosowany do urządzeń mobilnych i z wyróżniającą się identyfikacją wizualną. Co dalej? Promocja strony! Nim jednak zaczniesz kierować ruch na stronę swojego sklepu, pamiętaj o zainstalowaniu bezpłatnych narzędzi, które go zmierzą i  pomogą Ci w pełni analizować, co dzieje się z użytkownikami, którzy trafiają do sklepu.

Kody śledzące Google Analytics, HotJar czy Facebook Pixel trzeba instalować na samym początku. Im więcej zbierzesz dzięki nim danych, tym Twoje działania reklamowe będą skuteczniejsze. Google Analytics powinien stać się podstawą do podejmowania przez Ciebie decyzji dotyczących tego, w co warto inwestować środki na reklamę, dzięki niemu zobaczysz dokładnie które źródło ruchu przynosi Ci największe dochody i najbardziej lojalnych użytkowników. Będziesz mógł również tworzyć grupy niestandardowych odbiorców i testować programy lojalnościowe (must-have w 2021!) na grupach odbiorców powracających.

Czas na dotarcie do potencjalnych klientów i wzrost sprzedaży w Twoim e-commerce

Prowadzisz sklep internetowy i szukasz skutecznych rozwiązań na to, jak reklamować sklep internetowy i osiągać cele sprzedażowe? Zastanawiasz się, jak przyciągnąć klientów do twojego sklepu internetowego i wzmocnić lojalność klientów, uatrakcyjnić doświadczenie użytkownika, a tym samym zwiększyć sprzedaż produktów? Dopiero zaczynasz i otwierasz zupełnie nowy sklep i chcesz uruchomić reklamy google lub wejść w porównywarki cenowe? A może potrzebujesz opisy produktów i pomysłów na content marketing? Skontaktuj się z nami po kompleksową ofertę. Przeanalizujemy Twój sklep online i przedstawimy rozwiązania, które będą remedium na niską sprzedaż. Z nami nie będziesz się już zastanawiać, jak wypromować sklep internetowy. W agencji marketingowej brandpeak skutecznie wesprzemy Cię w digital marketingu dla e-commerce. marketing internetowy sklepów internetowych (marketing w e-commerce) nie ma przed nami tajemnic. Specjalizujemy się w rozwiązaniach marketingowych dla marek digital.

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych