en_GBpl_PL

Agencja PR – jak działa i jak może pomóc rozwinąć biznes?

Dbanie o reputację i umacnianie wizerunku firmy, to jedno z kluczowych zadań realizowanych przez agencje public relations. Jakie działania podejmuje agencja PR, aby wypełniać powierzone przez firmę zadanie? Aby odpowiedzieć na to pytanie, najprościej będzie, jak pokażemy jakie działania i usługi realizują agencje PR obsługując firmy i korporacje.

Agencja PR – oferta

Oferta agencji public relations jest szeroka, bowiem często narzędzia, jakie wykorzystują specjaliści PR są takie same, jak narzędzia marketingowe. To co odróżnia PR od marketingu, to cele, jakie realizują. Jednym z celów PR jest komunikacji marki z otoczeniem, czyli wszystkimi kluczowymi i pobocznymi grupami docelowymi firmy. Natomiast marketing wspiera działania sprzedażowe. Aczkolwiek, gdy popatrzymy na firmę całościowo i od strony biznesowej, to zarówno PR i marketing są prowadzone po to, aby firma realizowała swój główny cel, czyli sprzedaż i rozwój na rynku.

Pozytywny wizerunek firmy, czyli co?

Tak, jak napisaliśmy wcześniej, jako jeden z podstawowych celów działań agencji pr jest budowanie wizerunku i wzmacnianie reputacji firmy. Jednak warto tutaj podkreślić, że nie chodzi tutaj o „dobry wizerunek”, tylko dokładnie określony, gdzie dana marka kojarzy się z konkretnymi pojęciami i działaniami.

„Dobry” czy „pozytywny” wizerunek, to tak naprawdę ogólniki. Przecież każda (no prawie każda) firma chce być dobrze odbierana przez klientów, partnerów biznesowych, pracowników, społeczność, bo to ułatwia działanie i często minimalizuje wiele przeszkód. Jednak, aby wyrażano o niej dobre opinie, musi podejmować konkretne działania. W dodatku musi odpowiednio je przekazywać na rynek, aby intencja firmy była odbierana tak, jak to zostało zaplanowane.

Zatem jeśli dana organizacja, chce być postrzegana jako proekologiczna, musi realizować zbiór działań, które to potwierdzają i taki komunikat przekazywać do klientów, pracowników, etc. Podkreślmy „zbiór działań”, a nie jedno ad hockowe działanie, którego celem ma być tylko powiedzenie o sobie „jesteśmy proeco”, bo takie podejście to lukrowanie rzeczywistości i nie ma nic wspólnego z PR.

Co robi agencja PR?

Specjaliści od PR w swojej codziennej pracy realizują najróżniejsze aktywności. Zajmują się komunikacją o działaniach przedsiębiorstwa: jego sukcesach, zmianach, nowych produktach, nowych strategicznych partnerstwa, działaniach CSR, a nawet akcjach marketingowych. Do zadań PR należy: komunikacja kryzysowa, public affairs, CSR, PR produktowy i korporacyjny, a także media relations, content marketing oraz digital PR.

Agencja public relations to relacje z mediami

Dobre relacje z dziennikarzami, to podstawa pracy agencji PR. Spece od PR dokładnie wiedzą, jak zaplanować przekaz, aby media i dziennikarze się nim zainteresowali i najważniejsze, aby wspomnieli w swoich materiałach. Nie jest to zadanie łatwe. Wymaga znajomości rynku mediów, specyfiki pracy dziennikarzy, a także umiejętności kreowania newsów i podtrzymywania relacji z dziennikarzami. Prawda jest taka, aby media zainteresowały się firmą, marką czy ekspertem komunikat, który firma ma do przekazania musi być naprawdę wartościowy. Agencja public relations dokładnie wie, jak taki komunikat wykreować. Agencja PR wie dobrze jakich narzędzi użyć, aby wzmocnić przekaz i zapewnić obecność w mediach. Relacji z mediami nie da się zbudować szybko. To proces, na który składają się doświadczenie, zaangażowanie, znajomość branży klienta i kreatywne podejście. Wbudowaniu relacji z mediami pomocny jest też rzecznik prasowy. Rzecznikiem może być osoba z firmy klienta lub wybrana osoba z zespołu agencji public relations.

Agencja public relations to content marketing

Treść! PR umie pisać, bo musi. Informacje prasowe, artykuły specjalistyczne i eksperckie, treści na blogi, posty do social mediów, treści raportów, scenariusze podcastów, teksty e-booków… Agencje PR to też agencje copywriterskie. Copywriting jest tutaj na porządku dziennym. Dlatego copywriting i szerszy od niego cały content marketing, to dziedziny, którymi zajmują się pracownicy agencji public relations. I choć treść króluje w pr i marketingu, to przyjmuje ona różną formę: podcasty, filmy video do social mediów, teksty wystąpień publicznych, treści do newsletterów czy artykuły na portale internetowe. Agencja public relations przygotowuje treści jakościowe, oparte o dane, sprawdzone informacje i napisane poprawną polszczyzną.

Agencja public relations to influencer marketing

Mody influencer marketing okazuje się też być skuteczny. Prowadzenie zaplanowanych działań z influencerami to obszar, który doskonale realizują pracownicy agencji pijarowych. Mając doświadczenie ze współpracy z liderami opinii, celebrytami czy artystami, eksperci pijar przenoszą je do planowania działań w mediach społecznościowych. Ich rola obejmuje nie tylko kontakt z influencerami, ale przede wszystkim analizę i wybór odpowiednich internetowych celebrytów do współpracy, zaplanowanie kreatywnych działań, realizację współpracy oraz najważniejsze: mierzenie efektów.

Agencja public relations to digital PR

Internetowy public relations (digital PR lub e-public relations) szczególnie nabrał znaczenia w ostatnich latach, bowiem coraz mocniej, jako społeczeństwo „żyjemy” w internecie. Internetowe media, internetowe zakupy w e-commerce, internetowe spotkania, webinary, szkolenia online, praca online… PR musi szukać touchpointów nie tylko w świecie realnym, ale tym digitalowym. Docierać do odbiorców różnymi drogami z uwzględnieniem kluczowego kanału komunikacji, jakim jest internet. Jest to trudne, bowiem użytkownicy internetu są bardzo rozporoszeni, wraz ze wzrastającą liczbą social mediów, portali, miejsc internetowej rozrywki, edukacji, zakupów zwiększa się liczba potencjalnych miejsc styku z odbiorcą. Zadaniem Digital PR jest wybór takich miejsc, aby realnie i mierzalnie dotrzeć do użytkowników z przekazem marki.

Co jeszcze robi agencja public relations? Wymienione powyżej obszary to tylko kilka przykładów działań, które oferuję agencje public relations. Agencja public relations zapewnia szereg działań z zakresu komunikacji marketingowej. Wśród innych obszarów warto wymienić: pr kryzysowy, pr wewnętrzny, employer branding, public affairs, media relations, marketing w mediach społecznościowych, zarządzanie kryzysowe, budowanie pozytywnego wizerunku, a także wspieranie długotrwałych relacji.

Czy agencja public relations jest dla małych czy tylko dużych firm?

W biznesie istotna jest przejrzysta komunikacja na wysokim poziomie, dlatego wielkość firmy dla PRu nie ma znaczenia. Biznes chce być rozumiany przez klientów, partnerów, dostawców, społeczność lokalną, pracowników, a w tym pomaga komunikacja. Agencja PR dostosowuje działania do możliwości i przede wszystkim potrzeb swoich klientów. Im większa organizacja, tym działań jest więcej. Jednak małe firmy nie powinny rezygnować z komunikacji. Nie tylko wielkie korporacje mogą korzystać z PR. Przecież małe firmy też muszą dbać o swoje dobre imię, wizerunek i realizować cele komunikacyjne.

Agencja PR – public relations a sprzedaż

Chociaż PR nie wpływa bezpośrednio na wzrost sprzedaży, bowiem bezpośrednim celem działań PR nie jest sprzedaż, to jednak pośrednio – w całościowym rozrachunku – wpływa na wyniki finansowe firmy. Wszystko dlatego, że dociera z komunikatem o produkcie, usługach i firmie również do potencjalnych konsumentów. Informuje ich o wartościach danej marki, jej wyróżnikach, korzyściach, etc. Dobrze realizowany PR może wpłynąć na decyzje zakupowe klientów – zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Dzieje się tak, bowiem PR komunikuje – wspiera rozgłos. Zatem klient mający do wyboru markę, o której nigdy nie słyszał, a taką o której czytał, widział opinie, słuchał jej podcastów, etc., wybierze właśnie tą, o której już coś wie.

Długofalowy proces

Agencje PR oferując profesjonalne usługi komunikacji PR przede wszystkim uprzedzają, że ich działania przynoszą efekty w dłuższym okresie. Trwałe relacje to nie jest efekt jednej akcji kreatywnej skierowanej do np. nowych klientów czy potencjalnych partnerów biznesowych. Aby osiągnąć sukces w PR i skutecznie wspierać wizerunek marki potrzeba zaplanowanych działań realizowanych przez specjalistów. Podkreślmy, że za aktywności te może być odpowiedzialna agencja public relations oferująca różnorodne usługi lub wewnętrzny dział PR w firmie.

Agencja PR – skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Poszukujesz usługi public relations? Chętnie wesprzemy Cię i Twoją firmę w komunikacji. Zaplanujemy działania mające zainteresować grupę docelową Twoją firmą lub produktami – komunikować wartości firmy, wspierać relacje między pracownikami, budować rozpoznawalność marek i produktów.

Brandpeak – kreatywna agencja public relations

Wspieramy w budowaniu wartości i wizerunku. Jesteśmy specjalistami z wieloletnim doświadczeniem i wieloma zrealizowanymi projektami komunikacyjnymi. Znamy najnowsze trendy w PR i wiemy, jak sprawnie komunikować, aby realizować cele biznesowe. Pracujemy dla marek ogólnopolskich, jak i lokalnych z takich miast jak Warszawa, Łódź, Kraków, Poznań czy Wrocław – agencja PR Łódź, agencja PR Warszawa. Podstawą naszego działania jest doświadczenie i zaangażowanie, co pozwala nam dobierać najlepsze rozwiązania i realizować skuteczne projekty komunikacyjne. Współpracujemy z klientami z każdej branży. Brandpeak to agencja public relations posiadająca wieloletnie doświadczenie w tworzeniu strategii pr i budowaniu dobrych relacji.

Napisz do nas

Napisz do nas i zapytaj, jak możemy pomóc twojej firmie w prowadzeniu komunikacji PR.

Brandpeak agencja public relations Łódź

Brandpeak agencja public relations Warszawa

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych