en_GBpl_PL

10 sposobów na fajne wideo do social mediów

Obecne królem social mediów jest wideo – każda platforma społecznościowa opera się w jakiś sposób na tym contencie. Wideo social media i filmy nie są jedynie tymczasowym trendem. Już stałym elementem naszej rzeczywistości, dlatego marki coraz bardziej zdecydowanym krokiem zaczynają zmierzać w ich kierunku. Sam algorytm Facebooka czy Instagrama pomaga profilom, jeśli publikują taki content, bo jest on najbardziej angażujący dla odbiorców. Ruchome obrazy zwracają na siebie uwagę w gąszczu postów statycznych, więc jeśli chcesz rozkręcić social media swojego biznesu, idź w stronę video! A jak tworzyć ciekawe i fajne treści? Po pierwsze…

1. Wideo social media – Pokaż siebie

Na początek jeden z najtrudniejszych kroków – pokaż siebie w wideo! Wiele osób nie chce bądź nie potrafi przełamać się do nagrywania swojej twarzy. Niestety nie ma uniwersalnej instrukcji, która pomoże przekonać się do nagrywania. Często to kwestia długiej pracy nad sobą, a dopiero później doskonalenia umiejętności technicznych. Warto jednak poćwiczyć i zacząć, chociażby od nagrywania własnego głosu, aby się z nim osłuchać. Ludzie lubią oglądać innych ludzi i pokazując swoją twarz, zwiększysz nie tylko zainteresowanie odbiorców, ale również wiarygodność marki.

2. Wideo social media – Mów językiem korzyści

Wbrew pozorom udzielenie ciekawej odpowiedzi na pytanie, czym tak naprawdę się zajmujesz, nie jest takie proste, szczególnie jeśli masz na to ok. 30 sekund. Język korzyści przydaje się przy każdym formacie, jednak szczególnie nieoceniony jest w przypadku krótkich materiałów. Zatem postaraj się zaciekawić odbiorcę, nawiązując do jego problemu. Przykładowo, jeśli prowadzisz studio tańca, możesz spróbować zrobić to w ten sposób: Wchodząc na parkiet, czujesz ogromną niepewność, a już niebawem wesele u Twoich znajomych? Nie wiesz, jak się przełamać i bez obaw i zacząć się dobrze bawić? Zapraszam do mojego studia tańca, a pokażę Ci, że taniec może dawać prawdziwą radość.). Przed nagrywaniem zastanów się nad tym, czy Twój komunikat dotarłby do Ciebie, jeśli miałbyś problem, jak potencjalny odbiorca, do którego te słowa kierujesz – to może Ci pomóc.

3. Wideo social media – Pokaż produkt

Twoje produkty również mogą stać się gwiazdą materiałów wideo. Tutaj w szczególności sprawdzą się Instagramowe reelsy. Szybka prezentacja produktu w rytm muzyki i z wykorzystaniem trików montażowych to pomysł na świetną reklamę w social media, która wcale nie zostanie odebrana jak reklama – warto to wykorzystać. Sposoby na ciekawy montaż można znaleźć na YouTube. Proste tutoriale poprowadzą Cię przez cały proces, a nawet wskażą, z której aplikacji do montażu najlepiej skorzystać.

4. Wideo social media – Zachowaj ciągłość wydarzeń

Podczas nagrywania staraj się, aby tworzone przez ciebie ujęcia składały się w spójną całość. Twój film powinien opowiadać jakąś historię, mającą swój początek i koniec. Jeśli przykładowo jesteś właścicielem restauracji i chcesz nagrać proces przygotowania dania, swój materiał zmontuj z ujęć pokazujących faktyczną chronologię wydarzeń, nie zaczynaj od kadru z gotową potrawą. Takie materiały łatwiej się ogląda, bo Twój odbiorca nie czuje się zagubiony. Dodatkowo materiał jest odbierany jako bardziej atrakcyjny, czyli mający szansę na lepsze zasięgi.

5. Wideo social media – Krótko, zwięźle i na temat

Filmy do social mediów nie powinny być zbyt długie. W przypadku rolek, tik toków czy filmów na Stories, optymalny czas trwania materiału to 15 sekund. Najlepszym miejscem do długich formatów nadal pozostaje YouTube. Pamiętaj również, o czym nagrywasz swój materiał i nie zbaczaj zbytnio z kursu. Pomocny może okazać się w tym scenariusz, który warto przygotować nawet do 15- sekundowych filmów. Dzięki niemu wiesz, nie tylko co i kiedy powiedzieć, ale również jakie ujęcia potrzebujesz nagrać.

6. Wideo social media – Wykorzystaj przestrzeń wokół siebie

Wiemy już, co można nagrywać, ale gdzie to zrobić? Pomyśl, jak wykorzystać przestrzeń wokół siebie. Może masz okazję skorzystać z ciekawej aranżacji w kawiarni albo pewna przestrzeń w Twoim biurze, będzie świetnym miejscem do nagrań, po niewielkich modyfikacjach? Wykorzystaj to! Uważaj również na tło, najlepiej, aby było ono statyczne (wówczas montaż stanie się prostszy) i nie odwracało uwagi od głównego elementu nagrania. Oczywiście bohaterowie drugiego planu, również nie są elementem pożądanym (chyba że zamysł filmu wskazuje inaczej), zatem patrz, co dzieje się w tle i…

7. Wideo social media – uważaj na światło

Światło odgrywa bardzo istotną rolę w przypadku nagrywania filmów, tym bardziej, jeśli nie dysponujesz profesjonalnym oświetleniem. Nagrywając ujęcia telefonem, staraj się korzystać z oświetlenia dziennego, najlepiej w słoneczną pogodę, jeśli tylko istnieje taka możliwość. Pamiętaj także, aby nie nagrywać, pod światło – to nigdy nie daje dobrych efektów. Matryce wielu smartfonów nadal nie pozwalają jeszcze na robienie dobrych filmów w niedogodnych warunkach oświetleniowych. Im nowszy model telefonu i im lepsze jego parametry, tym oczywiście mniejsza szansa, że będzie trzeba aż tak przejmować się tą kwestią.

8. Wideo social media – Dynamika kluczem do popularności

Odbiorcy szybko się nudzą, co gorsza, mnogość różnych filmów sprawia, że w żadnym stopniu nie czują się zobowiązani, aby dokończyć oglądanie zaczętego już materiału. Jak więc zatrzymać ich uwagę? Zadbaj o dynamikę! Szybkie ujęcia, ciekawy montaż i energiczna muzyka to przepis na angażującą rolkę czy tik toka. Oczywiście nie jest to zasada, która sprawdzi się w długich formatach, jednak dla tych krótkich jest idealna.

9. Wideo social media – Inspiruj się

Staraj się być na bieżąco z materiałami publikowanymi przez innych użytkowników. Wiedząc co jest w trendach, możesz zwiększyć zasięg swoich wideo, co szczególnie sprawdza się w przypadku reelsów i tik toków. Może to być również dla ciebie źródło inspiracji, dzięki której zdobędziesz pomysł na swój materiał, lub stworzysz coś zupełnie nowego – nie bój się eksperymentów! Niestety nie przewidzisz, jakie filmy zyskają popularność na Twoich profilach, dopóki tego nie przetestujesz, pamiętaj, że to co sprawdza się u innych, nie musi zadziałać tak samo u ciebie.

10. Wideo social media – Sprzęt jest ważny

I na koniec jedna z najważniejszych rzeczy – sprzęt, którym nagrywasz, jest podstawą. Nie oznacza to jednak, że od razu musisz kupować profesjonalną kamerę – telefon z dobrym aparatem jest zdecydowanie odpowiednim narzędziem. Tym bardziej że obecnie znajdziesz wiele darmowych aplikacji mobilnych, umożliwiających obróbkę wideo. Technologia idzie bardzo szybko do przodu, dlatego telefon, który ma już więcej niż 4 lata, może nie podołać obecnym standardom. Portale, takie jak Instagram, ograniczają zasięgi filmów o słabej jakości, natomiast te o lepszej, zdecydowanie promuje. W świecie współczesnych mediów jakość jest ważna, dlatego poważnie przemyśl inwestycję w swoje narzędzia pracy – na pewno zwróci się ona w przyszłości.

Potrzebujesz wideo contentu na Instagrama, TikToka lub YouTube? Napisz do nas. Tworzymy materiały wideo od koncepcji do pełnej realizacji i pełnej promocji w mediach społecznościowych.

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych