Trendy marketingowe to dla marketingowców podstawa w planowaniu działań. Digital marketing zdominował świat marketingu w ostatnich latach i ewidentnie widać, że będzie królował jeszcze przez dekady… Jednak sam marketing internetowy ciągle ewoluuje, co chwilę pojawiają się nowe rozwiązania, które zyskują na popularności. Przyjrzeliśmy się zatem, na co warto postawić w digital marketingu w 2024 roku. Sprawdziliśmy, jakie działania włączyć do strategii marketingowych na 2024 i 2025 rok. Przedstawiamy trendy marketingowe 2024.
W latach 90-tych XX wieku, hiszpański socjolog Manuel Castells w trylogii „Wiek informacji: Ekonomia, kultura i społeczeństwo” podkreślał, że rozwój technologii i w szczególności powstanie internetu doprowadziło do zmian w strukturach i zależnościach społecznych. Technologia i internet zmieniły to, jak obecnie funkcjonujemy i ciężko sobie wyobrazić, jak to było, kiedy go ich było… Marketing przed „wiekiem internetu” to mnóstwo działań, które obecnie odeszły już do lamusa, jak chociażby ulotki, drukowane foldery reklamowe. Niektóre działania starego marketingu usiłują się zdigitalizować, jak bilbordy. Bilbordy były niegdyś wszechobecne w przestrzeni miejskiej, teraz szukają nowego sposobu walki z narzędziami marketingu online.
Digital marketing też się ciągle zmienia i co krok pojawiają się nowe rozwiązania, dzięki którym dotarcie do potencjalnego klienta jest skuteczniejsze. Wraz z pojawieniem się portali społecznościowych i social media marketingu, tak naprawdę zmiany w marketingu internetowym postępują w coraz szybszym tempie. Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja była pewnego rodzaju dodatkiem, wisienką na torcie w działaniach marketingowych, bardziej służącym do nagłośnienia i wsparcia wizerunkowego marek. Obecnie, wraz z pojawieniem się AI – sztucznej inteligencji w powszechnym już użyciu – marketerzy na całym świecie uczą się i szukają sposobów na wykorzystanie sztucznej inteligencji w marketingu. Zatem jakie są trendy marketingowe 2024?
Pojęcie Customer Experience od dawana przewija się w dyskusjach marketerów. Ciągle słychać o potrzebie poprawy doświadczeń użytkownika w punktach styku z marką. I o ile w świecie realnym trochę łatwiej pracuje się nad poprawą customer experience, o tyle w digitalu wymaga to szczegółowej analizy i poszukiwania rozwiązań oraz testowania. SEO, Adsy, social media, e-commerce – wszystkie te narzędzia cały czas optymalizują się, aby trafniej, przyjemniej, szybciej dostarczać użytkownikom to, czego potrzebują, szukają… W 2024 roku wygrywać będą marki, które zdobędą nie tylko pierwsze pozycje w wyszukiwarce, mega zasięgi w social mediach, ale te, które dadzą im doświadczenia, wrażenia, cyfrowe emocje.
Biznes cały czas poszukuje sposobów na budowanie świadomości marki, pozyskiwanie nowych klientów. W B2B digital marketing jest wymagający, a efekty to wynik sumy spójnych ze sobą działań. Dlatego w 2024 roku LinkedIn będzie wchodzi w swoje lata świetności. Warto przeanalizować strategię marketingową i włączyć LinkedIn do swoich stałych działań marketingowych. Jednak LinkedIn to nie tylko treść komunikacji publikowanej w postach, ale kreatywne działania, inspirujące rozmowy i reklamy. Te ostatnie traktowane przez wiele firm po macoszemu, w przyszłym roku dadzą kopa wartościowym i sprzedażowym treściom oraz pozwolą dotrzeć do potencjalnych klientów. LinkedIn Ads już teraz warto włączyć do działań reklamowych w internecie na 2024 r.
Dodajmy, krótkie video! Długie korporacyjne filmy, uwielbiane przez gigantów, nie sprawdzają się w digital marketingu. Użytkownicy nigdy chyba nie „wytrzymywali” z oglądaniem tych filmów do końca. Teraz, gdy królują shorty, reelsy i po prostu krótkie materiały video z jednej strony łatwiej utrzymać uwagę widza. Jednak jest też trudniej, bowiem filmy te muszą mieć skondensowaną treść, ubraną często w lekką, humorystyczną formę. Zaletą krótkich video jest to, że mogą je realizować duże, ale przede wszystkim mniejsze filmy, które nie miały budżetów marketingowych pozwalających na hollywoodzkie produkcje filmów korpo.
To chyba najtrudniejszy z trendów… Kreatywność w digital marketingu to ciągłe poszukiwanie możliwości pokazania marki, produktu, firmy inaczej, bo przewagę daje odróżnienie się od konkurencji… Jak to zrobić, kiedy wydaje się, że właściwie wszystko już było? To największe wyzwanie dla marketerów i osób odpowiedzialnych za kreację niestandardowych działań.
Marketing produkuje mnóstwo treści, ale z ciągłym rozwojem narzędzi digital marketingu i content marketingu, będzie potrzebował jej więcej. Jednak ogólnikowe wpisy SEO o niczym nie będą dla użytkowników już żadną wartością. Nawet Google pracuje nad rozwiązaniami, które treści typowo tworzone pod SEO będzie spychać na drugi plan. W 2024 roku warto zacząć o treściach wartościowych i personalizowanych pod mniejsze grupy użytkowników, konsumentów… A jak treść, to też różne narzędzia, którymi będzie dystrybuowana: wideo, podcasty…
Turbulencje w gospodarce, które ogarnęły większość gospodarek na świecie, sprawiają, że firmy już teraz przyglądają się swoim strategiom biznesowym i mocno powiązanym z nimi strategiom marketingowym. W 2024 roku marketerzy będą musieli jeszcze raz zajrzeć do planów, harmonogramów i dostosowywać je do turbulencji na rynku. I chociaż czas kryzysu to dobry moment na inwestycję w marketing, to nie wszystkie firmy będą mogły sobie na to pozwolić. Warto pamiętać, że w walce o uwagę i portfele klientów wgrają te firmy, dla których marketing to strategiczna podstawa, a nie zbędny dodatek.
Współpraca z Influencerami to często siła napędowa marek, szczególnie tych, które sprzedają swoje produkty w internecie. Na razie nie widać zmierzchu influencer marketingu… Warto tutaj pamiętać, że jest to działanie, z którego marketerzy rezygnują w pierwszej kolejności, jeśli firma wpada w turbulencje. Zatem czy influencer marketing będzie nadal trendem, zależy też od stawek oferowanych przez internetowych celebrytów.
Media społecznościowe zawładnęły użytkownikami. Niewątpliwie króluje tutaj Facebook i Instagram, jednak konkurencję ma dużą… TikTok skutecznie przejmuje „czas oglądania” wśród młodych osób – ta nowa „telewizja” dopiero się rozwija. Dlatego w planach marketingu internetowego w 2024 nie można jej pominąć. Oczywiście nie każda marka musi być na TikToku (póki co)! Jednak te kierujące ofertę do młodych konsumentów nie mogą już lekceważyć i pomijać TikToka. Przed TikTokiem może odstraszać fakt, że kreacja treści na ten serwis społecznościowy jest trudna, bo wiem wymaga bardzo dobrej znajomości odbiorców i kreatywności. Jednak to nie może być czynnik „odstraszający” marketerów przed działaniami promocyjnymi w tym serwisie.
E-mail marketing, Google Ads, pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania, reklama w mediach społecznościowych, kreatywne kampanie w internecie… Marketing cyfrowy oferuje mnóstwo narzędzi, które mogą zwiększyć rozpoznawalność marki, pozyskać leady, zwiększyć sprzedaż, dlatego w 2024 roku firmy będą sięgały po nowe rozwiązania, aby sprowadzić klientów do swoich kanałów, a w efekcie do działu sprzedaży. Działania promocyjne marketingu online przekładają się na wzrost biznesu. Dlatego firmy w dobie kryzysu i turbulencji gospodarczych będą szukały najefektywniejszych dla nich kanałów sciągających klientów na stronę internetową usług i produktów.
Szukasz skutecznej agencji marketingowej? Zapraszamy do Brandpeak.
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb i pokażemy, jak skutecznie marketing i zaplanowana komunikacja wpływa na postrzeganie marki, jej wizerunek oraz sprzedaż w biznesie. Zapytaj, co dokładnie możemy dla Ciebie zrobić.
Brandpeak Sp. z o.o.
Brandpeak to agencja social media, marketingu w internecie i public relations. Stawiamy na unikalne połączenie doświadczenia i wiedzy. Nasi specjaliści precyzyjnie planują i z sukcesem wdrażają kampanie i projekty marketingu internetowego, digital PR i w mediach społecznościowych.
Wykorzystujemy różnego rodzaju narzędzia marketingu online, takie jak content marketing (marketing treści), influencer marketing, performance marketing, PPC, e-mail marketing. Ofertę uzupełniają usługi agencji social media oraz reklama. Prowadzimy media społecznościowe, a reklama na Facebooku czy platformach takich jak Instagram i LinkedIn to nasz konik. Potwierdzą to nasi klienci!
Poprzez nasze działania chcemy budować świadomość marek, wspierać tworzenie silnych brandów, kreować i podtrzymywać pozytywny wizerunek i utrzymywać pozytywną reputację. Robimy to poprzez PR - prowadzenie kampanii public relations, analiz, budowanie i utrzymywanie relacji z mediami, prowadzenie biur prasowych naszych klientów.
Nie można nas zaszufladkować i powiedzieć tylko: agencja public relations, agencja social media, agencja reklamowa czy agencja kreatywna czy agencja marketingowa. Nie chcemy wierzyć, że jesteśmy jak inne agencje! Lubimy myśleć o sobie, że jesteśmy kompleksową agencją marketingową, która dobiera narzędzia marketingowe w zależności od rodzaju celów, które mamy zrealizować: poprawa wizerunku, budowanie świadomości marki, zwiększenie sprzedaży, dotarcie do nowych klientów i grup docelowych i wiele, wiele innych. Wiemy, jak są one ważne i jak mogą wspierać wzrost Twojego biznesu. Tak kompleksowe działanie zapewnia najlepsza agencja marketingowa działająca dla klientów w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Agencja social media. Agencja PR. Agencja marketingowa. Brandpeak.pl Agencja PR warszawa, łódź, agencja social media warszawa, łódź, agencja marketingowa warszawa, łódź.