en_GBpl_PL

Personal branding, czyli jak zbudować silną markę osobistą?

Personal branding, czyli budowanie silnej marki osobistej jest podstawą do osiągnięcia sukcesu – zarówno w biznesie, jak i na rynku pracy. Działanie w mediach społecznościowych pozwoli Ci wykreować wizerunek eksperta, zdobyć nowych klientów oraz cenne biznesowe kontakty. Prowadząc social media powiązane z obszarem Twojej specjalizacji, zwiększasz swoją szansę na dotarcie do swojej grupy docelowej. Zwróć uwagę, że za przedsiębiorstwami osiągającymi sukces stoją ludzie, którzy stworzyli swoją markę osobistą w social mediach, pozostając przy tym autentycznym. Pamiętaj, że Ty też jesteś marką i jeśli zbudujesz swój wizerunek stawiając na content marketing to realizacja Twoich celów stanie się dla Ciebie łatwiejsza.

Czym jest marka osobista? Definicja

Najprościej rzecz ujmując – markę osobistą można zdefiniować jako twój wizerunek, którym prezentujesz co masz do zaoferowania szerszej publiczności. To właśnie marka osobista odpowiada za to jak będziesz postrzegany przez środowisko. Dlatego warto jest ją budować w przemyślany i świadomy sposób.

Samo budowanie marki osobistej (znane również jako personal branding) to z kolei strategia, która polega na świadomym kreowaniu i promowaniu swojego wizerunku. Personal branding pozwala na budowanie wizerunku eksperta, aby czerpać korzyści zawodowe w Twojej branży. Podczas procesu tworzenia marki osobistej musisz zdefiniować swoją tożsamość oraz wartość, którą masz do zaoferowania, budząc przy tym pozytywne emocje wśród Twojej grupy docelowej. Kreacja wizerunku musi być przeprowadzana świadomie w oparciu o spójną komunikację. Warto pamiętać, że personal branding to proces, który wymaga czasu i konsekwencji. Budowanie marki osobistej powinno opierać się na Twojej autentycznej tożsamości i wartościach, aby było skuteczne i trwałe. W budowaniu marki osobistej chodzi o to, aby Twoja rozpoznawalność pozwoliła Ci na dotarcie do klientów w większym stopniu i p zdobywać nowe doświadczenie zawodowe.

Personal branding – jak zbudować silną markę osobistą w Internecie?

W dzisiejszych czasach każdy posiada konta w mediach społecznościowych, jednak korzystanie z nich podczas budowania marki osobistej to zupełnie inne doświadczenie. Przy prowadzeniu social mediów z Twoimi treściami musisz zachować spójną komunikację. Aby zostać ekspertem w swojej dziedzinie, musisz zdawać sobie sprawę co charakteryzuje dobrze prowadzone media społecznościowe. Ukazując swoje mocne strony, budujesz silną markę osobistą. Dzięki

Co zrobić, aby Twoje działania przy tworzeniu personal brandingu były skuteczne? Bądź aktywny w social mediach! Przy budowaniu reputacji bądź konsekwentny w przekazywaniu cennych informacji. Jeśli chcesz dotrzeć do nowych klientów systematycznie wypowiadaj się w mediach społecznościowych i odpowiadaj na pytania z branży, w której się specjalizujesz, profesjonalne rady przedsiębiorcy związanego z tematem tylko umocnią Twój wizerunek.

Od czego zacząć budowanie marki osobistej?

Zastanów się, jak chcesz być postrzegany przez innych i jakimi cechami chcesz się wyróżnić. Wybierz je rozsądnie! To bardzo ważne przy budowaniu własnego wizerunku, ponieważ to zaważy na odbiorze Twojego przedsiębiorstwa. Jednocześnie przy budowaniu personal brandu powinieneś zachować autentyczność i konsekwencję. Przedstawiaj się ludziom powoli, ale systematycznie, dzięki czemu lepiej Cię zapamiętają i zaczną Cię kojarzyć.

Nie wstydź się zatem wypowiadać się na forum! To bardzo istotne, ponieważ w ten sposób zaczynasz budować swój autorytet i zbierać konstruktywną krytykę, która pomoże Ci w samodoskonaleniu.

Wybierz miejsca, w których chcesz działać

Obecnie najważniejszą platformą w świecie biznesu jest LinkedIn. To platforma w znacznej mierze skupiona na treściach zawodowo-biznesowych. Dzięki LinkedIn bardzo łatwo można stworzyć swoją sieć kontaktów, wymieniać informacje branżowe oraz prezentować innym swoje doświadczenia i przemyślenia związane z pracą oraz tym jak rozwija się bliska Tobie branża. Na LinkedIn bardzo łatwo o rozwijanie swoich możliwości, więc jest to najlepsza platforma dla osób tworzących treści o tematyce biznesowej. Rozwój profilu na LinkedIn po prostu się opłaca – zwiększa szansę na nawiązanie cennych kontaktów, a nierzadko stanowi przepustkę do przedsięwzięć biznesowych czy nowych zawodowych perspektyw.

Na Twoją uwagę zasługuje również Instagram. Platforma ta dociera do szerszej publiczności, nie tylko powiązanej z hermetyczną społecznością LinkedIn. Tworząc treści na Instagrama wystawiasz się większej grupie osób, która niekoniecznie musi być powiązana z twoją profesją. W oczach osób niezwiązanych z twoją branżą szybciej staniesz się ekspertem, a ludzie spoza świata biznesu zaufają Twojej opinii.

Marka osobista na TikToku

Nie miej również oporów przed wykorzystaniem TikToka jako kanału budowania marki osobistej. To medium społecznościowe może przynieść podobne korzyści co Instagram, ale na jeszcze większą skalę, ponieważ treści mogą trafiać nie tylko do Twojego targetu, ale również do mas, które podczas scrollowania feedu zobaczą twoją treść przypadkowo. Być może treści zainteresują ich na tyle, że Cię zaobserwują? W nagraniach możesz odpowiadać na zadawane pytania i zająć się opowiadaniem historii na temat Twojego biznesu. TikTok jest więc narzędziem, które daje szansę na zdobycie klientów dla wielu przedsiębiorców.

Z kolei Facebook to miejsce przepełnione grupami tematycznymi, na których ludzie proszą o rady z przeróżnych dziedzin. Jeśli dołączysz do takich grup i będziesz odpowiadać na posty, ludzie zaczną Cię kojarzyć jako eksperta w danej dziedzinie, a co za tym idzie – Twoja marka osobista wyróżni się na tle konkurencji.

Prowadzenie autorskiego bloga może wydawać się bardzo niszowe, zwłaszcza w dobie social mediów, jednak jest to działanie bardzo dobrze odbierane przez oddanych obserwatorów. Działalność bloga świadczy o Twoim zaangażowaniu i oddaniu tematowi, któremu jest poświęcony, a także o lojalności wobec wspomnianych wiernych obserwujących.

Personal branding i proces budowania marki osobistej

Określ odbiorców swojej marki

Wybierz grupę docelową, do której planujesz dotrzeć. Target powinien utożsamiać się z Tobą. To pomoże Ci stworzyć stałe grono odbiorców, którzy będą Cię darzyć sympatią oraz zaufaniem. Wśród odpowiedniej grupy obserwatorów będziesz wzbudzał autentyczność. Pamiętaj przy tym, że musisz być w stanie nawiązać więź z osobami zainteresowanymi Twoją niszą.

Aby ułatwić sobie wybór targetu, do którego chcesz docierać możesz stworzyć analizę SWOT swojej marki osobistej. Jest to bardzo łatwa analiza, która pokaże Ci twoje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia, z którymi musisz mierzyć się na ścieżce budowania personal brandu. Dzięki niej zobrazujesz sobie, nad czym musisz pracować i w jakim kierunku powinieneś zmierzać.

Jeśli masz już swoją osobistą analizę SWOT, możesz wykonać również analizę konkurencji. Przy użyciu takiej analizy wykonaj praktykę benchmarkingową, dzięki której porównasz działania innych osób do Twoich potencjalnych działań. Może to pomoże Ci uniknąć popełnienia błędów, których doświadczyli inni.

Planowanie w personal brandingu

Wyznaczaj sobie cele metodą SMART (cele mają być: konkretne/sprecyzowane, mierzalne, osiągalne, realne, określone w czasie). To ułatwi Ci działania i sprawi, że będziesz cały czas widzieć efekty swoich starań. Ustal sobie dni i godziny, w których poświęcisz czas na działania w internecie, i ściśle się ich trzymaj. Stworzysz rutynę nie tylko sobie, ale również i swoim odbiorcą, którzy będą wiedzieli kiedy mogą spodziewać się contentu od Ciebie. Jeśli ustalisz sobie pory działania w Internecie, unikniesz również wypalenia. Realizacja celów nie będzie wydawała się tak przytłaczająca, jak przed wprowadzeniem tej metody.

Zarządzaj swoją marką osobistą

Przepis na sukces Twojej marki osobistej w social mediach to znalezienie sposobu na prowadzenie spójnego wizerunku. Niektóre konta są dobrze odbierane, jeśli prowadzone są przy użyciu bardziej kolokwialnej mowy, inne mają bardziej humorystyczne treści, a jeszcze inne konta znajdują grono miłośników, ponieważ prowadzone są w sposób, dzięki któremu twórca nawiązuje przyjacielską relację z daną osobą. Jeśli chodzi o prowadzenie social mediów, każdy musi znaleźć sposób, który będzie przychodził mu łatwo i naturalnie i który będzie sprzyjał osiąganiu założonych przez niego celów.

Te działania muszą być oczywiście spójne z wizerunkiem, do stworzenia którego dążysz. Pomocą może być kierowanie się kołem barw.  Każdy kolor jest utożsamiany z innym zestawem cech, które są ze sobą powiązane. Może tam znajdziesz pomysł na swoją markę osobistą? Koło barw pomoże Ci podkreślić twoje mocne strony. Ułatwi ci to też graficzną część prowadzenia social mediów, ponieważ możesz trzymać się kolorystyki, która odpowiada twojemu wizerunkowi, przez co stworzenie spójnego wizerunku nie będzie problemem. Nie bój się też czerpać inspiracji od najlepszych! Śmiało zaglądaj na konta innych twórców i śledź dokonania. To może zainspirować Cię do stworzenia dobrej treści.

Istotnym aspektem social mediów są zdjęcia. Warto pamiętać, że ludzie są wzrokowcami, więc przybieranie dobrych póz do fotografii, będzie miało duży wpływ na odbiór Twojej marki osobistej. Pomyśl nad zainwestowaniem w sesję zdjęciową w stylu biznesowym. Pamiętaj, że w personal brandingu jesteś swoją własną wizytówką, dlatego powinieneś zawsze przywiązywać uwagę do szczegółów jakimi może się wydawać twoja prezencja, w porównaniu z merytoryczną treścią, którą tworzysz. W Internecie obie rzeczy są równie ważne.

personal branding
Jak zbudować markę osobistą? Pomysł na siebie i regularna praca, to klucz do sukcesu.

Silna Marka osobista – jak to wygląda w rzeczywistości?

Personal branding – co na tym zyskasz?

Dobrze zbudowana, silna marka osobista przyniesie ci niezwykłe korzyści, które będą cię satysfakcjonowały i pomagały w ciągłym rozwoju.

Widoczność i rozpoznawalność

Dobrze wykreowany wizerunek ułatwi Ci wyróżnić się na tle konkurencji, będziesz odznaczał się od reszty i zapadał w pamięć. Zapewni Ci to niezwykłą przewagę nad przedsiębiorstwami, które nie bazują na fenomenie powiązania marki z twarzą. Zyskasz tożsamość, która przybliży Cię do ludzi.

Budowanie reputacji

Jeżeli marka osobista zostanie wygenerowana przez Ciebie w dobry sposób, to możesz być pewny, że zyskasz miano eksperta w swojej dziedzinie. Tym samym zdobędziesz zaufanie oraz autorytet, co może prowadzić do nowych, ekscytujących wyzwań – na przykład szans na wypowiedź dla mediów jako ekspert w dziedzinie, w której się specjalizujesz.

 Budowanie sieci kontaktów

Networking jest podstawą biznesu. Ciągłe poszerzanie sieci kontaktów przez Ciebie będzie otwierać wiele dróg, które prowadzą do Twojego rozwoju oraz stwarzają nowe możliwości biznesowe, dzięki którym nigdy nie będziesz stać w miejscu. Im bardziej rozpoznawalny będziesz, tym zdobędziesz więcej kontaktów!

Umocnienie pozycji twojej firmy

Przez budowanie swojego wizerunku w mediach, Twoja firma zacznie prężnie się rozwijać właśnie za sprawą Twojej rozpoznawalności. Powiązanie marki z twarzą sprawi, że Twój rozwój będzie szedł w parze z rozwojem Twojego biznesu.

Rozwój osobisty

Oprócz wielu mierzalnych zalet personal brandingu istotne są również korzyści, które sprawią, że będziesz cały czas ewoluował i szukał kolejnych szans, które umożliwią Ci rozwój. Satysfakcja to czynnik, który bez wątpienia popchnie Cię do przodu.

Stworzenie silnej marki osobistej to wyzwanie, które warto podjąć

Wielu osobom wydaje się, że personal branding jest łatwą metodą na rozwój w swojej dziedzinie. Jednak z działalnością w mediach wiąże się dużo wyzwań, z których każdy, kto się jej podejmuje, powinien zdawać sobie sprawę.

Narażenie na krytykę

Konsekwencją dużej rozpoznawalności może być zderzenie się z negatywnymi komentarzami. Często za krytyką mogą stać osoby z tej samej branży, które mają odmienne zdanie, w tym Twoi bezpośredni konkurenci. Nie jest to jednak powód, aby się demotywować – krytyka może być bowiem konstruktywna i możesz wyciągnąć z niej cenne wnioski.

Zatracenie autentyczności i spójności

Każdy człowiek zmienia czasem swoje poglądy, a przekazywanie takich informacji może się wydawać przytłaczające. W takim przypadku trzeba dokładnie uzasadnić zmianę stanowiska i przyznać do ewolucji swoich poglądów.

Czasochłonność i systematyczność

Trzeba być świadomym, że działania związane z budowaniem własnego wizerunku pochłaniają czas i muszą być prowadzone systematycznie, co może wydawać się wyczerpujące. Działania z tym związane przynoszą jednak duże korzyści.

Chcesz zbudować markę osobistą? Powierz to specjalistom!

Jeżeli jesteś zainteresowany tematem budowania marki osobistej i potrzebujesz porad związanych z personal brandingiem – zgłoś się do agencji Brandpeak! Skontaktuj się z nami, by opowiedzieć o sobie, a także o swoich potrzebach i oczekiwaniach. My na bazie informacji, które nam przekażesz, przygotujemy dla Ciebie szytą na miarę ofertę!

Pamiętaj, że Budować markę osobistą może każdy, ale tylko konsekwentne działanie według strategii i zgodnie z planem działania pozwoli Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zdobyć klientów.

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych