en_GBpl_PL

Prowadzenie firmowego Instagrama, czyli jak nim zarządzać i reklamować, aby sprzedawał

Prowadzenie firmowego Instagrama

Prowadzenie firmowego Instagrama – czy warto? Można się zastanawiać, czy warto inwestować czas oraz środki finansowe w prowadzenie profilu firmy w mediach społecznościowych. My uważamy, że warto i jest ku temu kilka powodów. Przede wszystkim, Instagram to ponad 2 miliardy użytkowników. Oznacza to, że szansa na dotarcie do dużo większej liczby odbiorców jest o wiele większa niż w przypadku tradycyjnych form marketingu. Social media pomagają także w budowaniu świadomości marki oraz dobrych relacji z klientami. Dzięki dostępności różnych form publikacji dają możliwość do zaprezentowania produktów lub usług w kreatywny i różnorodny sposób.

Instagram w biznesie

Jednak skoro Instagram służy do rozrywki i edukacji, to po co firmie obecność w tych social mediach? Z czasem i na tym polu zaszła instagramowa rewolucja. Obecnie social media, w tym wiodący prym Instagram, dają wiele możliwości również firmom, które za ich pośrednictwem mogą prowadzić swój marketing. Prowadzenie firmowego Instagrama stało się już niemal obowiązkowe. Platformy udostępniają użytkownikom specjalne narzędzia, takie jak reklamy czy monitorowanie statystyk, aby umożliwić im jak najlepsze dotarcie do klientów.

 Jak prowadzić firmowego Instagrama?

Jak prowadzić social media firmy, to pytanie, które często zadają nam klienci. Prowadzenie Instagrama dla firm, jak i każdego innego medium społecznościowego powinno rozpocząć się od zaplanowania strategii działania, a następnie harmonogramu publikacji. Regularne publikowanie jest bardzo ważne, ponieważ buduje zasięgi profilu i trafia do większej liczby potencjalnych klientów. Lecz aby ich zyskać należy wypracować swój własny, niepowtarzalny styl, który przyciągnie i zatrzyma ich na dłużej.

Równie istotne jest wykorzystywanie różnorodnych form publikacji, takich jak posty, reelsy, stories oraz Instagram Ads, czyli reklamy. Kolejną, ważną dla profili firmowych kwestią jest sklep na Instagramie. Dzięki niemu klienci z poziomu aplikacji będą mogli dokonać zakupu, bez konieczności przenoszenia się na stronę internetową. Aby jednak wszystkie te działania przynosiły oczekiwane efekty potrzeba czasu i cierpliwości, ale także umiejętności. Warto więc zatrudnić agencję reklamową, która specjalizuje się w tego typu działaniach. Wówczas z pewnością social media marketing będzie doskonale dopracowany i przyniesie oczekiwane efekty.

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Promocja profilu firmowego przez reklamę na Instagramie jest obowiązkowym elementem w strategii marketingowej, który z dużą precyzją dobiera grupę docelową, do której ma trafić. Jest to niezwykle ważne, żeby precyzować do kogo kieruje się reklamę, ponieważ dzięki temu nie marnuje się budżetu.

Skoro mowa o budżecie, to warto wiedzieć jaki jest cennik reklam na Instagramie. Prawda jest taka, że koszt reklamy zależy od tego, jaki firma chce przeznaczyć na nią budżet. A także od tego, jak duża będzie grupa, która ma zobaczyć reklamę profilu i jakie zasięgi chce się osiągnąć. Wiadomym jest jednak, że stawka za jedno kliknięcie oscyluje w granicach kilkunastu-kilkudziesięciu groszy. Nie potrzeba zatem ogromnego budżetu aby zrobić płatną promocję na Instagramie. Można eksperymentować i publikować reklamy samodzielnie. Jednak bezpieczniej będzie zatrudnić do tego doświadczoną agencję social media, która dopnie wszelkie szczegóły i pomoże firmie osiągać zamierzone cele.

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon