en_GBpl_PL

It’s time to BeReal! Czy w nowej, topowej aplikacji znajdzie się miejsca na marketing?

bereal

BeReal to aplikacja, która podbiła serca milionów ludzi na całym świecie swoją autentycznością. Jak widać, użytkownicy social mediów mają dość wyidealizowanych zdjęć na Instagramie i poszukują autentyczności, którą dostarcza im BeReal. Jednak czy jest to aplikacja tylko dla osób prywatnych? Otóż nie do końca! Coraz częściej można spotkać się z markami obecnymi na tej platformie, które z sukcesem pokazują swoją „prawdziwą” stronę wśród klientów, osiągając dzięki temu wiele korzyści. Pokazuje to, że w marketingu kreuje się nowy trend na autentyczność i prostotę przekazu. Jak zatem wykorzystać ten trend i zaistnieć na BeReal?

BeReal – co to za aplikacja, jak działa i jaki zakłada cel?

BeReal – czym jest i skąd się wzięło?

Aplikacja BeReal przeznaczona do udostępniania zdjęć powstała w 2020 roku we Francji. Jednak przeszła wówczas bez większego echa i znana była jedynie w kraju swojego powstania. Sytuacja zmieniła się diametralnie w 2022 roku. Ilość pobrań aplikacji znacznie wzrosła, dzięki czemu BeReal wzbiła się na wyżyny popularności – do tego stopnia, że Apple wybrało ją aplikacją 2022 roku.

Jak działa BeReal i co jest jej celem?

Możemy się zastanawiać, co sprawiło, że BeReal stało się tak popularną aplikacją i co wyróżnia ją na tle konkurencji. Jest to jedna kluczowa cecha – spontaniczność! Aplikacja wysyła użytkownikowi raz dziennie powiadomienie o treści „It’s time to be real”. Wówczas ma on 2 minuty na to, aby zrobić zdjęcie i wysłać je do swoich znajomych. Pewnie każdy z nas zastanawia się, dlaczego tylko 2 minuty? Jest to celowy zabieg i główny zamysł tej aplikacji. Ograniczony czas ma zapobiec możliwości wybierania najlepszego ujęcia. W końcu chodzi o to, aby pokazać co dzieje się u nas tu i teraz. BeReal wykorzystuje zarówno przedni i tylny aparat telefonu i uwiecznia zarówno wizerunek użytkownika, jak i tego, co znajduje się dookoła niego. Wykonane zdjęcia dostępne są przez 24 godziny – po tym czasie znikają, a użytkownik może zacząć „zabawę” od nowa. Co ciekawe, publikacje innych użytkowników można obejrzeć dopiero po zrobieniu własnego zdjęcia.

Aplikacja daje możliwość stworzenia własnych emoji ze swoją podobizną. To innowacyjny pomysł, który zdecydowanie spodobał się użytkownikom. Jednak jest to jedyny „dodatek”, który możemy znaleźć w BeReal. Próżno szukać filtrów czy możliwości edycji zdjęć, ponieważ celem tej aplikacji jest pokazanie prawdziwego życia, bez ulepszaczy.

Jakie możliwości daje BeReal?


Wykorzystanie autentyczności

BeReal to aplikacja dla marek, które nie boją się pokazać swojej działalności i tego jak funkcjonują od kulis. Dzięki publikacji zdjęć na BeReal możesz przybliżyć klienta do siebie i zyskać jego zaufanie opierając się na strategii, która nie jest jeszcze zbyt często praktykowana przez inne marki. Pomyśl, jak twoja obecność może wpłynąć na odbiór marki i spójrz na to z perspektywy klienta. Jeśli marka pokazuje swoje produkty bez filtrów i retuszu, od etapu produkcji, przez testowanie i użytkowanie przez zwykłych ludzi, to znaczy, że nie ma nic do ukrycia. Zapewne zależy jej na kliencie, bo nie próbuje sprzedać swojego produktu sloganami i idealną sesją zdjęciową – chce pokazać prawdziwe życie, to jak naprawdę wygląda produkt i tym zachęcić do zakupu. W obecnych czasach autentyczność jest w cenie, więc dlaczego by nie wykorzystać jej w swojej strategii?

BeReal stał się viralem

BeReal płynie na niesłabnącej fali popularności i korzysta z niej coraz więcej osób. Warto wykorzystać ten fakt w Real Time Marketingu na innych mediach społecznościowych marki. Można to zrobić poprzez nawiązanie do specyfiki robienia zdjęć „na żywo”. Nawet firmy, które nie mają BeReala wykorzystują ten trend autentyczności na swoim Facebooku, Instagramie czy TikToku.

Storytelling


Firma, która chce rozpocząć działania na BeReal musi „mieć gadane” i przekonać swoją publiczność ciekawą opowieścią. Te publikacje muszą być po coś, mieć jakiś cel, który na początku działań firma musi sobie założyć. BeReal jest aplikacją, która charakteryzuje się tym, że nie możesz wcześniej zaplanować w stu procentach tego, co opublikujesz. Spontaniczność to cecha, która przemawia przez tę aplikację. Jedyne, co możesz zrobić to zastanowić się wcześniej, jakie treści chcesz tam publikować? W jaki sposób komunikować wartości firmy i cechy produktów oraz w jaki sposób chcesz pokazać swoją historię i zachęcić klientów do zakupu? Jeśli określisz te cele i naprawdę w nie uwierzysz – zyskasz autentyczność a spontaniczna publikacja nie będzie dla Ciebie problemem.

Jakie korzyści płyną z BeReal dla marki?


Pokazanie twarzy marki


Pokazujesz klientowi, że marka to nie tylko puste hasła, ładne zdjęcia czy video. Pokazujesz mu, że za marką stoją ludzie, dzięki czemu marka jest autentyczna i zyskuje zaufanie.


Tworzenie społeczności marki


Dzięki BeReal zyskujesz nowych odbiorców, którzy z zaangażowaniem śledzą nowe publikacje. Sprawia to, że budują więź z marką i chcą wiedzieć o niej więcej, ale także lepiej ją zapamiętują i opowiadają o niej swoim znajomym. Dzięki temu grupa odbiorców stale się poszerza, a przecież o to chodzi!


Oferty promocyjne dla użytkowników BeReal


Jak zachęcić użytkowników tej aplikacji do obserwowania Twojej marki? Zaproponuj im wyjątkowe oferty promocyjne – to świetny sposób na rozgłos. Możesz umieścić informacje w innych mediach społecznościowych o tym, że Twoja marka jest dostępna na BeReal i jeśli klient chce ją poznać lepiej, może dołączyć do Twojej społeczności na tej platformie, gdzie czekają na niego wyjątkowe oferty. Na zdjęciach możesz umieszczać specjalne kody promocyjne, które dają rabat na Twoje produkty. Bardzo proste i skuteczne!


Pokazanie kulis produkcji


Jak już wcześniej wspomnieliśmy, pokazanie marki od zaplecza będzie wyróżnikiem autentyczności i powodem do zwiększenia zaufania. Komunikujesz klientowi, że nie masz przed nim nic do ukrycia, że chcesz mu pokazać, jak powstaje produkt, który trafi w jego ręce i dbasz o to, aby był zadowolony.


Czy BeReal to aplikacja dla każdej firmy?


Nie, z pewnością nie jest to aplikacja, w której każda firma się odnajdzie. Przede wszystkim, jak w przypadku planowania strategii w każdym innym medium społecznościowym, jeśli nie ma tam Twojej grupy docelowej, to nie masz po co tam działać. BeReal to aplikacja, z której korzystają w zdecydowanej większości młodzi ludzie – reprezentanci generacji Z. Jeśli Twoja marka celuje w tę grupę – super, BeReal może być dla Ciebie! W przeciwnym razie – miniesz się z celem. Jeśli już zdecydujesz się na to, aby Twoja marka była obecna na BeReal, to musisz wiedzieć, że bez odpowiednio dopasowanego języka komunikacji nie dotrzesz do swojej grupy docelowej. BeReal to aplikacja, która jak żadna inna docenia autentyczność i właśnie tym musisz się kierować tworząc komunikaty do klientów. Wykorzystaj żart, humor, pokaż się z „ludzkiej” strony, żeby klient wiedział, że Twoja marka jest „real”.


Aplikacja niedoskonała – sporo błędów i krytyka


Problem z płynnością działania


Każda aplikacja ma swoje lepsze i gorsze momenty. Doświadczaliśmy już globalnej awarii Facebooka, Instagram też nie raz pokazał nam, że potrafi „obrazić się” na użytkowników. Ten problem nie omija także BeReal – firma robi co może, aby dopracować płynność działania, jednak jest to trudne w chwili, gdy filozofią aplikacji jest wysyłanie powiadomień do wszystkich użytkowników w tym samym czasie o treści „Time to BeReal!”, którzy niemalże jednocześnie odpalają aplikację i w ciągu 2 minut publikują zdjęcia. Oznacza to, że aktywność w aplikacji nie rozkłada się równomiernie, dlatego nietrudno o przeciążenie serwerów, czego skutkiem jest częste zacinanie się aplikacji lub działanie z opóźnieniem.


Ograniczenia liczby obserwujących


W porównaniu do innych social mediów, BeReal ma jednak wiele ograniczeń, które na dłuższą metę mogą zniechęcić użytkowników do prowadzenia działań marketingowych na tej platformie. Przede wszystkim BeReal ogranicza liczbę osób, które mogą obserwować profil, Jest to duża niedogodnościa, zwłaszcza dla marek, które chcą dotrzeć do jak największej liczby osób – w praktyce mogą dotrzeć tylko do kilku tysięcy, co dla jednej marki może być ogromną liczbą, a dla drugiej może być to zdecydowanie za mało. Jakby nie patrzeć, trudno się temu dziwić, wszak aplikacja BeReal powstała do celów komercyjnych a nie marketingowych, jednak wielu użytkowników ma nadzieję, że ograniczenie zostanie wkrótce zdjęte.


Agencja PR i digital marketing – współpraca


Jeśli chcesz wprowadzić kreatywne działania promocyjne swojej marki w mediach społecznościowych – skontaktuj się z nami. Podpowiemy Ci, jak obrać odpowiednią strategię działania i pomożemy wznieść Twoją markę na sam szczyt!

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych