en_GBpl_PL

Biznes na TikToku – czy to się opłaca

Biznes na TikToku

TikTok to najprężniej rozwijająca się i najczęściej pobierana aplikacja mobilna na rynku. Według raportu Q1 2022: Store Intelligence Data Digest, opublikowanego przez Sensor Store, obecna ilość pobrań na świecie wynosi blisko 3,5 miliarda. Wraz ze wzrostem popularności przedsiębiorcy dostrzegli w nim przestrzeń do działań marketingowych. Należy jednak zastanowić się, czy prowadzenie marketingu na TikToku jest opłacalne dla biznesu? Przekonaj się!

TikTok – czym jest i jak działa?

Biznes na Tiktoku – czy rzeczywiście tam musi być Twoja marka? Zacznijmy od początku… TikTok stworzony został w 2016 roku, przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance i na tamtejszym rynku znany jest pod nazwą Douyin. W 2017 roku firma wykupiła konkurencyjną aplikację Musical.ly i od tej pory wiedzie prym. Jak więc funkcjonuje TikTok i  na czym polega jego popularność? Jest to platforma, która daje użytkownikom możliwość tworzenia i publikowania krótkich materiałów wideo za pomocą dostępnych funkcji, takich jak filtry, efekty wizualne i dźwiękowe. Filmiki mają różne formy i tematykę, wszystko zależy od kreatywności twórcy. Trwają jednak tylko 15 sekund i w tym krótkim czasie musimy wzbudzić ciekawość odbiorcy i utrzymać jego uwagę.

Jest to zupełnie nowa forma publikacji, która dotąd nie była dostępna w żadnym innym medium społecznościowym, dlatego możemy się domyślić, że stąd wynika tak duża popularność TikToka. Jego docelowym zdaniem jest zapewnienie użytkownikom rozrywki. Jednak wraz ze wzrostem jego popularności, dostrzeżono w nim także miejsce do działań marketingowych. TikTok to też sposób na pozyskiwanie nowych klientów – w końcu to jedna z największych społeczności w sieci. Lecz kim są użytkownicy TikToka?

Użytkownicy TikToka – kim są?

TikTok bardzo szybko wzbił się na wyżyny popularności i w pewnym momencie stał się wszechobecny. Z każdym dniem coraz więcej osób decyduje się na dołączenie do tej społeczności. Również znane osoby – celebryci, muzycy, aktorzy, sportowcy, a nawet politycy są już na TikToku. Według badania OpenMobi, w Polsce z TikToka korzysta 7,5 miliona osób. Z czego 60% to osoby w wieku od 18 do 34 lat i aż 80% z nich to kobiety. Z badań tych wynika także, że przeciętny użytkownik spędza ponad godzinę dziennie przeglądając filmiki, a 78% badanych użytkowników deklaruje, że posiada aplikację dłużej niż rok. Mamy zatem jasno zobrazowane, że społeczność TikToka na naszym rodzimym rynku tworzą w dużej mierze młode kobiety. Widać też , że nie jest on chwilowym trendem, ale zagościł w wielu telefonach na dłużej.

Z raportu wynika również, że najchętniej oglądanymi treściami są: taniec i śpiew, tutoriale oraz challenge. Wśród użytkowników przeprowadzono również badanie na temat reklam na TikToku. Aż 58% uważa, że proponowane im przez aplikację reklamy są ciekawe, a 32% zadeklarowało, że za ich sprawą poczyniło zakup produktu. Jeśli użytkownicy TikToka wpisują się w grupę, do której kierujesz swój asortyment, powinieneś zastanowić się nad rozpoczęciem działania na tej platformie, ponieważ ma ona wiele do zaoferowania.

TikTok dla biznesu – co oferuje?

Wiemy już jak TikTok działa i kto z niego korzysta. Możemy teraz sprawdzić, co oferuje w zakresie działań marketingowych i na co ma postawić biznes na TikToku? To, co wyróżnia tę aplikację, to algorytmy. TikTok jest pierwszą platformą, która zdecydowała się na stopniowe odejście od opcji obserwowania użytkowników po to, aby wyświetlały nam się ich filmiki. Skupia się na jak najlepszym dopracowaniu algorytmów, na których podstawie będą wyświetlane treści. Każda aktywność jest monitorowana, zatem im więcej i częściej oglądamy określone filmy, tym więcej podobnych propozycji otrzymujemy.

Jest to więc szansa dla przedsiębiorców, którzy chcą zacząć działać na TikToku. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że na podstawie algorytmów trafimy do grupy odbiorców zainteresowanej tym, co oferujemy, a to może przełożyć się na zwiększenie zysków i rozpoznawalności marki. Pod kątem twórczości TikTok również sprzyja przedsiębiorcom. Aplikacja ta nie ma większych wymagań i daje nam wiele narzędzi do skutecznego marketingu:

  • TikTok For Business – konto reklamowe, w którym przygotujesz plan kampanii,
  • TopViev -reklamy wyświetlające się po uruchomieniu aplikacji,
  • Branded Effects reklamy zawierające wizerunek marki lub produkt,
  •  TikTok Pro, w którym znajdziemy analizy i statystyki.

Najistotniejsze jest jednak, że na TikToku konkurencja jest o wiele mniejsza, a społeczność większa niż na innych social mediach. Zatem reklama ma niższą cenę, a siła przebicia może być dużo lepsza.

Co może zyskać Twój biznes i czy warto być na TikToku?

Jeśli posiadasz ciekawe i kreatywne pomysły, wykorzystujesz trendy, współpracujesz z influencerami i publikujesz regularnie, to stajesz się widoczny i docierasz do większej ilości użytkowników oraz zwiększasz szansę na pozyskanie nowych, młodych klientów. Jego ogromna popularność sprawia, że obecnie TikTok to doskonałe miejsce do budowania rozpoznawalności i zasięgu marki. Niestety nadal jest to medium, którego potencjału nie wykorzystuje wielu przedsiębiorców, dlatego konkurencja nie jest duża. Sytuacja TikToka dynamicznie się rozwija i trudno przewidzieć, czy jego popularność nadal będzie rosła, czy za jakiś czas zostanie zapomniany. Dlatego, jeśli zastanawiasz się nad tym, czy inwestować czas i pieniądze w działania marketingowe na TikToku, to teraz jest ten czas, w którym warto to zrobić.

A jak wchodzisz na TikToka, to wcześniej zobacz, jak robić filmy do social mediów.

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych