Wiemy już, że w marketingu internetowym ogromne znaczenie mają dobre i wartościowe treści – copywriting, więc jeśli już takie teksty mamy, to dlaczego nie wykorzystywać ich kilkukrotnie? To zjawisko nazywane jest „recyklingiem treści”, ponieważ tak samo, jak w przypadku recyklingu odpadów content również „odnawiamy” i wykorzystujemy teksty ponownie. Stosowanie takiego zabiegu zapewne może wzbudzać pewne wątpliwości. Zatem możemy zastanowić się, czy powielanie treści jest w porządku i czy ma sens? Chcemy pokazać Ci, że jak najbardziej ma sens i jest to świetny sposób, aby zwrócić uwagę nowych klientów bez generacji dodatkowych kosztów i pisania nowych tekstów!
Recykling treści to ponowne wykorzystanie wysokiej jakości contentu, który był już wcześniej opublikowany na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych marki. Jednak, czy jest to po prostu powielanie starych tekstów? Nie do końca. Recykling treści można podzielić na dwa rodzaje, które różnią się od siebie przede wszystkim formą publikacji.
Jest to ponowna publikacja materiału, który już wcześniej trafił na stronę internetową lub do mediów społecznościowych i która może, ale nie musi zawierać aktualizację informacji lub danych zawartych w treści. Wówczas aktualizuje się np. dane liczbowe, pojęcia, stany badań lub uzupełnia się tekst o kilka nowych słów kluczowych, aby strony internetowe były lepiej wypozycjonowane w wyszukiwarkach internetowych.
Polega na przeredagowaniu opublikowanego wcześniej materiału i jego ponownej publikacji w innych formach, np. stories zmienione na post na Instagramie lub wpis na blogu zmieniony na post na Facebooku. Można więc powiedzieć, że jest to pisanie tekstów od nowa, zmieniając ich formę i dostosowując długość. Zmiana formy publikacji może wiązać się również ze zmianą grupy odbiorców (nie każdy kto śledzi social media wejdzie na stronę i odwrotnie). Stosując ten typ recyklingu treści należy mieć określoną strategię i określić nową grupę docelową.
Jak widzimy, recykling treści daje różne możliwości i to, jak zostanie przetworzony materiał zależy od tego, w jaki sposób marka chce ponownie zakomunikować swój content oraz do kogo chce go ponownie skierować.
Najłatwiej poddać recyklingowi dłuższe treści, jak np. artykuły opublikowane na blogu. Jeśli artykuł jest naprawdę wartościowy, to można podzielić go na mniejsze publikacje, jak np. stories, reelsy czy posty. Jak wygląda proces recyklingu treści? Wybierana jest publikacja, która wygenerowała wiele wyświetleń witryny, a następnie zostaje przetwarzana lub aktualizowana w celu ich jeszcze większego podbicia. Dlatego, na przykład na podstawie artykułu na blogu powstają infografiki, video czy posty. Aby jednak było to możliwe musimy pisać teksty na stronę internetową, które zawierają tylko sprawdzone informacje, ponieważ tylko wtedy mogą zwrócić uwagę odbiorcy.
Recykling treści pozwala na osiągnięcie wielu korzyści. Przede wszystkim wpływa na zmniejszenie kosztów – wykorzystuje się to, co już się ma. Jeśli marce zależy na edukacyjnym charakterze contentu, to poprzez recykling może również wpłynąć na utrwalenie wiedzy wśród odbiorców i przypomnienie im ważnego i wartościowego tematu.
Recykling wpływa również na lepsze pozycjonowanie stron www w przeglądarkach internetowych, np. Google, co ma ogromne znaczenie, kiedy działania firmy opierają się na rynku e-commerce. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce strona internetowa jest lepiej widoczna a to wpływa na ilość jej odsłon i lepsze wyniki sprzedaży produktów oraz usług oferowanych przez firmę. Dzięki przypominaniu treści klient lepiej zapamięta firmę i cechy produktu lub usługi, które mu oferuje.
Recykling treści przynosi wiele korzyści, jednak nie każdy content powinien być mu poddany. Niektórych z nich, jak np. tekstów sezonowych, nie warto odświeżać, ponieważ nie przyniesie to oczekiwanych efektów. Jest jednak kilka kategorii treści, które warto poddać temu procesowi.
Przede wszystkim dobrym rozwiązaniem będzie odświeżanie tzw. evergreen contentu, czyli treści „wiecznie żywych”. Są to treści, które cały czas są aktualne, a użytkownicy chętnie je wyszukują, dlatego warto je aktualizować i przypominać. Zazwyczaj są one uniwersalne i niezależne od obowiązujących trendów, np. tutorial, poradnik, itp. Odbiorca chętnie wyszukuje takie zapytania w przeglądarce, dlatego warto mieć to na uwadze wybierając teksty ze strony internetowej lub mediów społecznościowych, które chcemy odświeżyć.
Warto przypominać również teksty popularne na profilu firmy, które cieszyły się dużymi zasięgami. W tym celu ważna jest analiza statystyk, aby wiedzieć, co spodobało się odbiorcy i co go angażowało.
Przy ponownej publikacji tekstów i ich aktualizowaniu należy również pamiętać o odpowiedniej optymalizacji pod kątem SEO. Dzięki aktualizacji słów kluczowych wzrasta widoczność tekstu w wyszukiwarkach, a to realnie przekłada się na większą sprzedaż. Jeśli firma znajduje się wyżej w wyszukiwarce, to istnieje większa szansa, że klient odwiedzi stronę internetową firmy i dokona na niej zakupu. SEO jest szczególnie istotne w czasach, gdy większość zakupów dokonuje się online, dlatego należy regularnie wrzucać teksty na stronę internetową, żeby stale ją pozycjonować.
Stworzenie wysokiej jakości contentu to trudne zadanie, dlatego warto podjąć współpracę z agencją, której specjalizacją jest content marketing. Zespół doświadczonych copywriterów, dla których copywriting i pisanie tekstów wysokiej jakości, na każdy temat i z każdej branży nie jest problemem, stworzy ciekawy i wartościowy content dla Twojej marki. Dobra agencja content marketingu przedstawi Twojej firmie ofertę działań z uwzględnieniem call to action. Zadba również o SEO i odpowiednim dobraniem słów kluczowych w celu jak najlepszego pozycjonowania treści w wyszukiwarkach internetowych. Doświadczony copywriter dba o odpowiedni styl publikowanych tekstów dla firm, aby jak najlepiej dotrzeć do klienta i przekazać najważniejsze informacje oraz zaznaczyć pozycję marki w Internecie.
Stworzenie wartościowego contentu, który angażuje odbiorców wymaga czasu i dużego nakładu pracy. Zlecenie agencji stałej współpracy pozwoli na stworzenie przez specjalistów od copywritingu ciekawego contentu, który w późniejszym czasie będzie można poddać recyklingowi i docierać do nowych klientów.
Chcesz zapewnić swojej firmie zwiększenie sprzedaży w Internecie?
Napisz do nas i razem stwórzmy wartościowe treści i teksty na stronę internetową, które spełnią Twoje oczekiwania i przyniosą zyski dla Twojej firmy! Zajmujemy się copywritingiem na potrzeby marketingu, social media, public relations.
Gwarantujemy klientowi z każdej branży indywidualne i profesjonalne podejście do współpracy oraz szeroki zakres działań. Przygotujemy ofertę szytą na miarę Twoich potrzeb i wprowadzimy Twoją markę na sam szczyt!
Dobierzemy działania dostosowane do Twoich potrzeb i pokażemy, jak skutecznie marketing i zaplanowana komunikacja wpływa na postrzeganie marki, jej wizerunek oraz sprzedaż w biznesie. Zapytaj, co dokładnie możemy dla Ciebie zrobić.
Brandpeak Sp. z o.o.
Brandpeak to agencja social media, marketingu w internecie i public relations. Stawiamy na unikalne połączenie doświadczenia i wiedzy. Nasi specjaliści precyzyjnie planują i z sukcesem wdrażają kampanie i projekty marketingu internetowego, digital PR i w mediach społecznościowych.
Wykorzystujemy różnego rodzaju narzędzia marketingu online, takie jak content marketing (marketing treści), influencer marketing, performance marketing, PPC, e-mail marketing. Ofertę uzupełniają usługi agencji social media oraz reklama. Prowadzimy media społecznościowe, a reklama na Facebooku czy platformach takich jak Instagram i LinkedIn to nasz konik. Potwierdzą to nasi klienci!
Poprzez nasze działania chcemy budować świadomość marek, wspierać tworzenie silnych brandów, kreować i podtrzymywać pozytywny wizerunek i utrzymywać pozytywną reputację. Robimy to poprzez PR - prowadzenie kampanii public relations, analiz, budowanie i utrzymywanie relacji z mediami, prowadzenie biur prasowych naszych klientów.
Nie można nas zaszufladkować i powiedzieć tylko: agencja public relations, agencja social media, agencja reklamowa czy agencja kreatywna czy agencja marketingowa. Nie chcemy wierzyć, że jesteśmy jak inne agencje! Lubimy myśleć o sobie, że jesteśmy kompleksową agencją marketingową, która dobiera narzędzia marketingowe w zależności od rodzaju celów, które mamy zrealizować: poprawa wizerunku, budowanie świadomości marki, zwiększenie sprzedaży, dotarcie do nowych klientów i grup docelowych i wiele, wiele innych. Wiemy, jak są one ważne i jak mogą wspierać wzrost Twojego biznesu. Tak kompleksowe działanie zapewnia najlepsza agencja marketingowa działająca dla klientów w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Agencja social media. Agencja PR. Agencja marketingowa. Brandpeak.pl Agencja PR warszawa, łódź, agencja social media warszawa, łódź, agencja marketingowa warszawa, łódź.