en_GBpl_PL

Reelsy – jak robić to dobrze

reelsy - jak robić to dobrze
Kiedy aplikacja Tik Tok zaczęła zyskiwać popularność, nikt nie widział w krótkim formacie wideo potencjału biznesowego. Jednak nasza rzeczywistość się zmieniła – filmiki przejęły świat social mediów. Instagram postanowił nie zostawać w tyle i wprowadził na swoją platformę reelsy, czyli po prostu „rolki”, które otworzyły nowe możliwości, nie tylko w zakresie rozrywkowym, ale również biznesowym.

Instagram wszedł w świat video, a Reelsy zyskały znaczącą popularność. Jak już wiemy, nie jest to krótkotrwały trend, a znacząca transformacja mediów społecznościowych, w których statyczny obraz stał się mniej angażujący dla użytkowników. W przeciwieństwie do Tik Toka, w którym możemy stworzyć maksymalnie 3-minutowy materiał, na Instagramowych rolkach może on trwać co najwyżej 60 sekund. To bardzo krótki format, jednak nadal może być on świetnym sposobem na promocję biznesu, wystarczy jedynie trzymać się kilku wskazówek…

Rolki dla biznesu

Czy warto tworzyć rolki na profilach firmowych? Jak najbardziej! To jedna z dróg pozwalających dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców i organicznie zwiększyć zasięg treści. Reelsy wyświetlają się nie tylko osobom, które obserwują profil. Widzą je również ci, których algorytm Instagrama uznał, za potencjalnie zainteresowanych tym materiałem. Jak właściwie działa ten algorytm? Tak naprawdę wpływa na niego wiele czynników… Rolki są polecane na podstawie aktywności użytkownika (np. zaangażowania w filmy o konkretnej tematyce poprzez polubienia, czy komentarze) oraz zainteresowaniach stworzonych na podstawie historii. Jednak to nie wszystko.

Jak robić reelsy, aby się wyświetlały?

Decydującą kwestią, która sprawi, że rolka wyświetli się danej osobie, są także treści i efekty zastosowane w filmie (np. ścieżka dźwiękowa) oraz popularność video czy osoby, która je opublikowała. Dzięki takiemu algorytmowi reelsy pozwalają dotrzeć do nowych odbiorców, którzy wcześniej mogli nie być świadomi istnienia danej marki. Stosowanie rolek świetnie wpływa na zasięgi, a co za tym idzie widoczność konta i organiczny przyrost obserwatorów. Warto w tym miejscu zauważyć, że jeszcze nie wszyscy są przekonani do tego narzędzia, co zostawia przestrzeń dla Ciebie – rozwijania profilu firmy.

Rolki krok po kroku, czyli od czego właściwie zacząć?

Po pierwsze zastanów się, czym możesz zaciekawić swoich odbiorców. Warto przygotować wcześniej mini scenariusz dla swoich rolek, aby wiedzieć jakie ujęcia po kolei należy nagrać. Ewentualny montaż również nie jest problemem, dostępnych jest wiele wartych uwagi aplikacji mobilnych umożliwiających edycję video. Sam Instagram ma w sobie sporo narzędzi kreatywnych, jak napisy, filtry oraz efekty specjalne, które śmiało można wykorzystać. Muzyka, którą zastosujesz w swoim filmach najlepiej, jeśli będzie z biblioteki Instagrama. A najlepiej, jak skorzystasz z oryginalnych dźwięków stworzonych przez Ciebie, czy innych użytkowników Instagrama w sekcji rolki. Pamiętaj, że jeśli stosujesz swoją własną ścieżkę dźwiękową (tzw. oryginalny dźwięk), według Instagrama powinien być on unikatowy. I na koniec ważna wskazówka, o której czasem się zapomina – zawsze nagrywaj swoje video w formacie wertykalnym. Jeżeli materiał będzie wymagał od odbiorcy odwrócenia telefonu, to będziesz musiał liczyć się z brakiem zainteresowania Twoim filmem.

Pomysły na rolki, czyli jakie treści publikować?

Rolki to… rozrywka! Ludzie oglądają rolki w wolnej chwili, co warto mieć na uwadze tworząc własne materiały. To, co możesz pokazać na biznesowym profilu, a zyskało popularność wśród użytkowników Instagrama, to krótkie edukacyjne filmiki będące świetną alternatywą dla karuzel tematycznych. Format wprost dedykowany firmom, które mają misję, a także markom osobistym oraz eksperckim.

Dodatkowo, jeśli content jest wartościowy to często będzie zapisywany i udostępniany, co wpływa pozytywnie na popularność konta. Inną propozycją dla materiału na reelsy jest prezentacja produktów, które w tym formacie można pokazać w ciekawy sposób. Co więcej, reklamy w takiej formie często odbiorcom wcale z reklamą się nie kojarzą.

W przypadku rolek z produktami, pamiętaj, że możesz je oznaczyć. Użytkownicy przeglądający reelsa, który zawiera takie oznaczenie mogą dotknąć przycisku „wyświetl produkty”, aby kupić, zapisać lub dowiedzieć się więcej o oznaczonym elemencie. Rolki to także świetne miejsce do pokazania Twojej firmy, produktów lub usług w kreatywny sposób. Możesz inspirować się tutorialami z YouTube, aby przenieść wiele ciekawych pomysłów na własne filmy. Większość trików montażowych nie jest trudnych, a daje oszałamiający efekt! Reelsy pozwalają również potencjalnym followersom lepiej Cię poznać. Zacznij więc pojawiać się na nagraniach. Ta sztuka nie jest na początku łatwa. Jednak warto się przełamać i spróbować, bo może to przynieść wymierne korzyści, takie jak, chociażby zwiększenie zaangażowania społeczności.

Co może zaszkodzić twoim rolkom?

Chociaż rolki mają pomóc w dotarciu do większej ilości użytkowników, to jednak nie wszystkie treści będą rekomendowane przez Instagrama. Algorytm nie lubi video o słabej rozdzielczości, repostowania materiałów przygotowanych w innej aplikacji (przez co zwierają jej logo lub znak wodny), czy zapełnienia obrazu zbyt dużą ilością tekstu (tak samo, jak Facebook). Oczywiście łamanie regulaminu Instagrama również niekorzystnie wpływa na zasięg rolki. W tym przypadku będą się one wyświetlały jedynie Twoim followersom, a nie pokażą się w zakładce „reels”, czy na karcie „eksploruj”.

Nie bój się eksperymentować!

Co najlepiej sprawdzi się na Twoim profilu? Ciężko przewidzieć. Typ rolek, który świetnie sprawdza się u Twojej konkurencji, może nie wzbudzić takiego zainteresowania u Ciebie. Dlatego eksperymentuj i sprawdzaj, co będzie najlepsze. Możesz inspirować się trendami lub przedstawiać własne pomysły, dając upust własnej kreatywności. Warto także przeglądać sekcję zawierającą reelsy innych użytkowników, aby być na bieżąco z trendami, zwłaszcza że narzędzie rozwija się bardzo dynamicznie i co chwilę pojawiają się zmiany. Na koniec, kiedy zechcesz opublikować swojego reelsa, pamiętaj, aby dodać do niego opis (wytyczne są takie same, jak w przypadku klasycznych postów). Nie zapomnij również o hasztagach i… do dzieła!

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych