en_GBpl_PL

Współpracę zacznijmy od briefu…

Brief marketingowy jest podstawą w działaniach każdej agencji. Niezależnie czy zajmuje się ona stricte PR, marketingiem, SEO, SEM czy social media. Najefektywniejsze i najlepiej dopasowane do potrzeb i specyfiki danej marki propozycje działań powstają w oparciu o dobrze przygotowany brief. W naszej agencji również prosimy klientów o wypełnienie briefu, na bazie którego opracowujemy ofertę PR i marketingową.,

Dlaczego warto zacząć współpracę od briefu marketingowego?

Informacje o firmie i planowanej kampanii marketingowej i celach jakie ma zrealizować, grupie docelowej, do której kierujemy komunikację, budżecie i czasie trwania projektu, to tak naprawdę podstawowe dane, o które poprosimy w briefie. Im szczegółowiej zostaną nam przedstawione, tym lepiej pozwoli nam się to przygotować do ofertowania. Jednak to nie jedyny powód, dlaczego zawsze prosimy naszych klientów o szersze opisanie projektu. Wszystkie informacje zawarte w briefie reklamowym, pozwalają nam przede wszystkim poznać klienta. Wiedza o kliencie, jego potrzebach to podstawa. Do tego w briefie pytamy o oczekiwania, a także zrozumieć procesy biznesowe i rynek, w którym działa. Innym ważnym elementem jest również zidentyfikowanie problemów i wyzwań, jakie stoją przed naszą agencją. Oraz określenie priorytetów poszczególnych aktywności na każdym etapie współpracy.

W briefie znajduje się również informacja o budżecie i widełkach, w jakich mamy się poruszać. Ważne, aby je poznać, bowiem pozwoli nam to dostosować zakres i rozmach działań do możliwości budżetowych klienta. Znając wysokość budżetu możemy po prostu przygotować lepszą ofertę – wpisującą się w możliwości i oczekiwania, a także cele, jakie ma zrealizować kampania. Summa summarum to właśnie to jest clue, o które chodzi w briefie – czyli przekazanie tylu informacji, aby agencja mogła przedstawić skuteczną kampanię PR, marketingową czy digital marketingową.

W najlepszych agencjach brief to must have

Dokładnie tak. Dlatego współpracę zawsze zaczynamy od briefu, który może być w formie pisemnej, ale także otwarci jesteśmy na spotkania, podczas których klient odpowie na nasze, często szczegółowe pytania.

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych