en_GBpl_PL

Wideo marketing i krótki format wideo hitem 2024

videomarketing

Wideo marketing na zawsze zmienił sposób prowadzenia profili na mediach społecznościowych. Tiktok, Instagram, Facebook, Youtube – wszystkie te platformy oferują content wideo w formie krótkich, kilkusekundowych filmów, których popularność w krótkim czasie osiągnęła niebywały poziom. W jaki sposób wideo marketing wpłynie na trendy social mediów w 2024 roku?

Wideomarketing w social media

Znaczenie krótkich filmów w social mediach nieustannie się zwiększa. Obecnie odbiorcom w internecie nie wystarcza już statyczny obraz w formie zdjęcia- oczekują oni zaangażowania w zupełnie innym, dynamicznym formacie. Krótki film najprężniej rozwija się na Tiktoku, na drugiej pozycji możemy śmiało wskazać Instagram i Youtube. Z kolei na Facebooku zmiany te postępują się najwolniej, jednak to tylko kwestia czasu, aż short wideo zdobędzie popularność również w tym medium. Z głównych portali social mediów trendowi na krótkie wideo opiera się jedynie Linkedin, co jest oczywiście związanie z jego bardziej biznesowym niż rozrywkowym charakterem.

Reklama w krótkich wideo

Zmiana najpopularniejszego formatu przyczyniła się również do zmian w formie reklamy. Reklamy wideo w pionowym formacie, dostosowane do nowej rzeczywistości zdecydowanie zwiększają jej skuteczność. Tak jak niegdyś dużą popularnością cieszył się spot reklamowy w telewizji, tak teraz drogą do pozyskania nowych klientów, jest umiejętne wykorzystany wideo marketing. Oczywiście można również promować bezpośrednio same rolki i tiktoki. Jednak zanim przeznaczymy na nie budżet reklamowy, warto w pierwszej kolejności wykorzystać organiczny potencjał danego filmu, bowiem ten format ma dużą szansę na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników.

Chociaż krótki format wideo, to nie tylko reklamy a w dużej mierze zasięg organiczny, to brak możliwości tworzenia treści płatnych w tym zakresie działa mocno na niekorzyść twórcy. Taką sytuację mogliśmy obserwować, chociażby w serwisie Youtube.

Youtube shorts a wideo marketing

Youtube do tej pory znany był głównie z dłuższego formatu wideo. Jednak odkąd znaczącą popularność zdobyły dostępne tam shortsy (krótkie, kilkusekundowe filmy w formacie pionowym na Youtube), platforma również musiała dostosować się do zmieniających się oczekiwań swoich odbiorców, a także twórców. Do tej pory płatne treści w shortsach nie były możliwe. Lecz równieżYoutube postawił na rozwój wideo marketingu i od ponad roku jest już możliwe zarabianie w serwisie za pomocą reklamy w Youtube shorts. Dzięki temu platforma ma szansę zwiększyć swoją popularność na tle konkurencji i zachęcać youtuberów, aby tworzyli content wideo szczególnie atrakcyjny z punktu widzenia młodych odbiorców social mediów.

Wideo content w social media – szybkie zmiany

W tym miejscu musimy przyznać, że wideo content w formie krótkich filmów w mediach społecznościowych, to format obowiązkowy! Filmy w social mediach są obowiązkowe niemalże dla wszystkich marek, poszukujących nowych klientów i chcących budować zaangażowaną społeczność na swoich social mediach – Facebooku, Instagramie, czy innej platformie. Oczywiście tworzenie krótkich wideo w internecie rządzi się swoimi prawami. Dodatkowo wymaga od twórcy ciągłego doskonalenia się, nie tylko w kwestiach technicznych, ale również trendowych. Należy przy tym pamiętać, że ślepe podążanie za trendami nie jest dobrą taktyką. To rozwiązanie, które sprawdza się bardziej w przypadku influencerów niż marki, do której wizerunku często pasują tylko wybrane z nich. Trendy są bardzo zmienne. W związku z czym na bieżąco trzeba śledzić interesujące nas medium społecznościowe, aby stale być z nimi na bieżąco, co może stanowić wyzwanie.

Trendy wideo dobre dla wszystkich?

Jest jednak taka część trendów, na które trzeba zwracać uwagę bez względu na wszystko – mówimy tutaj o bardziej technicznych zaleceniach. Przykładowo, obecnie obserwujemy tendencję do ciągłego skracania krótkich wideo. Na ten moment zalecany czas trwania takiego filmu wynosi jedynie 10 sekund. Dlaczego tak się dzieje? Wynika to głównie ze specyfiki formatu. Jest on dostosowany pod telefon, który mamy zawsze pod ręką i ma stanowić swoisty rodzaj internetowej „przekąski” – rozrywkowego fast foodu, który potrafi być mocno uzależniający dla odbiorcy, ale trudny do stworzenia przez twórcę, biorąc pod uwagę dużą zmienność. Dobrze przygotowane materiały w trendach gwarantują świetne wyniki organiczne. Ważne tworząc je, musimy pamiętać nie tylko o trendach, ale również wielu specyfikacjach technicznych. Tylko jak wygląda skuteczny wideo marketing?

Co to jest i czym charakteryzuje się skuteczny wideo marketing?

Skuteczny wideo marketing pozwala dotrzeć do nowych klientów, a także znacznie powiększyć grupę odbiorców firmowego Facebooka, czy profilu na Instagramie lub Tiktoku. A ponieważ obecna liczba internautów posiadających konta na różnych mediach społecznościowych stale rośnie, krótkie wideo potrafią być czasem bardziej skuteczne niż spot reklamowy. Jednak takie filmiki muszą mieć odpowiednią siłę przebicia, aby dotrzeć do nowych osób. Jak zatem dobrze je przygotować?

Wspominaliśmy już o trendach – te opierające się na użyciu konkretnej muzyki, lub tanecznie nie będą skuteczne dla każdej marki – pamiętajmy, aby cały czas mieć spójny wizerunek. Nie należy zapominać również o aspekcie technicznym. Jakość, którą ma materiał, to bardzo istotna kwestia, bowiem nikt obecnie nie chce oglądać nieostrych filmów. Aby nagrać coś dobrej jakości, potrzebujemy sprzętu. Na szczęście nie oznacza to, że będziemy musieli operować kamerą – telefon z odpowiednim aparatem w zupełności wystarczy (zalecana jakość wideo na social media, to 4K, 60 kl./s – wówczas nawet po obniżeniu jakości przez aplikację medium, wideo będzie atrakcyjne dla odbiorcy). Uważajmy też, aby nagrywanie odbywało się w dobrze oświetlonym pomieszczeniu.

Pamiętajmy, że internet a w szczególności media społecznościowe, cenią sobie ciekawy content „zza kulis”- wykorzystaj zdjęcia/nagrania z procesu tworzenia filmu i pokaż je na profilu marki na stories! Treści making of działają jak darmowa reklama dla Twojego wideo. Użytkownicy dowiedzą się o procesie jego powstawania, co może zwiększyć ich zainteresowanie ostatecznym efektem – aż żal nie skorzystać!

Format short wideo w social mediach – kluczowe kwestie do zapamiętania

Jakie filmiki możesz nagrywać na swój profil? Inspiracji zawsze możesz szukać u innych twórców lub możesz samodzielnie eksperymentować – kreatywność zawsze jest w cenie! Przeglądając Facebook, Tiktok, lub Instagram, z pewnością zauważysz, że obecnie możemy wyróżnić pięć głównych formatów krótkiego wideo w social mediach. Teraz przyjrzymy się im wszystkim.

Wideo marketing: Estetyka, lifestyle i prezentacja produktów

Krótkie filmy prezentujące urywki z życia, jak spacer z psem, czy nagranie z wakacji możemy zaliczyć do rodzaju lifestyle. Internauci bardzo doceniają tego typu materiały, pozwalające na złudzenie towarzyszenia twórcy w jego codzienności. Format ten bardziej sprawdza się w przypadku influencerów i marki osobistej niż profilu firmowego. Kolejny rodzaj wideo to szeroko rozumiana estetyka – ładne obrazki, aranżacje, kompozycje w danym stylu. Taki materiał wideo jest często wykorzystywany przez marki, poprzez wysoce estetyczną prezentację produktu.

Sama w sobie prezentacja produktu lub usługi stanowi oddzielny rodzaj krótkich wideo. Oczywiście świetnie sprawdzi się w przypadku firm, czy salonów usługowych. W tych materiałach warto postawić na funkcjonalność – pokażmy użytkownikom zastosowanie produktu/usługi! Przykładowo ubranie, czy biżuterię lepiej zaprezentować na kimś niż na wieszaku. Podobnie z salonem usługowym i restauracjami – zainteresujmy użytkowników danego medium filmami pokazującymi proces powstawania jakieś potrawy, czy tworzenia pięknych paznokci. Taki materiał działa lepiej niż recenzja, bowiem ludzie obecnie bardziej są zainteresowani komunikatem „zobacz”, niż „przeczytaj”.

Wideo marketing: Edukacja i poradniki

Publikowanie treści wideo w formie mini poradników, to świetny materiał na filmy dla wielu marek, który dodatkowo liczni odbiorcy chętnie udostępniają w sieci. Proste porady związane z branżą, przykładowo wskazówki jak dbać o armaturę od jej producenta, to przepis na sukces, bowiem często takie filmy powodują interakcję odbiorców z treścią – chętniej ją polubią, zapiszą, czy skomentują, ponieważ niesie ona dla nich dodatkową wartość. Podobnie dobrze mają się treści edukacyjne, często w luźnej formie mini skeczy. Rozrywkowa forma angażuje użytkowników, dzięki czemu materiał zbiera wiele reakcji i jest chętniej wyświetlany przez algorytm innym osobom. Pamiętaj jednak, by nigdy nie tworzyć treści na siłę. Jeśli humorystyczny ton nie pasuje do ciebie lub twojej marki – nie stosuj go u siebie.

Idealny sposób na zwrócenie uwagi grupy docelowej swoim filmem

Zwrócenie uwagi użytkowników swoim short wideo staje się obecnie nie lada wyzwaniem. Odbiorca przeglądający swój kanał aktualności na Instagramie, czy innym medium zazwyczaj nie poświęca żadnej treści większej uwagi. Jak zatem sprawić, aby nasze materiały go zainteresowały? Po pierwsze, tym co ludzie szczególnie cenią są emocje, a te najlepiej potrafi przekazać inny człowiek – pokazując twarze w swoich wideo, znacząco zwiększasz szansę na przyciągniecie swojej uwagi. Tak samo unikaj prezentacji produktów na filmach bez osoby, bowiem wówczas trudniej będzie Ci dotrzeć z przekazem do odbiorców.

Po drugie – słuchaj swoich klientów. Jakieś treści szczególnie im się podobają? To wskazówka, w którym kierunku masz podążać. Jakieś pytania pojawiają się wyjątkowo często? Nagraj filmy z odpowiedzią na każde z nich. Twoi klienci to źródło niewyczerpanych pomysłów na angażujące short video. Po trzecie – unikaj długich, statycznych kadrów. Krótkie, dynamiczne ujęcia sprawdzą się dużo lepiej niż długie i monotonne. Pamiętaj również, aby nie wpaść w bardzo popularną pułapkę – niestety nie wszystko to, co nam się podoba, będzie tak samo pozytywnie odebrane przez internautów. Czasem warto zrezygnować z własnych preferencji na rzecz gustu odbiorców. Tworzysz dla nich i walczysz o ich uwagę – pamiętaj o tym podczas tworzenia treści na social media.

Agencja marketingowa a wideo marketing

Jeśli pomimo powyższych rad nadal masz wątpliwości, czy krótkie filmy, to odpowiedni format dla Twojej marki. Chcesz je tworzyć, ale nie masz na to czasu lub nie czujesz się na siłach? Pamiętaj, że zawsze w takiej sytuacji możesz skorzystać z pomocy agencji social media. Specjaliści dysponują odpowiednim sprzętem i wiedzą. Co istotne, śledzą na bieżąco trendy, dzięki czemu mogą dopasować odpowiednie z nich dla Twojej marki.

Krótkie filmy zupełnie zmieniły social media. Format video wygrał ze statycznymi postami i stał się trendem, który z dużym prawdopodobieństwem nie osłabnie w najbliższym czasie. Możemy śmiało stwierdzić, że w 2024 roku short filmy pozostaną absolutnym numerem jeden! Dlatego wykorzystaj je dla swojej marki i dotrzyj z ich pomocą do zupełnie nowych klientów.

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych