en_GBpl_PL

Jak działa agencja social media, czyli na co zwracać uwagę powierzając prowadzenie fanpage i kampanii reklamowych?

agencja social media

Prowadzenie mediów społecznościowych to niezwykle czasochłonne i trudne zadanie. Aby osiągnąć zamierzone cele potrzeba do tego dużo pracy i umiejętności. Z tego powodu często zwracamy się o pomoc do specjalistów od marketingu internetowego, dla których obsługa fanpage i kampanie reklamowe nie mają żadnych tajemnic. Jednak zanim oddasz dostęp do swojego konta w mediach społecznościowych, warto ustalić kilka ważnych kwestii, które musi spełnić agencja social media, aby współpraca przynosiła oczekiwane efekty.

Agencja social media – jak ją dobrze wybrać, aby współpraca przebiegała pomyślnie

Doświadczenie w social media marketingu

Jedną z kluczowych kwestii, na którą należy zwrócić uwagę, jest doświadczenie agencji w branży lub branżach pokrewnych. Każda dobra agencja social media ma swoją stronę internetową, na której najczęściej umieszcza klientów, z którymi miała okazję współpracować i prowadzić fanpage. Przed rozpoczęciem współpracy wpisz w wyszukiwarkę google nazwę agencji i sprawdź listę jej klientów. Dzięki temu możesz zobaczyć w jaki sposób agencja prowadziła social media dla tych firm. Sprawdzisz czy agencja od mediów społecznościowych miała już okazję prowadzić media społecznościowe firmie z danej lub pokrewnej branży.

Umiejętności prowadzenia fanpage

Oprócz doświadczenia ważna, a nawet najważniejsza, jest kwestia aktualnych umiejętności pracowników. Pracownicy agencji muszą być na bieżąco ze zmianami, które nawet kilka razy w miesiącu Meta wprowadza do Menadżera Reklam. Social media rozwijają się bardzo dynamicznie. Dlatego agencja odpowiedzialna za media społecznościowe powinna systematycznie doszkalać się z funkcjonowania takich platform jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. Z odpowiednimi umiejętnościami agencja social media jest w stanie dokładnie dopasować grupę docelową kiedy planuje kampanie reklamowe oraz publikacje treści w mediach społecznościowych firmy.

Elastyczność i kreatywność w działaniach

Powierzając agencji social media prowadzenie fanpage i marketingu internetowego, firma powinna dowiedzieć się, jaki zakres działań oferuje agencja oraz czy wykazuje się kreatywnością i elastycznością. Wiadomo, że to agencja zna się najlepiej na mediach społecznościowych. Wie jakie ruchy przyniosą największe korzyści, jednak aby mówić o dobrej współpracy, agencja musi mieć na uwadze preferencje swoich klientów. Dobra agencja social media powinna zaproponować strategię działania na Facebooku czy LinkedIn. Jednak strategia ta musi powstać w oparciu o wymagania klientów. Powinny znaleźć się w niej też kreatywne rozwiązania i pomysły dostosowane do potrzeb i celów firmy. Agencja media społecznościowe – prowadząc media społecznościowe powinna wychodzić z własną inicjatywą i propozycją nowych pomysłów nie narzucając przy tym swojej wizji.

Podejmowanie decyzji za klienta

Warto zwrócić uwagę na to, czy agencja social media, w razie potrzeby, wykaże się inicjatywą i podejmie decyzję samodzielnie. Czasami może się zdarzyć, że wybuchnie „pożar”, a Ty będziesz z dala od komputera i telefonu. W takiej chwili dobra agencja social media powinna podjąć natychmiastowe działania, które uratują sytuację. Kiedy pracownicy agencji dobrze poznają preferencje firmy, to współpraca będzie o wiele łatwiejsza i przyjemniejsza dla obu stron. Dodatkowopodejmowanie samodzielnych decyzji przez agencję będzie dużo łatwiejszym zadaniem. Dlatego ważne, aby współpraca dobrze się układała, a zespół znał preferencje firmy i wiedział, że w żaden sposób jej nie zaszkodzi.

Zanim firma przekaże działania w social mediach agencji reklamowej powinna dobrze poznać zespół i zbudować z nim wzajemne zaufanie. Kiedy pozna się pracowników łatwiej wtedy wyznaczyć jedną osobę, która będzie podejmowała decyzję w sprawie publikacji treści postów i reklam, a także odpowiedzi na zapytania w skrzynce odbiorczej. Kiedy taka osoba zostanie wyznaczona, działanie w nieprzewidzianej sytuacji będzie łatwiejsze.

Dobra komunikacja

Dobry i stały kontakt jest kluczowy – dotyczy to zarówno agencji jak i firmy. Kiedy firma będzie chciała nanieść jakieś zmiany w harmonogramie, w treściach postów lub w grafice, agencja social media powinna uwzględnić jej zdanie i szybko zareagować na maile czy telefony. W drugą stronę powinno to działać tak samo – do prowadzenia fanpage agencja potrzebuje akceptacji zaplanowanych działań. Przy podejmowaniu współpracy obowiązkowo musi zostać ustalony harmonogram, z którego każda ze stron będzie musiała się wywiązywać. To klucz do sprawnej komunikacji, dzięki któremu obie strony będą zadowolone ze współpracy.

Terminowość

Podejmując współpracę z agencją social media musisz zwrócić uwagę na terminowość. Dotrzymywanie terminów zarówno przez jedną, jak i drugą stronę jest najważniejszych aspektem podczas planowania dobrej komunikacji. Nie od dziś wiadomo, że bez systematyczności każda, nawet najlepsza strategia działania ma dużo mniejsze szanse na powodzenie. Agencja social media musi wywiązywać się z usług ustalonych w harmonogramie współpracy, a firma akceptować plan publikacji na czas.

Monitorowanie mediów społecznościowych

Agencja social media powinna również monitorować osiągnięcia i statystyki, aby przedstawić firmie jak reklama wpływa na przyrost fanów na Instagramie i Facebooku lub na odwiedziny sklepu online. Prowadzenie fanpage przez agencję powinno być przejrzyste, a firma powinna otrzymywać raporty z działań na bieżąco. Dzięki raportom jasno widać, czy dzięki działaniom prowadzonym przez agencję nastąpiło zwiększenie rozpoznawalności marki wśród klientów.

Ustalenie budżetu działań

Określając na początku jaki budżet firma jest w stanie przeznaczyć na działania w mediach społecznościowych i prowadzenie fanpage, dużo łatwiej będzie ustalić jakie usługi agencja social media jest w stanie wykonać za daną kwotę. Firma musi mieć świadomość, że z określonym budżetem nie wszystkie działania będą możliwe. Im większy budżet, tym więcej działań agencja może wykonać. Zatem jeśli firma chce, aby przyniosły wzrost liczby klientów, musi przygotować się na większy wydatek.

Współpraca przyniesie pożądane skutki tylko jeśli zarówno agencja, jak i firma będą przestrzegały tych kwestii. Jej efekty będą jednak widoczne dopiero po czasie. Stąd każda firma, która chce zaznaczyć obecność swojej marki w social mediach oraz realnie zwiększyć liczbę klientów powinna zdecydować się na długofalową współpracę z agencją social media. Prowadzenie fanpage na Facebooku, LinkedIn, Instagram oraz kampanie reklamowe przynoszą efekty, jak zaplanowane zostaną długofalowo.

Brandpeak – agencja social media i marketingu internetowego

Chcesz podjąć współpracę z agencją social media i powierzyć prowadzenie fanpage? Napisz do nas: hello(at)brandpeak.pl

Powierz nam prowadzenie mediów społecznościowych (social media marketing) Twojej firmy. Wspólnie ustalimy najkorzystniejszy plan działania. Ustalimy grupę docelową, częstotliwości wpisów na fanpage, kampanie reklamowe i wielu innych działań, dzięki którym wzniesiemy Twoją markę na sam szczyt!

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych