en_GBpl_PL

Copywriting: Co oznacza „recykling treści” i dlaczego warto go stosować w komunikacji

Wiemy już, że w marketingu internetowym ogromne znaczenie mają dobre i wartościowe treści – copywriting, więc jeśli już takie teksty mamy, to dlaczego nie wykorzystywać ich kilkukrotnie? To zjawisko nazywane jest „recyklingiem treści”, ponieważ tak samo, jak w przypadku recyklingu odpadów content również „odnawiamy” i wykorzystujemy teksty ponownie. Stosowanie takiego zabiegu zapewne może wzbudzać pewne wątpliwości. Zatem możemy zastanowić się, czy powielanie treści jest w porządku i czy ma sens? Chcemy pokazać Ci, że jak najbardziej ma sens i jest to świetny sposób, aby zwrócić uwagę nowych klientów bez generacji dodatkowych kosztów i pisania nowych tekstów!

Recykling treści – czym jest i jakie są zasady jego tworzenia?

Recykling treści to ponowne wykorzystanie wysokiej jakości contentu, który był już wcześniej opublikowany na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych marki. Jednak, czy jest to po prostu powielanie starych tekstów? Nie do końca. Recykling treści można podzielić na dwa rodzaje, które różnią się od siebie przede wszystkim formą publikacji.

Revamping

Jest to ponowna publikacja materiału, który już wcześniej trafił na stronę internetową lub do mediów społecznościowych i która może, ale nie musi zawierać aktualizację informacji lub danych zawartych w treści. Wówczas aktualizuje się np. dane liczbowe, pojęcia, stany badań lub uzupełnia się tekst o kilka nowych słów kluczowych, aby strony internetowe były lepiej wypozycjonowane w wyszukiwarkach internetowych.

Repurposing

Polega na przeredagowaniu opublikowanego wcześniej materiału i jego ponownej publikacji w innych formach, np. stories zmienione na post na Instagramie lub wpis na blogu zmieniony na post na Facebooku. Można więc powiedzieć, że jest to pisanie tekstów od nowa, zmieniając ich formę i dostosowując długość. Zmiana formy publikacji może wiązać się również ze zmianą grupy odbiorców (nie każdy kto śledzi social media wejdzie na stronę i odwrotnie). Stosując ten typ recyklingu treści należy mieć określoną strategię i określić nową grupę docelową.

Jak widzimy, recykling treści daje różne możliwości i to, jak zostanie przetworzony materiał zależy od tego, w jaki sposób marka chce ponownie zakomunikować swój content oraz do kogo chce go ponownie skierować.

W jaki sposób informacje są poddawane recyklingowi?

Najłatwiej poddać recyklingowi dłuższe treści, jak np. artykuły opublikowane na blogu. Jeśli artykuł jest naprawdę wartościowy, to można podzielić go na mniejsze publikacje, jak np. stories, reelsy czy posty. Jak wygląda proces recyklingu treści? Wybierana jest publikacja, która wygenerowała wiele wyświetleń witryny, a następnie zostaje przetwarzana lub aktualizowana w celu ich jeszcze większego podbicia. Dlatego, na przykład na podstawie artykułu na blogu powstają infografiki, video czy posty. Aby jednak było to możliwe musimy pisać teksty na stronę internetową, które zawierają tylko sprawdzone informacje, ponieważ tylko wtedy mogą zwrócić uwagę odbiorcy.

Sprawdź zalety płynące z recyklingu treści

Recykling treści pozwala na osiągnięcie wielu korzyści. Przede wszystkim wpływa na zmniejszenie kosztów – wykorzystuje się to, co już się ma. Jeśli marce zależy na edukacyjnym charakterze contentu, to poprzez recykling może również wpłynąć na utrwalenie wiedzy wśród odbiorców i przypomnienie im ważnego  i wartościowego tematu.

Recykling wpływa również na lepsze pozycjonowanie stron www w przeglądarkach internetowych, np. Google, co ma ogromne znaczenie, kiedy działania firmy opierają się na rynku e-commerce. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce strona internetowa jest lepiej widoczna a to wpływa na ilość jej odsłon i lepsze wyniki sprzedaży produktów oraz usług oferowanych przez firmę. Dzięki przypominaniu treści klient lepiej zapamięta firmę i cechy produktu lub usługi, które mu oferuje.

Jakie treści warto poddawać recyklingowi?

Recykling treści przynosi wiele korzyści, jednak nie każdy content powinien być mu poddany. Niektórych z nich, jak np. tekstów sezonowych, nie warto odświeżać, ponieważ nie przyniesie to oczekiwanych efektów. Jest jednak kilka kategorii treści, które warto poddać temu procesowi.

Przede wszystkim dobrym rozwiązaniem będzie odświeżanie tzw. evergreen contentu, czyli treści „wiecznie żywych”. Są to treści, które cały czas są aktualne, a użytkownicy chętnie je wyszukują, dlatego warto je aktualizować i przypominać. Zazwyczaj są one uniwersalne i niezależne od obowiązujących trendów, np. tutorial, poradnik, itp. Odbiorca chętnie wyszukuje takie zapytania w przeglądarce, dlatego warto mieć to na uwadze wybierając teksty ze strony internetowej lub mediów społecznościowych, które chcemy odświeżyć.

Warto przypominać również teksty popularne na profilu firmy, które cieszyły się dużymi zasięgami. W tym celu ważna jest analiza statystyk, aby wiedzieć, co spodobało się odbiorcy i co go angażowało.

Recykling treści a pisanie tekstów SEO (teksty na stronę internetową)

Przy ponownej publikacji tekstów i ich aktualizowaniu należy również pamiętać o odpowiedniej optymalizacji pod kątem SEO. Dzięki aktualizacji słów kluczowych wzrasta widoczność tekstu w wyszukiwarkach, a to realnie przekłada się na większą sprzedaż. Jeśli firma znajduje się wyżej w wyszukiwarce, to istnieje większa szansa, że klient odwiedzi stronę internetową firmy i dokona na niej zakupu. SEO jest szczególnie istotne w czasach, gdy większość zakupów dokonuje się online, dlatego należy regularnie wrzucać teksty na stronę internetową, żeby stale ją pozycjonować.

Współpraca z agencją content marketingu – copywriting

Stworzenie wysokiej jakości contentu to trudne zadanie, dlatego warto podjąć współpracę z agencją, której specjalizacją jest content marketing. Zespół doświadczonych copywriterów, dla których copywriting i pisanie tekstów wysokiej jakości, na każdy temat i z każdej branży nie jest problemem, stworzy ciekawy i wartościowy content dla Twojej marki. Dobra agencja content marketingu przedstawi Twojej firmie ofertę działań z uwzględnieniem call to action. Zadba również o SEO i odpowiednim dobraniem słów kluczowych w celu jak najlepszego pozycjonowania treści w wyszukiwarkach internetowych. Doświadczony copywriter dba o odpowiedni styl publikowanych tekstów dla firm, aby jak najlepiej dotrzeć do klienta i przekazać najważniejsze informacje oraz zaznaczyć pozycję marki w Internecie.

Stworzenie wartościowego contentu, który angażuje odbiorców wymaga czasu i dużego nakładu pracy. Zlecenie agencji stałej współpracy pozwoli na stworzenie przez specjalistów od copywritingu ciekawego contentu, który w późniejszym czasie będzie można poddać recyklingowi i docierać do nowych klientów.

Potrzebny Ci wartościowy content marketing? Wystarczy do Nas napisać!

Chcesz zapewnić swojej firmie zwiększenie sprzedaży w Internecie?

Napisz do nas i razem stwórzmy wartościowe treści i teksty na stronę internetową, które spełnią Twoje oczekiwania i przyniosą zyski dla Twojej firmy! Zajmujemy się copywritingiem na potrzeby marketingu, social media, public relations.

Gwarantujemy klientowi z każdej branży indywidualne i profesjonalne podejście do współpracy oraz szeroki zakres działań. Przygotujemy ofertę szytą na miarę Twoich potrzeb i wprowadzimy Twoją markę na sam szczyt!

Zobacz, co jeszcze u nas słychać

Right Menu Icon
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych